Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo



Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
8.08.2015, 13:25, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 8.08.2015, 18:33 przez Chicorii.)
#1
Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Pozazdrościłam "Emce" jego tematu ogólnego o Rumble World, to postanowiłam założyć taki o Shuffle'u. Mój ulubiony spin-off nie może być gorszy, zwłaszcza iż ta gra dzięki cotygodniowym aktualizacjom będzie jeszcze żywa przez miesiące. A teraz ten temat się przyda, kiedy nie ma już od dawna na stronie newsów o tej grze i nie ma tak naprawdę gdzie dyskutować o nowościach.

Shuffle stało się moim ulubionym spin-offem dość niespodziewanie, bo nie oczekiwałam od niego niczego, gdy to ściągałam, poza daniem chwilowej rozrywki. Początki nie były łatwe (bo serca), mimo to gra mnie zauroczyła i zachęciła mnie do tego, by ją dobrze poznać. No i tak od tych kilku miesięcy gram i nie mogę przestać. Mam w niej wszystko, co do tej pory można było zdobyć, poza dwoma Mega Speedupami (za pokonanie Giratiny lv 100 i Cresselii lv. 200), ale to zostawiam szalonym hardkorowcom. Czytam o tej grze dużo, dlatego posiadam o niej sporą wiedzę (jak macie jakieś pytania, to zawsze można walić do mnie, pomogę) i gra mi się w nią bardzo komfortowo, do ograniczeń sercowym jestem przyzwyczajona, a z monetami mam zero problemów, często mam je prawie na maksie i od długiego czasu nigdy nie wychodzę poza 50 tysięcy.

Bardzo podoba mi się mechanika tej gry, która mimo uproszczeń w stosunku do głównej serii (Pokémony mają tylko jeden typ, jedną statystykę - siłę ataku i lewelują tylko do 10 poziomu), jest dość głęboka, jak na swój gatunek. Wszystkie te uproszczenia mają sens i mimo ich ta gra wciąż jest bardzo pokémonowa. To nie jest jakaś tam zwyczajna puzzle'owa gierka, do której na siłę doczepiono stworki z popularnej marki, ta gra jest własną i kreatywną interpretacją Pokémonów. Żeby być w niej dobrym trzeba troszkę myśleć, nie zawsze team proponowany przez opcję Optimize jest tym najlepszym na daną planszę, bo nie uwzględnia ani zdolności ani tego, która Mega Ewolucja najlepiej się sprawdzi, chociażby potrafi zaproponować Mega Aerodactyla na planszę bez bloków, tylko dlatego, że jest superefektywny.
Właśnie, Mega Ewolucje, to najbardziej ich sposób "interpretacji" podoba mi się w całej grze. Mają tu dużą rolę, od pewnego momentu robią się praktycznie niezbędne do wygrywania (i to niekoniecznie zawsze te superefektywne), posiadają potężne (mniej lub bardziej) zdolności, które w przeciwieństwie do zwykłych aktywują się zawsze, a nie tylko wtedy, gdy zaczynają kombos. W grach głównych bez Mega Ewolcji gracz sobie poradzi i nie są one aż tak wyraźnie potężniejsze od "zwykłych" Poków.

Na osobną pochwałę zasługuje ścieżka dźwiękowa gry. Najważniejszym powodem, dla którego sięgnęłam po tę grę była ciekawość, jaką muzykę wysmażył Tsukasa Tawada. To gra Genius Sonority i sam kompozytor to potwierdził na swoim Twitterze, więc z góry wiedziałam, kto jest autorem muzyki. Choć tak naprawdę wcale tego zapewnienia nie potrzebowałam, gdzyż ten soundtrack jest przepełniony stylem Tawady. To mój ulubiony kompozytor od pokémonowych spin-offów już od dobrych kilku lat, a napisał muzykę do prawie wszystkich gier Pokémon od Genius Sonority. Takie utwory, jak te z napisów końcowych do XD: Gale of Darkness czy Battle Revolution, należą do bardzo mi bliskich kompozycji, z subtelnymi emocjami (no i w obu słychać, że Tawada lubi klasycyzujący fortepian i sam jest pianistą). Jest to soundtrack kilka klas lepszy od tego z Link Battle (wbrew pozorom obie gry nie są wcale takie same), nie dość, że większy, to jeszcze bardziej zróżnicowany, z bardziej rozbudowanymi kompozycjami. Przede wszystkim dobre są motywy map, kiedy usłyszałam urocze Puerto Blanco, wiedziałam, że to będzie kawał dobrej muzyki. Mówiąc o stylu Tawady trzeba wspomnieć o tym, że Boss Stage jest tym utworem, co wręcz krzyczy: "Hej! Skomponował mnie Tsukasa Tawada", jest bardzo podobny do bossowego motywu z Link Battle i przywodzi na myśl niejeden temat bitewny z gier na GameCube'a, takich jak TEN, TEN (brzmienie gitary!) albo TAMTEN (tu mam na myśli przede wszystkim waltornię).

Żeby nie zapomnieć, mam dla was poradnik wideo dotyczący farmienia 530 monet na planszy #37. Nie trzeba nawet rozumieć, co ten gościu gada, wystarczy poobserwować, co robi. Ale tym, którzy tego jeszcze nie robili, nie polecam wejścia od razu na głęboką wodę, i zacząć od celowania w 330 monet. To jest bardzo łatwe, jak się raz załapie o co chodzi, a 530 monet wymaga już umiejętności obserwowania planszy. Niby takie grindowanie monet może się wydawać monotonne, lecz mnie sprawia to trochę frajdy, od kiedy nauczyłam się, metodą prób i błędów, celować w 530. Ta obserwacja planszy i szukanie rozwiązań jest bardzo fajne.


________

Skończę ten post na ostatnim evencie, jakim jest konkurs rankingowy z Mega Garchompem. Mądre głowy w Genius Sonority wpadły na to, że w tej grze typ smoczy jest mało użyteczny (gdyż jest superefektywny tylko na samego siebie), to zmieniły dwóm pseudolegendarnym smokom typy, w stosunku do tego, jak to wyglądało w Link Battle, na latający Salamence'owi i właśnie Garchompowi na ziemny. My, jako gracze wiele na tym zyskujemy, bo oba typy stają się przez to lepsze, no i w końcu pojawia się szansa na ziemną Mega Ewolucję. A to bardzo ważne, zwłaszcza dlatego, iż to jedyny typ superefektywny na elektryczny. No i w związku z tym Mega Garchomp staje się najlepszym Pokémonem do grindowania poziomów u Ampharosa, i to nie tylko ze względu na to. Jego mega zdolność to odwrócona umiejętność Mega Mawile'a, która jest świetnym "wywoływaczem" kombosów. Nawet bez konieczności sprawdzenia tego, mogę z całą pewnością stwierdzić, że M-Garchomp będzie w stanie sam udźwignąć same niskolewelowe Poki, czy słaboefektywne. Dlatego mój Garchomp jest jeszcze nienaruszony i czeka na kamień. Będę go lewelować potem z innymi stworami.

Plansza ta po raz pierwszy jest taka trudna. Posiada mnóstwo przeszkadzajek blokowych (obu rodzajów) oraz dwa dodatkowe Pokémony. Tu należy dodać, że gra dodaje dwa rozdzaje Poków, albo jako piąty (tego da się usunąć przez Complexity -1, na tej planszy to Gible) lub jako przeszkadzajka (tu Phione).
Ale nie należy się tym aż tak przejmować. Plansza jest trudna dla wszystkich, dlatego podejrzewam, że dolna granica, która zapewnia kamień będzie tym razem wyjątkowo niska. Gorzej z Mega Speedupem, ale zrobię wszystko by go mieć. Nie wydaje mi się, żeby to było aż takie trudne.

Pochwalę się moimi wynikami. Od konkurencji z Mega Blazikenem robię screeny z mojej pierwszej w ogóle próby. Tym razem zrobiłam z drugiej, ale to tylko dlatego, bo przy wybieraniu Pokémonów się pomyliłam i wzięłam ze sobą Manaphy'ego zamiast Phione'a, a te Pokémony są prawie identyczne i mi się ze sobą myliły. Przez co mój wynik był żenująco słaby i dopiero ten drugi jest tym właściwym pierwszym.
Niżej także pierwsza próba z przedmiotami. Będzie kolejna, bo ten wynik mnie nie satysfakcjonuje ani trochę i nie wiem, czy starczy na cukierek, bo na kamień na pewno. Na screenach jest obecny oprócz rekordu także użyty team.

[Obrazek: WVW69iQ6RT8Yw-6y4F]

[Obrazek: WVW69iQ6vg8QLsDG2O]

I tak jak kiedyś nie trawiłam czasówek, tak teraz je nawet lubię. Początkowo były dla mnie niemożliwe do wygrania przez mój kiepski refleks. Lecz dzięki rankingowym wyzwaniom chcąc nie chcąc musiałam zacząć się w nich wyrabiać. Także teraz rankingi są jednymi z moich ulubionych eventowych plansz. Wciąż mi daleko do najlepszych, ale widzę, że z każdym kolejnym etapem idzie mi coraz lepiej. To może kiedyś uda mi się spełnić mój cel, bycie w Top 1000 w Europie. Bo o Top 100 nie ma co myśleć, za wysokie progi, jak na mój refleks i nerwy, kiedy wiem, że ogranicza mnie czas.

Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Bidulkę, Brookens, Patryk PZ
8.08.2015, 18:12,
#2
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Ostatnio od nowa zaczął grać w Shuffla i mam problem. Otóż nie jestem dobry w planowaniu taktyk itd. Więc wie ktoś może jak załatwić MEGA Ateodactyla? Oraz jak mieć rangę S w Wacky Workshop (chodzi mi o dobranie mega ewolki najlepszej na jak najwięcej bloków)

Zbieram figurki od firmy Takara Tomy z lat 1999-2000. Only oryginalne. Jeżeli takowe posiadasz to napisz do mnie misiaczku, a na pewno się dogadamy ^^
[Obrazek: f582mg.jpg]
Białe znaczy, że mam Wink
Odpisz
8.08.2015, 18:40, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 8.08.2015, 19:43 przez Chicorii.)
#3
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
(8.08.2015, 18:12)Bidulkę napisał(a): Ostatnio od nowa zaczął grać w Shuffla i mam problem. Otóż nie jestem dobry w planowaniu taktyk itd. Więc wie ktoś może jak załatwić MEGA Ateodactyla? Oraz jak mieć rangę S w Wacky Workshop (chodzi mi o dobranie mega ewolki najlepszej na jak najwięcej bloków)
Masz Mega Lucario lub Mega Blastoise'a? Jak nie to Mega Mawile i liczenie na szczęście z kombosami. Co do innych Poków, najlepiej wziąć Blastoise'a i Milotica, oba posiadają Stabilize+, które może usunąć po dwie przeszkadzajki oraz Kyogre, który za każdym razem usuwa jeden kamienny blok (te drugie bloki, to metal). Jak nie masz tych Poków to Twoje najlepsze superefektywne. Poza tym pewnie i tak nie obędzie się bez przedmiotów, jeśli umiesz farmić u Meowtha, to po prostu kup Dusruption Delay, Moves +5 i Mega Start. Z tym powinienieś sobie poradzić z każdym teamem, który nie jest całkiem słaby.

Nie wiem, co masz na myśli przez tę rangę S na Wacky Workshop. W tej grze "S-rankuje" się tylko plansze, nie całe światy. Żeby odblokować dany poziom EX potrzebujesz tylko takiej i takiej ilości rang S (np. na Mewtwo 150, na Genesecta 180). Dla gry to obojętnie z jakich światów pochodzą te rangi, ważna jest tylko ilość.

Jeśli chodzi Ci o rangę S na planszy z Mega Aerodactylem, to tak:
Na niego najlepszym mega jest.... Sam Mega Aerodactyl, gdyż to mega żzera bloki (oba rodzaje), oczyszczając planszę z nich i samemu zadając duże obrażenia (jeden blok = 50 punktów do obrażeń). Bez nich staje się on bezużyteczny. A kiedy go masz wystarczy Ci tylko Mega Start, Moves +5 i Twoje najlepsze superefektywne Poki.


----------

A teraz daję to, czym chciałam się pochwalić, by podzielić się moją radością.
Otóż udało mi się pobić mój rekord o około 12000 punktów (co widać na załączonych obrazkach)! Byłabym zadowolona, gdybym nawet pobiła go o kilka tysięcy, o ponad 10 nie śmiałam marzyć.

Udało się to dzięki zmianie teamu. Większość używa Mega Blastoise'a gdyż ten nie przeszkadza w utrzymaniu kombosu, jak Mega Venusaur. Jest to ważne dla tych, co mają dobry refleks. Ci, którzy tego nie mają, i tak nie utrzymają nieskończonego kombosu, zwłaszcza na tak trudniej planszy, jak ta. Zauważyłam, że jestem zdolna do robienia lepszych rekordów z trawiastym starterem, skoro i tak nie jestem w stanie utrzymać kombosu, to dodatkowa przeszkoda w postaci czyszczącego 1/3 planszy M-Venusaura nie jest taka straszna.
No i ten Phione, początkowo nie myślałam o tym, by go brać, bo ma o 10 słabszą siłę ataku, a skoro i tak ta przeszkadzajka pojawia się tylko w centrum planszy, a więc zabranie go samo w sobie nie powoduje, że łatwiej się go łączy z Phionami ukrytymi pod blokami. Tym niemniej mój i tak już był wymaksowany, gdyż wiedziałam, że będzie na tej planszy od poniedziałku (dzięki hackerom grzebiącym w kodzie gry). No i go wzięłam, to zawsze o jeden mniej Pokémon na planszy = łatwiej o kombosy.

Ten wynik powinien być dość dobry, żeby wygrać i kamień i Mega Speedup, skoro za niewiele większy dostałam obie te nagrody na o wieeeeeeleeeeee łatwiejszej planszy z Mega Blazikenem. Poniższe obrazki temu dowodzą.

[Obrazek: WVW69iRNrC0l1mtULW]

[Obrazek: MlWA770VE40UFQKcg-]

[Obrazek: MlWA772WVtMeQOhKBa]
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Bidulkę, Brookens
9.08.2015, 12:31,
#4
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Szybkie info - mamy kodzik do Shuffla
07080704
Odpisz
9.08.2015, 12:48,
#5
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
A są jeszcze jakieś kody do użycia? Które działają, bo od nie edawna zacząłem znów grać Wink

Zbieram figurki od firmy Takara Tomy z lat 1999-2000. Only oryginalne. Jeżeli takowe posiadasz to napisz do mnie misiaczku, a na pewno się dogadamy ^^
[Obrazek: f582mg.jpg]
Białe znaczy, że mam Wink
Odpisz
9.08.2015, 13:17, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 9.08.2015, 15:15 przez kowalt.)
#6
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
http://serebii.net/shuffle/passcode.shtml

Podpowiem że September to wrzesień a August to sierpień. Dasz radę ogarnąć które jeszcze działają nie?

3DS FC: 2767-0201-8496

[Obrazek: tenor.gif?itemid=5889177]
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Bidulkę, bartezz88
9.08.2015, 13:33,
#7
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Od 3 moves +5 wszystkie jeszcze są aktualne i działają nadal.
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Bidulkę, bartezz88
10.08.2015, 10:22,
#8
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Dlaczego w tym temacie nie ma prawie żadnej dyskusji o grze? Czy tylko ja biorę udział w rankingu, skoro nikt poza mną nie chwali się wynikami? Chciałabym móc porównać się z innymi Polakami, bo na razie mogę co najwyżej z ludkami z innych miejsc w internecie, jak Miiverse.

Na razie jeszcze zainspirowana pytaniami Bidulka napiszę poradniki i lewelowaniu Poków i o monetkach, wiem że przynajmniej jemu się przydadzą, ale czy ktokolwiek poza nim czyta moje dłuższe posty w tym temacie?

Taki tydzień, jak ten jest najlepszy do robienia tego, kiedy nie ma żadnej nowej zawartości, poza aktualizacją planszy z Wobbuffetem (już na szczęście ostatnią, co w końcu Wobby zniknie za tydzień). Z tym, że dla mnie i nie tylko, to kolejny tydzień, w którym nie mamy nic do roboty, bo mamy monety bliskie maksa i wiele wymaksowanych Poków. Phione złapany już pierwszego dnia Safari i wymaksowany z myślą o Mega Garchompie, także rekord tam na tyle wysoki, żebym nie musiała się martwić o kamień i cukierek (a szanse na to, że byłabym w stanie go pobić na tyle nikłe, że nawet nie chcę próbować).
Grindowania Pokémonów mam dość, zwłaszcza od kiedy spieszyłam się, żeby zdążyć z wymaksowaniem Phione do piątku. Ma to sens nawet wtedy, gdy nie zamierza się go brać, gdyż każdy dodawany przez grę Pokémon (i jako piąty i jako przeszkadzajka) ma zawsze ten sam poziom, co ten posiadany przez nas (o ile go mamy), bez względu na to, czy mamy go wzięte go wspierających Poków, czy nie. Zawsze to kilka punktów do obrażeń więcej. W rankingach jest to tym bardziej ważne, gdyż nawet najmniejszy punktcik się liczy, są takie miejsca, gdzie nawet niewielka ich ilość zaważa na tym, czy jesteś 1000 miejsc wyżej czy niżej.
A kiedy bardzo nie chcę zmarnować tych wszystkich serc z tego tygodnia, to jedyne co mi zostało to wbijanie rang S na tych trudniejszych Expert Stage'ach. No i tu jest problemik, bo mam dwa darmowe Mega Starty, które chciałam zachować na nową zawartość, ale przez ostatnie tygodnie nie pojawiło się nic, co by tego wymagało. A wszystkie EX plansze, które byłam w stanie "S-rankować" bez Mega Startu już mam "zrobione".

Z góry było wiadomo, że żadnego nowego eventu w tym tygodniu nie będzie, gdyż jest limit pięciu naraz (a tyle ich jest w tym momencie). Dlatego jedyne, co mogło się pojawić to nowe główne plansze. A te są zwykle po zakończeniu rankingu, ale po Mega Blazikenie niczego nie było (nawet nowego eventu), dodawane co cztery tygodnie, a w tym mija piąty. Dlatego mam nadzieję, że jak dodadzą je za tydzień to w ramach zadośćuczynienia będzie ich więcej niż 10. Tym bardziej, że zapowiada się zalew słabych Poków z siłą 30-50, z możliwym co najwyżej jednym trudniejszym mini bossem z siłą 70 (coś jak Milotic w Wacky Workshop).

Postaram się o napisanie tych poradników (z dedykacją dla Bidulka), które powinny się pojawić na dniach (w zależności od czasu i chęci), dlatego proszę o choć jeden post tutaj, żebym mogła dodać je w nowym poście, a nie tylko edytować ten.

Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Bidulkę, Brookens
10.08.2015, 23:24,
#9
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Chętnie napisałbym jakiegoś textwalla tak jak ty ale po prostu nie potrafię Big Grin

Mimo wszystko dziś wbiłem na evencie 35k punktów i jestem na miejscu 845. Mam nadzieje, że to starczy na kamyk. Robiłem to składem M- Glaile (8), Milotic (8), Swampert (8) i Phione (7). 3DSa mam dopiero miesiąc więc nie miałem jak załapać się na M- Veno i Blasto, dlatego musiałem użyć Glaile.
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Chicorii
10.08.2015, 23:48,
#10
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Też się pochwalę, chociaż nie ma czym Big Grin
Utknąłem na ewolucji Licktinunga i odnośnie M Garchomopa, zdziwił mnie wynik oraz pokemony osoby z GBR (nie wiem co to za kraj) która stoi na pierwszym miejscu. 88129 zdobył dzięki Mega Blasstoisowi i jego paczce która zmienia typ na ten któru ma mega ewolucja w obecnym składzie - Arceus, Blissey i Lickilicky (sorki za błędy w nazwach). Drugie miejsce o wiele słabsze, bo od pierwszego ma aż o ponad 27k mniej punktów, ale jego poki są typowe - czyli Blastoise, Kyogre, Swampert, Shaymin, Phione, Sceptile i Milotic. Mój wynik natomiast to 9080 (śmiejcie się :p) a miejse to 13 599/47 972, więc chyba nie jest tak źle (w każdym razie kolejnemu kamykowi mówię baj - walczyłem w rankinach Mega Lucario, Blastoisa i jeszcze jednym, ale żadnego nie wygrałem a teraz po odstawieniu shuffla na parę miesięcy, po ominięciu parę mega kamyków do zdobycia i poczków, czuję się słaby :/ imo iż przed odstawieniem brałem nawet konsolkę do szkoły po mi serc było szkoda i co przerwę grałem bo załadowane były Big Grin )

Zbieram figurki od firmy Takara Tomy z lat 1999-2000. Only oryginalne. Jeżeli takowe posiadasz to napisz do mnie misiaczku, a na pewno się dogadamy ^^
[Obrazek: f582mg.jpg]
Białe znaczy, że mam Wink
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Chicorii
10.08.2015, 23:53,
#11
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
GBR to na nasze Wielka Brytania Wink A ten normal skład to standardowe zagranie tego konkretnego kolesia. Polega to na zdolności Arceusa - Double Normal, która zwiększa obrażenia od ataków normalnych poków w czasie combo. I próbowałeś ten event bez itemów czy coś kupiłeś?
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Chicorii
10.08.2015, 23:58,
#12
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Bez itemów - kasy nie mam i nie umiem, jak to Chicorii pisze "farmić u Mewotha". Na Safari Phione złapałem dopiero dzisiaj i Gible wczoraj, a reszta coś mi nie idzie, zwłaszcza Staryu, a Furfrou tyle razy się losuje i procentów na złapanie też ma sporo a się nie łapie, w porównaniu do Frogadiera, którego złapałem z rangą C i 11% za pierwszym razem w Poke Balla Big Grin

Zbieram figurki od firmy Takara Tomy z lat 1999-2000. Only oryginalne. Jeżeli takowe posiadasz to napisz do mnie misiaczku, a na pewno się dogadamy ^^
[Obrazek: f582mg.jpg]
Białe znaczy, że mam Wink
Odpisz
11.08.2015, 0:16,
#13
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
A to bez itemów ja też miałem 9k. Później wykorzystałem wszystkie i od razu wpadło 35k. Ostatnio były darmowe kody na DD i AP więc wystarczyło dokupić C-1.
Odpisz
11.08.2015, 11:31, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.09.2015, 18:19 przez Chicorii.)
#14
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Tak jak obiecałam oto są poradniki pisane z myślą głównie o początkujących, i o tych, którzy nie mają specjalnego pojęcia o "sztuczkach", które mogą uczynić grę dużo przyjemniejszą. Dedykuję je Bidulkowi, który pytając mnie o podstawy podstaw, zainspirował mnie do ich napisania, oraz wszystkim tym, którym wydaje się, że nie da się w tę grę grać komfortowo bez wydawania prawdziwych pieniędzy na klejnoty (pozdro _M_ :*). To raczej udowadnia, że da się grać nawet bez klejnotów.
Nie będę się silić na "profesjonalizm", te poradniki będą raczej czymś w rodzaju średnio uporządkowanej garści porad, które mają pomóc w ogarnięciu co i jak i nauczyć paru prawideł, według których ta gra funkcjonuje, a świadomość których ułatwia życie. Na pewno nie są to teksty, które możnaby umieścić na stronie internetowej bez wstydu. Wink Jest teraz zbyt gorąco, by chciało mi się myśleć nad porządniejszą formą.

-----------------

Chcesz mieć tyle monet i nie musieć się martwić, że musisz je wydać na cokolwiek, bez konieczności kupowania ich za klejnoty i prawdziwe pieniądze?

[Obrazek: MlWA772Wll4tfzWdIk]

Chcesz mieć taką zgraję "wymaksowanych" Pokémonów, lecz nie wiesz, gdzie je najefektywniej trenować?

[Obrazek: WVW69iRqCuQzBYHAtR]

To znaczy, że te poradniki są dla Ciebie!


Farmienie monet u głównego Meowtha

[Obrazek: WVW69iRqEEULcFtXL6]

Niektóre plansze specjalne oferują zdobycie dodatkowych monet (stworzony z myślą o tym został Weekendowy Meowth, choć czasami występują one też jako dodatek np. na planszy ze Staryu z Safari #3), lecz na co dzień służy do tego plansza główna o numerze 37 z Meowthem w Isla Asul (trzeci świat).


Wielkie dzięki dla Relvamona za filmik

Powyższy filmik, choć stworzony z myślą o pokazaniu, jak zdobywać 530 monet, może być dobrym nauczycielem tego, jak w ogóle należy podejść do układania ikonek Pokémonów, by móc także układać ikonki monet. Posiłkuje się nim, gdyż nie potrafiłabym wytłumaczyć, jak to robić. Zresztą ja dochodziłam do tego sama, gdy tylko dowiedziałam się, że istnieje taka możliwość. Poradnik ten ma za zadanie uświadomienia pewnych kwestii, które potrzebne są do efektownego farmienia.

Na początek warto wspomnieć, ile monet zdobywa się przy ułożeniu każdej możliwej lini ikonek:

3 ikonki = 100 monet
4 ikonki = 300 monet
5 ikonek = 500 monet
6 ikonek = 700 monet

Normalnie na tej planszy może się znaleźć pięć ikonek (trzy od początku, czwarty pojawia się, gdy zostaje pięć ruchów, a piąty gdy dwa), choć szósta (i więcej) mogłaby się pojawić, lecz tylko wtedy, gdy albo kupi się Moves +5 lub wymieni klejnot na dodatkowe ruchy, co z oczywistych względów jest zupełnie nieopłacalne.

[Obrazek: WVW69iQOpaEAVvfcGq]
Takie rzeczy robią gracze wprawieni

Najlepiej jest dojść do takiej wprawy, by móc wyciągać 530 monet (500 za ułożenie linii pięciu, 30 za samo pokonanie planszy), lecz nie poleca się tego tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z farmieniem. Zwłaszcza, iż nie zawsze jest to możliwe, czasem może to zniweczyć ułożenie ikonek na planszy, czy niepożądane kombosy. Natomiast ułożenie lini czterech jest bardzo proste, wystarczy załapać, o co w tym chodzi, kiedy układanie pięciu wymaga już pewnego doświadczenia.

[Obrazek: WVW69iRnUTIt6GTcNP]
Takie jest w stanie każdy gracz

Bardzo istotną rzeczą jest odpowiedni dobór drużyny. Co prawda farmić po 330 można prawie dowolną (byleby nie była zbyt silna ani zbyt słaba), lecz już gdy celuje się w 530 musi być ona dopracowana.
Jednakże w obu przypadkach najważniejsze są dwie zasady:

* Żadnych Mega Ewolucji. Można brać ze sobą stworki z Mega Kamieniami, ale nigdy nie do pierwszego slotu. Są one zbyt potężne, a i większość z nich posiada umiejętności, które mogą usuwać monety.
* Żadnych Pokémonów ze zdolnościami, które w jakikolwiek sposób wpływają na zakłócenia (disruptions), czyli opóźniają je (np. Mind Zap), usuwają (np. Stabilize), czy zastępują posiadaczem danej zdolności (np. Swap). W tej grze zakłóceniami są nie tylko kamienne i metalowe bloki, czarne chmury oraz bariery, monety także!

Początkowo przy farmieniu 330 monet radziłam sobie po prostu z czterema neutralnymi Pokémonami, jednakże warto już od razu wiedzieć, jaki zespół będzie najefektywniejszy.
Większość graczy używa takich kompanów - jeden typu walczącego dla superefektywnych obrażeń, jeden duch dla słaboefektywnych (ważne zwłaszcza wtedy, kiedy celuje się w 530 monet, czasem ratuje to z opresji) oraz dwa neutralne. Z duchami należy być szczególnie ostrożnym, ponieważ jakaś połowa z nich posiada zdolności wpływające na zakłócenia! Poza tym niektórzy radzą układać teamy tak, aby ich łączna siła wynosiła ok. 300. Należy pamiętać o tym, żeby w przypadku Pokémonów walczących podwoić ją, a u duchów podzielić przez dwa.

[Obrazek: WVW69iRqAoozaZcWam]
Przy najbardziej efektownym farmieniu właśnie tak należy ułożyć cztery monety, by w środku znalazło się miejsce na piątą

Gdy farmi się po 530 monet szczególnie mocno przydają się także Pokémony posiadające zdolności, które zwiększają siłę ataku (np. Power of 4, Crowd Control). Zwłaszcza takie, co robią to w momentach krytycznych, a więc takich, gdy pozostaje mało ruchów (np. Swarm, Last-Ditch Effort). Jest to takie ważne z tego względu, gdyż po ułożeniu linii pięciu monet, pozostaje już tylko jeden ruch, a kiedy Meowth ma wciąż dużą ilość HP, można nie dać rady z pokonaniem go, co powoduje, że wszystkie pieniądze przepadają. A wtedy taki boost (lub szczęście do dużej ilości kombosów) jest jak na wagę złota. Najdoskonalszym Pokémonem od takich ekstra obrażeń jest Conkeldurr, nie dość że posiadający zdolność Last-Ditch Effort (przy lini czterech stuprocentowa szansa aktywacji), to jest jeszcze superefektywny. Niestety jest pojawia się dość późno, na planszy #198 w Pedra Valley. Bardzo dobrym pomysłem jest także użycie Pokémonów ze zdolnością Power of 4+, posiadają ją np. trio muszkieterów - Terrakion Virizion i Cobalion, kolejno Expert Stage 25, 26 i 27. Boost od tej zdolności jest ogromny, często wystarczający do dobicia Meowtha. Dodatkowo możemy tę umiejętność aktywować tylko wtedy, gdy jej potrzebujemy (jak nie chcemy to po prostu unikamy lini czterech), choć jest to trochę ryzykowne zagranie, gdyż szansa na jej uruchomienie wynosi 80%.

Na koniec mam jeszcze jedną radę, co do budowy teamu - najlepiej nie brać ze sobą wymaksowanych Pokémonów. Co prawda nie wpływa to negatywnie na samo farmienie monet, lecz jest marnotrawieniem punktów doświadczenia. Niby 8 EXP-a to niewiele, ale zawsze coś, zwłaszcza wtedy, gdy farmi się często, zgodnie z powiedzeniem "Grosz do grosza, a będzie kokosza". Jednakże Conkeldurra można ewentualnie brać, gdy potrzebuje się dużej ilości monet jak najszybciej i celuje się w 530.


Mania Monetowa Meowtha

[Obrazek: WVW69iUXG6U2CWYpPS]


Mania Monetowa Meowtha, to specjalna plansza dostępna od początku gry, zaprojektowana z myślą o monetach, pojawiająca się w każdą niedzielę (w swoim czasie także dzień wcześniej, lecz sobotnia mania została zastąpiona Victinim), która znika po jednorazowym zużyciu jej, by powrócić za tydzień. Złapanie kociaka jest tu niemożliwe, nie ma on nawet paska życia, a więc nie pokonuje się go, a plansza kończy się wraz z wyczerpaniem wszystkich ruchów i Meowth sam odchodzi.
Istotą sukcesu jest znajomość strategii i szczęście. Bez tego będziesz wyciągać tutaj nawet mniej niż tysiąc monet, zamiast dobrych kilku tysięcy. Przypadki znane z Miiverse'a, dziko zdumione, kiedy dowiadują się, że bogaty w pieniężne zakłócenia kotek eferuje o wiele więcej.

Tutaj dobranie odpowiedniej drużyny jest jeszcze istotniejsze, niż przy farmieniu na planszy #37. Nie ma większej swobody, by zdobywać monety najefektywniej trzeba korzystać z jakiegoś z góry ułożonego teamu.

Jednak należy zacząć od tego, żeby dowiedzieć się, jak ta plansza działa. To ta wiedza pozwala na dobranie najlepszej strategii i zrozumienie dlaczego potrzebny jest taki team, a nie inny.

Na początku mamy planszę po części wypełnioną monetami. Jednakże najgorsze, co możesz zrobić, to skupiać się na dopadowywaniu pieniążków, w taki sposób za wiele nie ugrasz. Meowth atakuje dalej monetowymi zakłóceniami, ale tylko wtedy, gdy pojawia się potrójny lub dłuższy kombos. A jeśli masz szczęście, ten potrójny kombos może wywołać kolejny, a więc i kolejne zakłócenie Meowtha i to bez wykorzystywania ruchu! W teorii może to trwać w nieskończoność.

[Obrazek: MlWA772D9ncV9hS4LS]
Oto mój aktualny rekord w Manii Monetowej

Dlatego ważne jest wzięcie ze sobą drużyny, która będzie wspierać wywoływanie kombosów. W przeciwieństwie do głównego Meowtha, tutaj posiadanie Mega Ewolucji jest bardziej niż wskazane. Należy jednak pamiętać, że większość z nich ma zdolności niszczące monety, dlatego nadają się tylko wybrane, te, które usuwają lub dodają/zamieniają tylko inne Pokémony bądź samych siebie i w żaden sposób nie wpływają na zakłócenia.
Gracze ułożyli kilka najlepszych do tego teamów:

* Mega Gengar i wspomagające Pokémony ze zdolnością Quirky i Quirky+. Na teraz w grze dostępne są akurat trzy stworki z tą lepszą, plusową wersją umiejętności, niestety wszystkie trudno dostępne, Cherrim w Safari #1, Furfrou w Safari #3, natomiast Xerneas to Expert Stage 18.
Gengar megaewoluuje bardzo szybko (potrzebuje tylko 11 ikon do tego) i działa niczym pseudo Complexity -1, usuwając z planszy samego siebie (choć potem pojawia się jeszcze w formie ikonek spadających z góry), a jak wiadomo, im mniej Pokémonów na planszy, tym łatwiej o kombosy. Natomiast stwory z Quirky, gdy ich zdolność się aktywuje, usuwają jedną lub dwie własne ikonki, co również może ułatwić pojawienie się kombosu.

Lecz do najlepszych teamów należą te:

* Mega Mewtwo i trzy psychiczne Mega Boostety (Pokémony ze zdolnością Mega Boost): samica i samiec Meowsticka oraz Espeon.
* Mega Banette, dwa duchowe Mega Boostery: Lampent i Chandelure oraz któryś z duchowych posiadaczy Quirky: Haunter bądź Yamask.

Opisywane są razem, gdyż ich mega efekty są takie same, usuwają maksymalnie 10 Pokémonów tego samego typu, co Mega (stąd konieczność posiadania samych stworów jednego typu), co z kolei często i gęsto wywołuje kombosy i to raczej te dłuższe. Niestety i Mewtwo i Banette megaewoluuą późno (pierwszy potrzebuje 23 ikony, drugi 27). Jako, że Mewtwo ewoluuje trochę wcześniej, wydaje się być lepszym wyborem. Tym niemniej przed ewolucją Banette posiada Mega Boost, także może sam jeszcze bardziej przyspieszyć swoją mega ewolucję, a Mewtwo ma niebezpieczną zwykłą zdolność Swap, przez którą może zastąpić jedną ikonkę zakłócenia (tu monetę) samym sobą. Jednak znając prostą zasadę, że zwykłe zdolności aktywają się tylko u Pokémonów zaczynających kombos (tych, których ikonki są przez gracza samodzielnie przenoszone), poleca się starać nie zaczynać kombosu u Mewtwo do momentu, gdy ten megaewoluuje, wtedy traci on możliwość używania Swap i jest ona zastępowana mega efektem.

[Obrazek: WVW69iRWWJM7hE5SsS]
A mniej więcej tyle monet zdobywam zazwyczaj

Istnieje jeszcze jeden efektywny team, który pojawił się niedawno.

* Mega Blaziken z dwoma ognistymi Mega Boosterami: Flareonem i Rotomem w formie kuchenki. Czwarty Pokémon z powodu braku kolejnego Mega Boostera, czy chociażby ognistego posiadacza Quirky, jest zupełnie obojętny, byleby tylko był typu ognistego i nie wpływał na zakłócenia.

Jest to jednak teoretycznie najgorszy team z tych czterech. Bo choć zdolność Mega Blazikena na papierze brzmi rewelacyjnie (zastępuje Pokémony typu ognistego sobą samym), to z powodu ograniczenia do ledwo trzech losowych ikon, jego umiejętność wywoływania kombosów w ogromnej części bazuje na szczęściu. Co nie znaczy, że doświadczony gracz z odrobiną szczęścia nie ugra za pomocą takiej drużyny całkiem pokaźnej liczby monet, co pokazuje poniższy filmik. Natomiast główną zaletą Mega Blazikena jest jego bardzo szybka mega ewolucja, potrzebuje do tego tylko 12 ikonek (podobnie jak Mega Audino). A po dokarmieniu maksymalnym trzema Mega Speedupami megaewoluuje nawet szybciej, niż Mega Gengar po zjedzeniu jedynego cukierka, który może przyjąć, potrzebując do tego tylko dziewięć ikonek, co oznacza maksymalnie trzy ruchy potrzebne do mega ewolucji.


Filmik pokazujący potencjał Mega Blazikena, który niestety nie może być w pełni wykorzystany przez ograniczenie do trzech ikon


Team Mewtwo w akcji!

[Obrazek: WVW69iUXJBoN61fBGP]

[Obrazek: WVW69iUXNXIw8f3HL3]

[Obrazek: WVW69iUXN14xVPGLzb]

Wiemy już, jak działa ta plansza i jaką drużynę należy ze sobą zabrać oraz dlaczego, teraz wystarczy nauczyć się, w jaki sposób należy tu grać.
Przede wszystkim powinno się pamiętać o tym, aby ZAWSZE kupować na tę planszę Moves +5 (jeśli mamy, któryś z odpowiednich teamów). To kosztuje, ale jest to opłacalne, gdyż każdy ruch tutaj ma znaczenie, a dzięki pięciu dodatkowym możemy zdobyć tyle dodatkowych monet, że te stracone 800 nadrabia się z nawiązką.
Przy układaniu ikonek ważna jest jak najszybsza mega ewolucja, lecz najistotniejsze są potrójne kombosy (stąd obecność Mega Boosterów) i właśnie w to należy celować. Nie każdy gracz jest w stanie zauważyć potencjalne potrójne kombosy, ale ułożenie podwójnego jest łatwe (tego i początkujący się nauczy). Dlatego póki nie dojdzie do mega ewolucji, polecam układać oczywiste podwójne kombosy i liczyć na szczęście z trzecim. Należy też pamiętać o tym, że Mega Boost ma stuprocentową szansę aktywacji przy lini czterech ikonek (dlatego w miarę możliwości warto taką linią zaczynać kombos), a przy trzech jest to 50%.



Trenowanie Pokémonów

Na samym początku warto wspomnieć o tym, jak w ogóle działają punkty doświadczenia w tej grze.
U każdego Pokémona ilość potrzebnych punktów doświadczenia jest określona przez jego siłę ataku, im wyższa, tym więcej ich potrzebuje. Dlatego najszybciej lewelują słabe Pokémony o bazowej sile 30, a najwolniej Arceus z siłą 90. W tym linku znajduje się niewielki dokument to pokazujący, nie zawiera on co prawda informacji dotyczącej siły 90 ekskluzywnej dla Arceususa, lecz nie sądzę, żeby stanowiło to problem. Do tabelki linkuję w ramach ciekawostki, by umożliwić wam zobaczenie, jak to wygląda. Nie sądzę, aby taka szczegółowa wiedza, zahaczająca o matematykę, była niezbędna zwykłym graczom do komfortowej gry.

Istotną rzeczą jest to, że każdy Pokémon przy lewelowaniu od poziomu pierwszego do piątego potrzebuje dokładnie tyle samo doświadczenia, co przy lewelowaniu od piątego do szóstego. Stąd łatwo zauważyć, iż wbijanie poziomów 1-5 idzie bardzo szybko, a 5-10 zdecydowanie wolniej. Dlatego tym bardziej warto wytrenować każdego przydatnego Pokémona przynajmniej do piątego poziomu, to zawsze o 10 punktów do siły ataku więcej, co robi już sporą różnicę!

A jeśli chodzi o to, ile punktów doświadczenia otrzymują Pokémony za pokonanie planszy, istnieje prosta zasada. Na planszach głównych ilość EXP-a jest równa ilości dostępnych ruchów. Dlatego Meowth daje 8 punktów, będąc planszą ośmioruchową, co zostało wspominane w części o farmieniu monet.
Jednakże inaczej wygląda na pozostałych typach leweli. Plansze eksperckie dają zawsze po 10 EXP-a, bez względu na ilość czasu. Natomiast na planszach specjalnych zwykle jest to tylko 5 punktów doświadczenia, z małymi wyjątkami, jak Starmie z Safari #3, który daje aż 100 EXP!

Zważywszy na to istnieje tylko kilka plansz głównych, na których warto trenować, są to kolejno:

[Obrazek: WVW69iR3t5MdARip3P]

* #21 Buneary (Night Festival) - 30 EXP

Co prawda plansz trzydziestoruchowych istnieje więcej, a taki Timburr (#176, Wacky Workshop) ma ich 35, lecz to Buneary jest z nich najlepszy, bo najłatwiejszy. To poziom bardzo wczesny, zaczynający trzeci świat, a więc zaprojektowany z myślą o niskolewelowych Pokémonach z siłą 30-50, dlatego jest taki łatwy i szybki do pokonania. Nie potrzebujesz Mega Ewolucji do zwycięstwa (i nie poleca się ich tu używać, lepiej zachować ich potęgę na trudniejsze plansze), wszelakie stworki z siłą powyżej 60 powinny dać sobie tu radę bez problemu, pod warunkiem, że nie są duchami.

Tę planszę poleca się w kilku sytuacjach, gdy:
- Chcesz trenować same niskolewelowe Pokémony.
- Chcesz trenować same typy słaboefektywne na Ampharosa (elektryczny, stalowy i latający).
- Masz bardzo mało czasu i/lub jesteś zmęczony czy znudzony Ampharosem i chcesz szybko wytracić serduszka w sposób wciąż efektywny.

[Obrazek: WVW69iR3ytg8XR2LjI]

* #130 Ampharos (Castle Noapte) - 50 EXP

To jest Twoje główne miejsce do trenowania Pokémonów. Plansza o średnim poziomie trudności, choć już potrzebująca Mega Ewolucji (czasem się bez niej obejdzie, ale wtedy potrzebny jest silny team). Ziemne Pokémony nie są wcale niezbędne, ale warto mieć je w zapasie przy słabszej drużynie.

Tutaj doskonale spisują się Pokémony ze zdolnością Mind Zap. Wbrew temu, co mówi jej opis, nie jest to zwykła umiejętność opóźniająca pojawienie się zakłócenia. Ona resetuje licznik zakłóceń do pierwotnej liczby, jeśli zdąży się ją włączyć zanim one zaczną się pojawiać! Na tej planszy w praktyce oznacza to, że jeśli uda Ci się aktywować Mind Zap zanim Amphy zacznie atakować zakłóceniami z Flaaffy (co dzieje się dokładnie w momencie, gdy pozostaje 35 ruchów), oraz aktywujesz ją jeszcze potem kilka razy, możesz pokonać planszę bez jakichkolwiek różowych baranków! Niestety jej szansa aktywacji nie jest zbyt wysoka, wynosi kolejno: linia trzech - 10%, linia czterech - 40%, linia pięciu - 100%.

[Obrazek: MlWA772qwx4F06cPs7]
Mega Blaziken i jego ślicznie wyglądający mega efekt podczas lewelowania u Amphy'ego

A propos Flaaffy'ego, warto go czym prędzej wymaksować właśnie tutaj, gdyż dodawany przez grę Pokémon ma zawsze ten poziom, co nasz. Także po wymaksowaniu elektrycznego baranka, plansza ta staje się trochę łatwiejsza, te kilka więcej punktów może okazać się pomocne i zaważyć na tym, czy pokonamy ją czy nie.

Tak naprawdę można przejść tę planszę nawet ze słaboefektownymi Pokémonami, wystarczy mieć tylko odpowiednio dobrany team. Mnie się to udawało czymś takim:

[Obrazek: MlWA77yjYzUNV4Z3WE]

Ponieważ najlepsze, co może się zdarzyć na planszy z Ampharosem, to kombosy, dużo kombosów. One często są ważniejsze od faktycznych obrażeń zadawanych przez pojedynczego Mega Pokémona, dlatego kombosotwórczy Manectric robi tu wspaniałą robotę, to samo Mawile. Gdy pozbędziemy się tych irytujących barier na początku, nie ma już żadnych innych zakłóceń poza Flaaffym, i to dlatego część Mega Ewolucji ma tu łatwą robotę z tworzeniem kombosów.

Nie ma wątpliwości, iż Mega Garchomp jest najlepszym Pokémonem do trenowanis na Amphym. Potężny, z bazową siłą 80, superefektywny i ze zdolnością łatwo tworzącą kombosy, daje sobie radę z samodzielnym udźwignięciem niemalże każdego możliwego teamu. Dlatego można go zabierać nawet wymaksowanego, pod warunkiem, że wszystkie inne Mega osiągną poziom 10, z nim trening staje się szybszy i przyjemniejszy, ponieważ nie trzeba za wiele myśleć nad ruchem. Wtedy szczególnie warto wykarmić go Mega Speedupami, żeby było jeszcze szybciej i prościej.

Ostatnia rada dotycząca tej planszy: nigdy nie zabieraj na nią Mega Aerodactyla, ponieważ patrz niżej...

[Obrazek: WVW69iR3-XIoeKCLEP]

* #183 Snorlax (Pedra Valley) - 55 EXP

To plansza trudna, dlatego nadająca się do lewelowania niemalże samych superefektywnych Pokémonów. Ale przy tym istny raj dla blokożercy Mega Aerodactyla. Z powodu braku bloków u Ampharosa, nie zrobi on tam nic, lecz tutaj ma aż nadmiar żarełka.
Snorlax przez dużą ilość HP i mnóstwo zakłóceń blokowych wymaga Mega Aerodactyla lub walczącego Mega, a poza tym inne walczaki w liczbie jednego lub dwóch (za to pozostałe Pokémony mogą być już prawie obojętne, byle nie za słabe), ale właśnie dla tych stworów nie ma lepszego miejsca do treningu.


To przyjrzeliśmy się dokładnie planszom, na których warto lewelować, poniżej jeszcze garść informacji i porad:

- Pokémon, którego ikonki były najczęściej układane, zostaje nagrodzony koroną. Nie liczą się ikony Pokémonów bezpośrednio usuwanych przez mega zdolność (choć te, które potem samoczynnie się układają dzięki kombosowi wywołanemu dzięki Mega Ewolucji, już tak).Oznacza to, że liczba otrzymanego przez niego doświadczenia się podwaja! A więc u Ampharosa otrzymuje nie 50, a 100 EXP-a.
- Po przegranej walce doświadczenie całkiem nie przepada, poza koroną, lecz dostaje się go mniej, o tyle, ile procent HP zostało przeciwnikowi.
- Jeśli chcesz, żeby jeden konkretny Pokémon za prawie każdym razem otrzymywał koronę walcz z nim na Ampharosie z takim teamem: Mega Mewtwo + dwa obojętne psychiczne Pokémony, bądź Mega Banette + dwa duchy. Dobrym sposobem jest też Mega Garchomp, tylko używając go musisz samodzielnie sterować tym, kto dostanie koronę, poprzez układanie ikonek tego Pokémona tak często, jak tylko się da.
- Większość Mega Ewolucji nigdy nie otrzymuje korony. Wyjątki to chociażby Mega Slowbro, Mega Heracross, czy Mega Blaziken i wszystkie kolejne "Megasy", które będą miały zdolności zwiększające liczbę własnych ikonek na planszy. Te koronę otrzymują niemalże zawsze.
- Kiedy jesteś w grze na bieżąco, masz w niej zrobione wszystko, co się da i czekając na kolejne aktualizacje nie masz nic do roboty poza farmieniem monet i trenowaniem Pokémonów, a Twoje środki "na koncie" są bliskie maksa, nie bądź skąpcem. Kupuj EXP. Points x 1.5. Ta gra nie jest aktualizowana na tyle szybko, żebyś będąc w tak komfortowej sytuacji, nie był w stanie nadrobić straconych monet. Czasu jest aż nadto. A grindowanie, zwłaszcza na Ampharosie, jest żmudne, długie (pokonanie tej planszy zajmuje ok. 5 minut, głównie przez te irytujące bariery na początku, chyba że używa się M-Garchompa) oraz na dłuższą metę nudne i męczące, dlatego wszystko, co może je przyspieszyć jest mile widziane.


Tona punktów doświadczenia u Victiniego

[Obrazek: WVW69iWzQFcTkk1sjC]

To specjalna plansza pojawiająca się w każdą sobotę od pierwszej wielkiej aktualizacji gry. Podobnie jak niedzielny Meowth znika po zużyciu i pojawia się w następnym tygodniu. Lecz w przeciwieństwie do Manii Monetowej jest to zwykła plansza, na której walczy się normalnie i która daje możliwość złapania Victiniego (ciekawostka: to pierwszy Pokémon w grze o sile bazowej 80, który nie pochodzi z Expert Stage'a).

[Obrazek: WVW69iWzQ3IIbxTcc-]

Tutaj za wiele do napisania nie ma. Daje 400 punktów doświadczenia, dlatego zawsze kupujcie na nią EXP. Points x 1.5. Jako, że przegrana na niej boli szczególnie (strata korony i części EXP-a), a ta plansza nie przechodzi się sama, najlepiej brać na nią jakiekolwiek superefektywne Pokémony, co najmniej w liczbie dwóch, choć nawet to może czasem nie wystarczyć. W przypadku niskolewelowego teamu lub takiego z niedoborem superefektywnych stworów, dla pewności polecam kupić jeszcze Moves +5. Pieniądze można odzyskać dużo szybciej i łatwiej, niż stracony EXP. Nie zalecam też używania tu Mega Ewolucji. Lepiej zachować je na Ampharosa, poza tym siedem ruchów to za mało czasu, by zdążyć aktywować sporą część z nich, czy chociaż móc skorzystać naprawdę efektywnie z ich potęgi.

Odpisz
 Cherish Balle podarowali: TheDoc, Bidulkę, NanoDesu~, Qwest, Thom, Blastoise, Brookens, Patryk PZ, Viger
11.08.2015, 12:07,
#15
RE: Wszystko, co możesz napisać o Pokémon Shuffle
Bardzo fajny poradnik i przyda się coś takiego dla polskich graczy. Sam jak zaczynałem miesiąc temu to szukałem informacji po strzępkach w postach czy to reddicie czy gameFAQs albo nawet na polskich forach. Tutaj mamy wszystko na tacy, dobra robota. Dodam tylko jeszcze jedną rzecz. Może się zdarzyć, że na #37, Meowth stworzy monetę na.... monecie przez co tracimy oczywiście możliwość zdobycia pełnej puli.

Co do Coin manii to miałem trochę pecha do combosów i skończyło się na 3700. Natomiast nie raz na zwykłym Meowth #37 mam "szczęście" z combosami i pierwszym ruchem wywoływałem combo 10+ i koniec Big Grin
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Chicorii


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości