Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo



Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
27.10.2018, 1:13, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2018, 1:17 przez Waren78657.)
#80
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(27.10.2018, 1:09)Dagroth napisał(a):
(27.10.2018, 0:57)Waren78657 napisał(a):
(27.10.2018, 0:52)Dagroth napisał(a):
(27.10.2018, 0:50)Waren78657 napisał(a): Cóż jak znajdę chwilę to czemu nie, ale inna sprawa, taka, że wraz ze wzrostem lvla twojego pokemona zmienia się też otrzymywany exp, im masz wyższy poziom tym mniej go dostajesz, czy brałeś to pod uwagę w obliczeniach?

W I i II gen nie, tam zawsze dostajesz taki sam.
(właśnie sam widziałem, 4 poki na różnych poziomach, dwa chyba na 14, dwa około 40, podzieliły między siebie EXP za L2 Rattata, każdy dostał po 4)

Cóż w pierwsze generacje nie grałem od lat, możliwe, że masz rację, w końcu wtedy możliwości obliczeniowe były dużo uboższe


Sprawdziłem z ciekawości i jednak zależą od lvl'a także i w pierwszych dwóch generacjach

Bulbapedia napisał(a):All Pokémon fall into one of six experience groups, four of which were introduced in Generation I, and two of which were introduced in Generation III. The main difference between these experience groups is the amount of experience points required to reach level 100, and thus, the amount required to reach each level. All those introduced in Generation I are only polynomial functions of the level, while the two introduced in Generation III operate as piecewise functions, changing the equation depending on the level range.

Poprostu w pierwszej generacji były to funkcje wielomianowe, a dopiero w 3 genie weszły bardziej skomplikowane funkcje z fluktuującym poziomem przyrostu exp zależnie od lvl'a

Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem, ale Ty chyba piszesz o ilości EXP potrzebnej do zdobycia kolejnego poziomu etc.? Ja z kolei o otrzymywanej za wygraną walkę, która w starszych generacjach nie była zależna od poziomu pokemonów:

Za https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/...in_formula :
Cytat:In the main Pokémon games, only two basic formulas have ever been used: a flat formula, where the winner's level is not taken into account, and a scaled formula, where the difference between both opponents' levels affects the amount of experience the winner receives. Generation V and VII games use the scaled formula. All other generations use the flat formula, although each generation generally makes its own additions or tweaks to the previous mechanics.


Tak masz rację tu nie doczytałem, znów doczytałem inną rzecz w dalszej części, która wyjaśnia czemu wszystkie póki dostały po 4 exp

Bulbapedia napisał(a):Prior to Generation VI, if only one Pokémon participates in battle, it will gain "full" experience points, but if more than one Pokémon participate in battle, each Pokémon will be allotted an even portion of the full experience. In Generation VI, however, this was changed so that all Pokémon that participate in battle receive "full" experience.

Powiem tak podsumowując, masz pełną rację, oraz ja pierniczki zajadam jak oni to pokomplikowali ;P ale dalej trzeba też brać pod uwagę te dodatkowe czynniki boostujące o których mowa dalej

[Obrazek: pokemon-ragnarok.png]




Odpisz


Wiadomości w tym wątku
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :) - przez Waren78657 - 27.10.2018, 1:13

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości