Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za 57 dni)

Sword i Shield promo



Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
13.10.2018, 18:00,
#46
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(13.10.2018, 1:13)Waren78657 napisał(a):
(13.10.2018, 1:05)Dagroth napisał(a): Jak się ma Move Reminder do wbreedowanych ruchów? W sensie, np. wbreeduję Bagonowi Dragon Dance, ewoluuję w Salamence, wyrzucę DD na rzecz innego ruchu, będę mógł przypomnieć Dragon Dance u Move Remindera? Bulbapedia twierdzi, że może przypominać Egg Moves, ale też, że nie może ruchów poprzednich ewolucji, więc nie wiem co myśleć. Ktoś to sprawdzał i może mi odpowiedzieć?

Egg moves git
Ruchy z poprzednich ewolucji not git, ale to chodzi o ruchy które uczy się tylko preewolucyjne stadium poka a nie egg movesy np. Togetic może nauczyć się Baton Pass, ale po ewolucji w Togekiss już nie może się go nauczyć, ani przypomnieć
Do tego nie może sobie też przypomnieć ruchów od move tutorów, ani TM'ów z poprzednich generacji (z danej geny też nie ale tu nie ma sensu przypominać bo można się ich na nowo nauczyć)


Także spokojnie możesz nadpisać egg movesy I pok będzie wstanie sobie je przypomnieć

Eventowych ruchów również nie przypomina :C

[Obrazek: I1SCMpG.jpg][Obrazek: Gb0WjDa.png][Obrazek: e7Eewk0.png]
Odpisz
15.10.2018, 15:31,
#47
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
Hej, świetny poradnik, łap Cherish'a Smile

Od siebie tylko dodam 2 rzeczy.
Cytat:-Hidden Ability można wbreedować na dwa sposoby, rozmnażając pokemony gdzie Samica posiada HA, ma ona wtedy 80% na przekazanie HA, pozostałe 20% potomstwa będzie miało, losowo 50/50 pozostałe ability, lub jeśli nie ma dwóch zwykłych to zawsze jedno inne ability niż HA. Drugi sposób to breedowanie z Ditto pokemona z HA, gdzie pokemony genderless, niebędące w grupie Undiscovered lub Ditto, mają 60%, szans na przekazanie HA, samce z HA również 60% szans na przekazanie HA, samica ma tak jak przy zwykłym breedzie 80% na przekazanie HA przy breedzie z Ditto

Breedowanie HA ma zawsze 60% szansy. Breedowanie non-HA daje 80%. Oba twierdzenia działają niezależnie od tego, czy breedujemy samica-samiec, samica-Ditto czy samiec-Ditto (w 2 pierwszych przypadkach ability idzie z samicy, w ostatnim z samca).

Źródła: https://www.reddit.com/r/pokemontrades/c..._breeding/
https://twitter.com/SciresM/status/872815749626286080

Cytat:tzw. Masuda Method, czyli breedowanie poków z dwóch różnych krajów (gdzie jeśli pok nie jest z kraju o innym alfabecie jest traktowany jako z tego samego państwa pokemon, np. jeśli jeden jest z Niemiec, a drugi z Hiszpani, to traktowane są jak z jednego kraju)

MM działa zawsze, jeśli Pokemony są z różnym language tagiem (nie zależy to od kraju więc polski Pokemon z gry w języku angielskim z niemieckim Pokemonem z gry w języku angielskim nie będzie dawał MM ale polski Pokemon z gry w języku angielskim z polskim Pokemonem z gry w języku niemieckim, zwiększa szanse na shiny zgodnie z Masuda Method.

Źródło: https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Masuda_method

[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]pokemony.xyz[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]

===========
FC 2DS: 5344-2809-9605
FC 2DS XL: 5387-2964-9483
IGN: Rob
Discord: robdy#4695
Odpisz
15.10.2018, 16:01, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.10.2018, 23:11 przez Waren78657.)
#48
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(15.10.2018, 15:31)bobson napisał(a): Hej, świetny poradnik, łap Cherish'a Smile

Od siebie tylko dodam 2 rzeczy.
Cytat:-Hidden Ability można wbreedować na dwa sposoby, rozmnażając pokemony gdzie Samica posiada HA, ma ona wtedy 80% na przekazanie HA, pozostałe 20% potomstwa będzie miało, losowo 50/50 pozostałe ability, lub jeśli nie ma dwóch zwykłych to zawsze jedno inne ability niż HA. Drugi sposób to breedowanie z Ditto pokemona z HA, gdzie pokemony genderless, niebędące w grupie Undiscovered lub Ditto, mają 60%, szans na przekazanie HA, samce z HA również 60% szans na przekazanie HA, samica ma tak jak przy zwykłym breedzie 80% na przekazanie HA przy breedzie z Ditto

Breedowanie HA ma zawsze 60% szansy. Breedowanie non-HA daje 80%. Oba twierdzenia działają niezależnie od tego, czy breedujemy samica-samiec, samica-Ditto czy samiec-Ditto (w 2 pierwszych przypadkach ability idzie z samicy, w ostatnim z samca).

Źródła: https://www.reddit.com/r/pokemontrades/c..._breeding/
https://twitter.com/SciresM/status/872815749626286080

Cytat:tzw. Masuda Method, czyli breedowanie poków z dwóch różnych krajów (gdzie jeśli pok nie jest z kraju o innym alfabecie jest traktowany jako z tego samego państwa pokemon, np. jeśli jeden jest z Niemiec, a drugi z Hiszpani, to traktowane są jak z jednego kraju)

MM działa zawsze, jeśli Pokemony są z różnym language tagiem (nie zależy to od kraju więc polski Pokemon z gry w języku angielskim z niemieckim Pokemonem z gry w języku angielskim nie będzie dawał MM ale polski Pokemon z gry w języku angielskim z polskim Pokemonem z gry w języku niemieckim, zwiększa szanse na shiny zgodnie z Masuda Method.

Źródło: https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Masuda_method


Dzięki za uznanie

Po pierwsze miałbyś rację w generacji VI, ale w generacji VII breed został nieco zmodyfikowany, polecam też nie ufać za bardzo reddit'owi
P.S. sorry mój błąd od VI Generacji, a tu cytat z
Bulbapedia napisał(a):(...)female Pokémon bred with a male Pokémon has an 80% chance of passing down its Ability slot (regardless of whether it is a Hidden Ability or not). From Generation VI onward, a female Pokémon has an 80% chance to pass down its Ability slot, regardless of whether it is bred with a male Pokémon or Ditto.

Co do zaś Masudy tutaj akurat mam mocne podstawy twierdzić iż jest inaczej, gdyż przeprowadziłem sporo testów zarówno z Francuskim jak i Japońskim Ditto, oraz u któregoś dataminera była kiedyś taka informacja

[Obrazek: pokemon-ragnarok.png]




Odpisz
15.10.2018, 23:17,
#49
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
Cytat: Po pierwsze miałbyś rację w generacji VI, ale w generacji VII breed został nieco zmodyfikowany, polecam też nie ufać za bardzo reddit'owi

Masz rację, w G7 wprowadzono dużo zmian do breedingu, ale tweet który wrzuciłem odnosi się właśnie do G7. Jak chodzi o SciresM to przejrzyj sobie jego tweety z listopada 2017 - wiele, jak nie większość wczesnych informacji o USUM pochodzi właśnie od niego. A, że na reddicie jest wiele nieprawdziwych informacji to się zgodzę (np. to). Dlatego podałem alternatywne źródło. Jak kod z gry Cię nie przekonuje, to się poddaję Smile

Jak chodzi o MM, to przetestuję i wrzucę info.

[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]pokemony.xyz[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]

===========
FC 2DS: 5344-2809-9605
FC 2DS XL: 5387-2964-9483
IGN: Rob
Discord: robdy#4695
Odpisz
15.10.2018, 23:34, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.10.2018, 23:35 przez Waren78657.)
#50
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(15.10.2018, 23:17)bobson napisał(a):
Cytat: Po pierwsze miałbyś rację w generacji VI, ale w generacji VII breed został nieco zmodyfikowany, polecam też nie ufać za bardzo reddit'owi

Masz rację, w G7 wprowadzono dużo zmian do breedingu, ale tweet który wrzuciłem odnosi się właśnie do G7. Jak chodzi o SciresM to przejrzyj sobie jego tweety z listopada 2017 - wiele, jak nie większość wczesnych informacji o USUM pochodzi właśnie od niego. A, że na reddicie jest wiele nieprawdziwych informacji to się zgodzę (np. to). Dlatego podałem alternatywne źródło. Jak kod z gry Cię nie przekonuje, to się poddaję Smile

Jak chodzi o MM, to przetestuję i wrzucę info.


Znaczy tutaj idę za informacjami z bulbapedii, oraz za tym iż rzeczywiście taki rozkład statystyczny zauważam przy własnym breedzie, a breeduję sporo, co do kodu, to nie znam się na kodowaniu, tylko czytam interpretację takowego, na Bulbapedii taka się znajduje no i jak już mówiłem doświadczenie, zauważyłem, że jak daje samca z ditto dużo, rzadziej otrzymuje HA, łatwo to też zaobserwować podczas podmianki karpia, którą wspominałem, to co wyczytałem z tej interpretacji kodu to tylko, że jest 80% szans na dziedziczenie non-HA, o HA nie widzę wzmianki ;P
Ale dzięki tak czy tak za uwagę, możliwe, że gdzieś zrobiłem babola, ale raczej nie w tym przypadku

[Obrazek: pokemon-ragnarok.png]




Odpisz
15.10.2018, 23:48,
#51
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
Chodzi konkretnie o ten fragment:

[Obrazek: Xz4TWkY.png]

Czyli jeśli rndAbility (0-99) jest większe od 20 to ability nr 1 a jeśli większe bądź równe 40 (czyli w sumie 60 możliwości) to HA. Dla pozostałych (czyli 20-39), ustawia się ability nr 2. Oczywiście obserwacje mogą trochę odbiegać od tego co mówię, bo to rozkład pseudolosowy (sam miałem np. kiedyś sytuacje kiedy za nic w świecie nie mogłem w OR wybreedować Timid Raltsa a zrobiłem 3 albo 4 boksy więc statystycznie powinienem mieć już kilka).

[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]pokemony.xyz[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]

===========
FC 2DS: 5344-2809-9605
FC 2DS XL: 5387-2964-9483
IGN: Rob
Discord: robdy#4695
Odpisz
15.10.2018, 23:57, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.10.2018, 0:21 przez Dagroth.)
#52
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
Może to się Wam przyda: przetestowałem właśnie ustawianie natury przez XP przy przerzucaniu poka z gier na Virtual Console Poke Transporterem, wg tabelki z https://daily.pokecommunity.com/2017/11/...alculated/ i wygląda na to, że działa (główne zastosowania, które dla tego widzę, są dwa: przerzucenie legend z konkretną naturą, i/lub zwykłego poka z ruchem, którego mógł się nauczyć tylko w danej generacji, np. z TM).

Dla nie znających angielskiego: Bierzemy ilość doświadczenia (EXP) Pokemona, dzielimy przez 25, bierzemy resztę z tegoż dzielenia (jeśli samym się wam nie chce liczyć, Google służy pomocą, % to operator szukania reszty z dzielenia, np. "33763 % 25" wrzucone w pole wyszukiwania daje 13) i szukamy, jaka natura odpowiada jej w tabelce. Potem tylko dodajemy taką liczbę, żeby osiągnąć pożądaną naturę, i wiemy ile EXP musimy nabić.

W przypadku, na którym testowałem, Pokemon miał 33750 EXP, co po podzieleniu przez 25 dało resztę 0, czyli wg tabelki, naturę Hardy. Jako, że celowałem w Jolly, musiałem nabić 13 EXP.
Poszedłem więc na pierwszy kawałek trawy, ten zaraz za startową wioską (w Yellow) i używając innego pokemona (żeby temu przerzucanemu nie zepsuć EXP), powalczyłem z napotkanymi, zapisując ile EXP jest za ich pokonanie (pamiętajcie, że w I i II generacji różnica poziomów nie ma znaczenia dla ilości otrzymanego EXP).
Wyniki:
L5 Pidgey: 39
L4 Rattata: 32
L4 Pidgey: 31
L3 Rattata: 24
L3 Pidgey: 23
L2 Rattata: 16
L2 Pidgey: 15

Potrzebując 13 punktów, najpierw poszukałem 2-poziomowego Pidgeya - jak się pojawił, przełączyłem przez 3 poki, w tym transferowanego, i pokonałem go. Efekt: 5 EXP.
Następnie poszukałem 2-poziomowego Rattata. Tym razem przełączyłem przez 2 poki (z tego na pierwszej pozycji na przerzucanego) i też go pokonałem. Efekt: 8 EXP. Razem 13.
Następnie zapisałem grę, przerzuciłem go Poke Transporterem i Bankiem do Ultra Moon, sprawdziłem naturę, i voila, Jolly!

Nie wiem kiedy, ale pewnie zrobię też podobną listę EXP za poki na jakimś wczesnym kawałku trawy dla Gold, jak będę coś stamtąd przerzucał.

Friend safari - Normal: Aipom, Kecleon, Ditto
FC: 2466-7392-1864
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Waren78657, robdy
16.10.2018, 0:03,
#53
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(15.10.2018, 23:48)bobson napisał(a): Chodzi konkretnie o ten fragment:

[Obrazek: Xz4TWkY.png]

Czyli jeśli rndAbility (0-99) jest większe od 20 to ability nr 1 a jeśli większe bądź równe 40 (czyli w sumie 60 możliwości) to HA. Dla pozostałych (czyli 20-39), ustawia się ability nr 2. Oczywiście obserwacje mogą trochę odbiegać od tego co mówię, bo to rozkład pseudolosowy (sam miałem np. kiedyś sytuacje kiedy za nic w świecie nie mogłem w OR wybreedować Timid Raltsa a zrobiłem 3 albo 4 boksy więc statystycznie powinienem mieć już kilka).


Wiadomo zawsze jest odchylenie statystyczne, tyle, że nie powinno występować w tak wielu przypadkach oraz przy podmianie samiec, samica, oraz na odwrót nie powinno się zmieniać, a to występuje, poza tym fakt iż czasem Bulbapedia się myli, ale przeważnie to małe drobiazgi (jak różnica w rozkładzie płci który nie jest 12-88 a 11,9-88,1 bodaj tak to było). Wiadomo iż za każdym pokiem stoi osobne losowanie, ale i tak przy odpowiednio dużej liczbie prób będzie odzwierciedlać w przybliżeniu, rozkład właściwy, a jaja które wybreedowałem w moich grach idą w tysiące, co do zaś przypadku z naturą na tą jest mniejsze prawdopodobieństwo bo 1/25 czyli 4%, (chyba że masz na myśli starą mechanikę everstone'a, iż jest tylko 50% szans na przekazanie natury została zarzucona w V generacji już od B2W2 dziedziczy się w 100% więc byłby to błąd gry) fakt iż 3-4 boksy to około 120-160 pokemonów, jednak przy tak małej próbie odchylenie statystyczne jest dosyć duże, przy 1000 prób to 5%

[Obrazek: pokemon-ragnarok.png]




Odpisz
16.10.2018, 0:20, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.10.2018, 0:25 przez Dagroth.)
#54
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
Do posta wyżej: tak się kończy nie czytanie uważnie. Tongue
Autor tabelki już wszystko policzył, cztery kolumny po prawej, to dwie ostatnie cyfry EXP pokemona, które dadzą odpowiadającą mu naturę.
Czyli bierzemy końcówkę EXP naszego przerzucanego pokemona, szukamy najbliższej liczby przy pożądanej naturze, i liczymy sobie ile nam brakuje.

Jest też jedna więcej możliwa korzyść z przerzucenia pokemona z gry na Virtual Console: ma on gwarantowaną Hidden Ability, jeśli nie możemy takiej zdobyć w żaden inny sposób (bo np. Waren wyjechał na urlop i nie może wyhodować Wink ).
Ale może to być też minus, jeśli przerzucamy dla ruchu z TMa, a woleli byśmy zwykłą, nic się w takim wypadku nie poradzi. (Ability Capsule pozwala przełączać tylko między zwykłymi abilities, nie da się z albo na HA)

Friend safari - Normal: Aipom, Kecleon, Ditto
FC: 2466-7392-1864
Odpisz
16.10.2018, 0:29,
#55
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(16.10.2018, 0:20)Dagroth napisał(a): Do posta wyżej: tak się kończy nie czytanie uważnie. Tongue
Autor tabelki już wszystko policzył, cztery kolumny po prawej, to dwie ostatnie cyfry EXP pokemona, które dadzą odpowiadającą mu naturę.
Czyli bierzemy końcówkę EXP naszego przerzucanego pokemona, szukamy najbliższej liczby przy pożądanej naturze, i liczymy sobie ile nam brakuje.

Jest też jedna więcej możliwa korzyść z przerzucenia pokemona z gry na Virtual Console: ma on gwarantowaną Hidden Ability, jeśli nie możemy takiej zdobyć w żaden inny sposób (bo np. Waren wyjechał na urlop i nie może wyhodować Wink ).
Ale może to być też minus, jeśli przerzucamy dla ruchu z TMa, a woleli byśmy zwykłą, nic się w takim wypadku nie poradzi. (Ability Capsule pozwala przełączać tylko między zwykłymi abilities, nie da się z albo na HA)


Tyle, że my nie piszemy o przerzucaniu pokemonów z VC tylko o najzwyklejszym w świecie breedzie, gdzie jak wrzucisz nawet poka o lvlu 1 i zero EXP to jeśli nie trzyma everstone'a to naturą jego dzieci będzie wylosowana randomowo z pośród 25 możliwych

[Obrazek: pokemon-ragnarok.png]




Odpisz
16.10.2018, 0:38, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.10.2018, 0:39 przez Dagroth.)
#56
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
Wiem, ale nie chciałem zakładać tematu tylko dla tego posta, a ten jest tematycznie zbliżony, w sensie otrzymywania pokemona z odpowiednią naturą etc.

OK, po chwili załapałem, pewnie nie o to Ci chodzi. Powinienem był napisać "do mojego posta wyżej", bo umknęło mi to, że autor tabelki wykonał za nas całą robotę.

Friend safari - Normal: Aipom, Kecleon, Ditto
FC: 2466-7392-1864
Odpisz
16.10.2018, 0:40,
#57
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(16.10.2018, 0:38)Dagroth napisał(a): Wiem, ale nie chciałem zakładać tematu tylko dla tego posta, a ten jest tematycznie zbliżony, w sensie otrzymywania pokemona z odpowiednią naturą etc.

OK, po chwili załapałem, pewnie nie o to Ci chodzi. Powinienem był napisać "do mojego posta wyżej", bo umknęło mi to, że autor tabelki wykonał za nas całą robotę.

Dokładnie tak ;P

O to mi chodziło ;P

[Obrazek: pokemon-ragnarok.png]




Odpisz
22.10.2018, 16:30,
#58
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(2.08.2018, 18:03)Waren78657 napisał(a): 10.6v Ditto Huner Alolan Ratticate (tylko dla bardzo cierpliwych)
Ukryta wiadomość (Kliknij, aby ukryć)
AbilityBig Grinowolne
Natura:Modest
Moveset:
-Hidden Power (Najlepiej Fighting, byle nie Ghost)
-
-
-
Szczegóły: Robimy Ratticate który posiada tylko atak Hidden Power, tak jak w przypadku Smeargla powyżej, resztę ruchów, kasujemy u Move Deletera. Dobrze jeśli Hidden Power jest Fighting, ale równie dobrze może być każde poza Ghost i Dark, jeśli Ratticate będzie mieć wystarczająco wysoki lvl (powyżej 50-60lvl'a), chodzi tu o to by powyżej 30 chaina, pozwalać się przemieniać każdemu nowemu Ditto w Ratticate'a, i dajemy mu się trafić Hidden Power, jeśli zobaczymy komunikat, "it was not very effective" znaczy, że Ditto ma Hidden Power Dark, czyli takie jakie może mieć 6V pokemon, jest na to szansa 1:256, więc taki ditto może pojawić się nieprędko, ale jeśli ktoś ma tyle samozaparcia, może próbować.

Jeszcze trochę pomarudzę...

Usuń to proszę, bo to jedna wielka bzdura - ten sposób nie działa i nigdy nie pojawił się żaden (nawet choćby miało wiarygodny) dowód na to, że komukolwiek się udało. Szansa na spotkanie 6IV Ditto przy chainingu jest dokładnie taka sama jak na spotkanie 6IV przy zwykłym spotkaniu w trawie (czyli znikomo mała).

[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]pokemony.xyz[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]

===========
FC 2DS: 5344-2809-9605
FC 2DS XL: 5387-2964-9483
IGN: Rob
Discord: robdy#4695
Odpisz
22.10.2018, 17:16,
#59
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
Mogę prosić o wyjaśnienie? Nie ma powodu, by powyższa metoda nie działała. Chyba, że S.O.Sowane pokemony mają fizyczną blokadę na 5/6 perfect iv.

[Obrazek: v1s7Ewb.jpg][Obrazek: ZPC0Ixw.jpg]
Odpisz
22.10.2018, 17:23,
#60
RE: Poradnik Breedu, Treningu i nie tylko by Waren :)
(22.10.2018, 17:16)Victoriatus napisał(a): Mogę prosić o wyjaśnienie? Nie ma powodu, by powyższa metoda nie działała. Chyba, że S.O.Sowane pokemony mają fizyczną blokadę na 5/6 perfect iv.

Kod tutaj (linie 59-63): https://pastebin.com/qC4kKB5X
Kod:
while ( pml::pokepara::CoreParam::GetTalentPowerMaxNum(v4) < v12 )
    {
      v13 = gfl2::math::SFMTRandom::Next((v3 + 16), 6u);
      pml::pokepara::CoreParam::ChangeTalentPower(v4, v13, 31);
    }

IV Pokemona jest generowane na zasadzie:

1. Sprawdź czy ma IV 1/2/3/4x31 (zależy gdzie w chainie jesteś) - jeśli tak, idź dalej
2. Podbij jedno z IV do 31
3. Wróć do punktu 1

Full info (tak, wiem, że Reddit, ale nie widzę powodu, żeby to traktować jako gorsze źródło niż filmiki z YT): https://redd.it/6a3xip

[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]pokemony.xyz[Obrazek: 4OG2Pm7.png?width=100&height=100]

===========
FC 2DS: 5344-2809-9605
FC 2DS XL: 5387-2964-9483
IGN: Rob
Discord: robdy#4695
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Vic


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości