Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo



[RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
12.08.2019, 20:09,
#31
RE: [RPG Maker] Pokemon Uvopia Version
(12.08.2019, 14:30)Shadi napisał(a): Chciałbym się wobec tego spytać, czy z racji zamieszczania jedynie suchych informacji o zmianach, byłoby zainteresowanie grą z dotychczasowymi poprawkami włącznie czy raczej wolicie poczekać do opublikowania pełnej wersji po zakończeniu wszystkich zmian?

Moim zdaniem chyba lepiej zaczekać do zakończenia prac, aż wszystko będzie na tip-top. Aczkolwiek jakby ktoś chciał, to można chyba udostępnić, to nie jest dużo roboty Tongue

(12.08.2019, 14:30)Shadi napisał(a): Pytam z jednej strony bo co jakiś czas mam myśli żeby to porzucić, nie będę mówił z jakiego powodu, a szkoda byłoby mojej pracy, żeby nikt tego nie zobaczył. Znaczy jak na razie stawiam temu stanowczy opór, ale jest we mnie lęk, że kiedyś zabraknie mi silnej woli, wyrzucę te pliki w diabły i zmarnuję ponad pół roku.

Nie no, Shadi, to jest Twoje PPS-owe opus magnum. Nie musisz się śpieszyć, ale skończ. Dasz radę!

Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Shadi
12.08.2019, 21:01, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.08.2019, 21:02 przez Shadi.)
#32
RE: [RPG Maker] Pokemon Uvopia Version
Dziękuję Conquest. Umocniłeś mnie tymi słowami. Wiem dzięki temu, że są ludzie, którym na tej grze zależy oprócz mnie. Jedynie przypominam ci że ta gra już kiedyś była skończona, to jest tylko, albo i aż wersja poprawiona.
Myślę że warto by było oprócz titlescreena poinformować merytorycznie o postępie prac od 20 lipca:
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
Zmiana aby złapanie Darkraia nie uniemożliwiała kontynuowania zdarzenia w Zamku Altoir
Poprawa wykrywania posiadania legend u Crava w Miasteczku Sounto
Zmiana walki z Uramusem w przypadku złej drogi, po wizycie na Magmowyspach, na taką, która umożliwia przejście dalej, którą można wygrać.
Zmiany w systemach:
Dodanie aktualnej godziny w PokeDeV
Dodanie przegródek z różnymi rodzajami przedmiotów do plecaka (skorzystałem tu ze skryptu autorstwa Ayene)
Poprawa wielu opisów przedmiotów, aby były bardziej czytelne i dopisanie opisów tam, gdzie ich brakowało
Poprawa odporności na ataki elektryczne u Swamperta
Naprawa zablokowania lotu w wypadku przegranej na Magmowyspach (nie dezaktywował się przełącznik, który blokował lot kiedy jesteśmy na Magmowyspach)
Dodanie możliwości polecenia do danego miasta, jeżeli tylko byliśmy w tamtejszym PC
Dodanie wytłumaczenia dlaczego gracz nie może latać w przyszłości
Dodanie możliwości polecenia na Drogę 10
Przesunięcie w systemie rodzajów przedmiotów urządzeń z ostatniego miejsca na pierwsze
Przeniesienie boostów statystyk do przedmiotów używanych poza walką, zostawienie tam tylko przedmiotów używanych do leczenia zmian statusów
Wywalenie przedmiotów, które się powtarzały, z akcesoriów.
Przeniesienie fletów do przedmiotów leczących statusy
Przeniesienie Syntezatora Świetlnego, Baterii i Płyty Obrotowej do przedmiotów kluczowych
Naprawa karty dostępu 1 aby była nieużywalna
Zmiany w mapach:
Dodanie możliwości wyjścia z instytutu Pokemon w Hount, nawet jeżeli nie pokonaliśmy Skyarowców
Dodanie blokowania pójścia na lewo i na prawo w mostku w 3 gymie
Poprawa wycieraczek domkach, aby nie dało się chodzić po czarnym - w tych przynajmniej opartych na podstawowym tilesecie wnętrz
Poprawa teleportów na Magmowyspach, by aktywowały się na dotknięcie bohatera, a nie naciśnięcie przycisku.
Zablokowanie poprzez dodanie kamieni, możliwości wypłynięcia z Magmowysp
Dodanie kamieni przy granicach wyznaczających pole do pływania na Drodze 10, aby było ono szczelne
Zablokowanie lawy na Magmowyspach
Naprawa blokowania mostu w Gallo aby nie dało się z niego pływać
Dodanie policjantów blokujących wejście do Gallo jeżeli nie złapiemy Kyogre pod pretekstem potencjalnej fali turystów do Jaskini Mórz z tegoż miasta, zagrożonej potencjalną powodzią wywołaną przez Kyogre w fali gniewu.
Poprawki uczłowieczające grę:
Dodanie informacji o Mewtwo ukrywającym się w jaskinii w cutscence nad przepaścią na Drodze 8
Dodanie zadania z mostem i Mewtwo do listy zadań
Dodanie informacji o niewidzialnych ścianach w zamku Altoir w dialogu z Shade'm
Sprawienie, by odcień ekranu wracał do normalnego nawet jak się pokona Darkraia
Dodanie informacji w dialogu ze Sneavenem, skąd popłynąć na Magmowyspy
Zmiana odcieniu ekranu w Lesie Relips na normalny, o ile ukończyliśmy zadanie z Cheryl i Celebim (to miało tworzyć mroczny klimat tamże)
Dodanie siostry Joy przed tunelem altoir.
Zmiany w scenkach w grze:
Naprawienie by było widać bohatera płci przeciwnej przy Zamku Altoir, jeżeli wychodzimy z niego, a jesteśmy źli.
Próba poprawy synchronizacji czasowej zdarzenia na początku Wyspy Heneta
Dodanie wzmianki w rozmowie z MaTe na temat tego, że widział się z graczem wcześniej.
Naprawa scenki z Rosmanem na Magmowyspach, by się włączała nawet wtedy, gdy idziemy na prawo
Usunięcie eventów uruchamiających scenkę przy granicy schodów do Instytutu Pokemon w Hount, zacinających grę
Dodanie dialogów do gry:
Dodanie alternatywnego dialogu z Darkraiem w Zamku Altoir, jeżeli jesteśmy źli
Dodanie alternatywnego dialogu npc, który narzeka że nie ma mostu, jeżeli go odbudowaliśmy
Poprawa braku wykrywania płci w dialogach:
Dialog z Shadem w wejściu do Zamku Altoir
Dialog złego gracza z Darkraiem
Dodanie powtarzania kodu do bramki w Instytucie Pokemon u jednego Naukowca, który to tego kodu nie powtarzał
Dodanie w dialogu z Drahem na Drodze 9 uzasadnienia opinii gracza że to tunel czasowy opartej na tym, że przeniesiono go już wcześniej do prehistorii
Zmiana dialogu z Rosmanem na Magmowyspach na szczycie na bardziej naturalny.
Dodanie dialogu sprzedawcy i As Trenerowi w restauracji na Drodze 10
Inne błędy w dialogach:
Naprawa literówki u Ropidii
Usunięcie tabliczek przed zwykłymi domkami w Altoir, informującymi, że tutaj jest budynek mieszkalny
Poprawa dialogów dzieciaków w tunelu Altoir, gdzie mają źle znaczniki i w rezultacie cały ich tekst jest zielony
Naprawa źle napisanego dialogu policjantów blokujących drogę za Altoir
Poprawa źle napisanego "wktórce" w domku w Altoir
Brak rozróżnienia płci w dialogu z Rosmanem po przypłynięciu na Magmowyspy
Brak rozróżnienia płci w dialogu z Juleaną w Restauracji na Drodze 10
Brak rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem po wizycie na Wyspie Heneta
Zmiana „bardzo jest mnie przykro” na „bardzo jest mi przykro” w dialogu z Juleaną w Restauracji na Drodze 10
Odpisz
21.08.2019, 15:46,
#33
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Czas na małą aktualizację co też nowego przez ostatni tydzień udało mi się zrobić:
Zmiany w systemach:
[*]Dodanie aby pokemony w boxie wyświetlały właściwą formę nie tylko po kliknięciu, ale też od razu
[*]Dodanie możliwość ewolucji dla pokemona startera
[*]Przyspieszenie animacji trenera w walce o połowę czasu
[*]Naprawienie tego, że w Box w hali contestów działał nie do końca dobrze bo nie znikała gąsienica pokemonów
[*]Naprawienie by kamienie ewolucyjne zużywały się po wykorzystaniu
[*]Dodanie możliwości anulowania ewolucji pokemonów jak w oryginalnych grach
[*]Zmiana ilości punktów SP wymaganych dla poszczególnych ataków - do tej pory było ono identyczne z PP w oryginalnych grach, co było kuriozalne, bo za 5 SP można było użyć Fire Blasta, a za 30 Tackle'a. Od tej pory SP wymagane jest wprost proporcjonalne do siły ataków - najsilniejsze ataki są za 90 SP, a najsłabsze za 40-50.
[*]Dostosowanie wrogich pokemonów do większych potrzeb SP - zwiększenie im punktów SP do 300 - 400.
Dodanie zmian statystyk do ataków jako statusów: typu status wzrostu ataku, status wzrostu obrony, status spadku zwinności itd. Odtąd te ataki nie będą bezużyteczne.
[*]Wprowadzenie jako statusów również ataków które męczą gracza przez kilka tur np: Wrap, Fire Spin itd. oraz zmian pogody w walce takich jak Grad czy Burza piaskowa, czy w końcu ataki leczące gracza też są jako statusy, które zwiększają HP.
Inne zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie więcej atakom starterom
[*]Dodanie Cascoona i Dustoxa oraz Crobata do gry
[*]Naprawienie funkcjonowania ewolucji Cascoona i Dustoxa - tester wyewoluował Cascoona, a mu się Beautifly w boxie pokazywał
Drobne błędy:
[*]Naprawienie by gracz przy przechodzeniu do contestu zmieniał się w rączkę dopiero przy pojawieniu się na planszy contestowej, a nie wcześniej
[*]Naprawienie by znikała leśna mgiełka jeżeli zakończyliśmy przygodę z Cheryl w teleporcie z tego nawiedzonego domku z Celebim
[*]Naprawienie drzwi w barakach Team Skyar na Drodze 4 by teleportowały do pomieszczenia zalanego już przez Grimery, jeżeli je pokonaliśmy
[*]Naprawienie funkcjonowania Revive'a i Max Revive'a
Zmiany w dialogach:
[*]Usunięcie ksywy Mareepa - Wełniaczek i odtąd bohaterka zwraca się do niego po nazwie gatunku
[*]Naprawienie braku rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem w siedzibie Team Skyar w mieście Volter
[*]Wprowadzenie rozróżnienia płci dla dialogu gracza z MaTe w latarni morskiej w Iris oraz w świątyni tamże
[*]Naprawienie dialogu w pierwszej sali z trenerką, która mówiła że Steelix do ewolucji potrzebuje przedmiotu, a chodziło o Onixa.
Ogółem to pierwszy tester, który jest najdalej ma już 6 odznak, druga testerka dogania go i ma już 4, a ostatni trzeci, który dopiero niedawno wystartował ma już dwie odznaki. Powoli, ale do przodu. Mam nadzieję, że nic nie stanie mi na drodze udostępnienia wersji poprawionej, kiedy przyjdzie na to czas. Oby.
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Conquest
2.09.2019, 11:08, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 2.09.2019, 11:09 przez Shadi.)
#34
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Myślę, że czas na kolejną aktualizację, co też udało się poprawić, naprawić itp.
Usprawnienia:
  • Zostały dodane ikonki dla ataków różne w zależności od rodzaju ataku - oznaczające ataki ofensywne, leczące, zmieniające statystyki, zmieniające status itp.
    Została ujednolicona wielkość ikonek itemów i ataków do 24 na 24 piksele
Zmiany uczłowieczające grę:
  • Dodanie w Domie Kolekcjonerów zamiast niedziałających schodów zanim nie pogadamy z ludźmi na parterze, strażnika, który by je blokował i mówił nam co mamy robić
Naprawa błędów w systemach:
  • Została poprawione wyświetlanie odpowiednio Beautifly i Dustoxa w Boxie
    Zostało naprawione pływanie w jaskini na Drodze 2
    Unieruchomiono trenerów na Drodze 5 aby nie mogli chodzić po wodzie
Naprawa błędów w szeregowych zdarzeniach:
  • Naprawa teleportu po przegranej w walce w Instytucie Pokemon - żeby nie teleportował nas do Miasta Volter dalszego o dwie odznaki
    Usunięcie animacji trenera w walkach w prehistorii - gdyż animacja trenera pokazywała nastoletniego trenera, a w prehistorii został on zdegradowany do rangi małego dzieciaka
    Zmiana tła walki przed walką z Clefable na bardziej górzysto-pustynny zamiast tła do walki na polanie, aby pasował do krajobrazu mapy
    Usunięcie błędu polegającego na tym że po walce z szeregowcami Team Skyar w Grocie w Miasteczku Grania, odcień ekranu pozostawał fioletowy i pozostawała niezmieniona melodia zwycięstwa odpowiednia dla walk z Team SkyarPiaszczysto-Górskiej Drogi
Poprawa map:
  • Została poprawiona 3 sala - aby mostki działały prawidłowo i gracz był widoczny raz jak jest na nim a raz pod nim i po drugie, aby dało się przejść pod mostkiem - z racji złego zablokowania tilesetu gracz był więziony pod mostkiem
    Zablokowanie szklanego stołu w Miasteczku Pirsel po którym można było chodzić
    Obniżenie drzwi do sklepu w Fourte, które były o jedną kratkę za wysoko
    Poprawka mapy Klubu Pokemon na Drodze 3 na bardziej estetyczną, pozbawioną nadmiaru przedmiotów w bałaganie oraz pozbawioną ukośnych ścian
    Na analogicznej zasadzie poprawka mapy restauracji pełniącej rolę Marketu w Miasteczku Grania
    Usunięcie niepotrzebnych oraz uciętych przez czarne pola roślinek w okrągłych doniczkach w domkach w Miasteczku Grania
Naprawa błędów w scenkach:
  • Poprawa tego, że naukowiec w laboratorium w podziemiach tegoż nie obracał się twarzą do gracza
    Poprawa tego, że rywal nie obracał się twarzą do laboratorium jak wchodził do niego po daniu lania graczu
    Poprawa tego, że rywal był w laboratorium jeszcze przed scenką kiedy po raz pierwszy gracz go poznawał - żeby było jasne o co chodzi - rywal przeganiał gracza i wchodził do laboratorium, a jednocześnie był w nim wcześniej przed regałem z książkami
    Poprawa tego, że gracz za daleko podchodził po Porygona w scence w PC w Pirsel
    Dodanie wykrywania ewolucji startera w scence z Raikou na Drodze 2
Naprawa błędów w dialogach:
  • Została naprawiona literówka w zdaniu bohatera na Piaszczysto-Górskiej Drodze w Prehistorii
    Zostało poprawione zdanie w 2-gim gymie z pytaniem o item potrzebny do ewolucji Onixa (a w zdaniu była mowa o Steelixie)
    Została poprawiona literówka w zdaniu lidera w jego sklepie w Fourte.
    Została poprawiona literówka w dialogu z Liderem Oddziału Team Skyar - był tam profesor przez dwa "f"
    Poprawa tego, że kobieta w laboratorium używała formy Proffesor przez dwa "f"
    Poprawa tego, że cały tekst był na zielono u jednego z ludzi za ladą w Domku pierwszego lidera
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Conquest, manjek
7.09.2019, 15:27, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 7.09.2019, 15:28 przez Shadi.)
#35
Wink  RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Niby kilka dni, ale dużo pracy przed mną, więc chciałem się podzielić informacją o ich postępie:
Zacznijmy więc od początku:
Naprawa poważnych błędów:
[*]Naprawienie błędu, który sprawiał, że jak przegraliśmy w turnieju na Drodze 6, to w PC rozgrywał się dalej turniej - tzn nie byliśmy na polu walki, a pojawiały się wiadomości kto z kim walczy i my sami walczyliśmy, mimo że nie byliśmy już dawno na polu turniejowym.
Zmiany w mapach:
[*]Naprawienie aby nie można było chodzić po panelach w II gymie
[*]Podrasowanie domku w Lesie Relips - danie mu nowego tilesetu, bardziej starannego i dopracowanie wewnątrz
https://www.dropbox.com/s/mj93lemzv7pmux...y.png?dl=0
Zmiana wyglądu postaci:
[*]Sneaven - jeden z adminów Team Skyar - https://www.dropbox.com/s/r605o4l5m208b1...a.png?dl=0
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie informacji przy drzwiach w Domku Zagadek na Drodze 5, że nie wejdziemy dalej, jeżeli nie znajdziemy tutejszego właściciela zamiast ślepych drzwi
[*]Dodanie szeregowców TS przy wyjściu z Miasta Hount zamiast ślepego wyjścia jeżeli nie pokonaliśmy Uramusa w barakach na Drodze 4
[*]Dodanie możliwości leczenia się w turnieju na Drodze 6
Poprawki w wydarzeniach:
[*]Poprawa aby po wydarzeniu na Drodze 4 z Teamem Skyar muzyczka powracała do tej jaka jest normalnie na tej Drodze
[*]Zastopowanie ME zapraszające po walce z Damą na Drodze 4, aby po walce był powrót do muzyki Drogi 4
[*]Poprawka działania pierwszego trenera na Drodze 5 aby uruchamiał się automatycznie
[*]Poprawa widoczności Dialgi i Palkii poprzez zmniejszenie przeźroczystości w eventach na Drodze 6
[*]Dodanie wykrywania formy startera w dialogu z rywalem w Miasteczku Iris
[*]Dopracowanie turnieju tak aby postacie uczestników wracały na poprzednie pozycje i były obrócone twarzą do innych uczestników, a nie tyłem do nich
[*]Dodanie wykrywania pór dnia w turnieju, aby po zaciemnieniu całkowitym ekranu był przywracany jego odcień normalny dla danej pory dnia
[*]Usunięcie obrazku półprzeźroczystego światła po retrospekcji Uramusa
[*]Zmiana tempa BGM walki na normalne po walce z Uramusem
[*]Zmiana muzyki po scence z Dialgą i Palkią na normalną dla Drogi 6
[*]Zmiana muzyki zapraszającej do walki dla trenerów na Drodze 6 z jednakowej na normalną dla danego typu trenera - Youngstera, czy Hikera
[*]Istnienie możliwości ominięcia spotkań z Prezesem Cuirem, a przez to nieotrzymania PokeDeva oraz przejścia gry bez przechodzenia zadań otrzymywanych od niego - naprawione przez dodanie pomocników którzy przypominają o zadaniach od niego i blokują sami nam drogę, bądź my poprzez przypomnienie sobie o tym sami sobie blokujemy drogę
[*]Na analogicznej zasadzie naprawienie istnienia możliwości ominięcia zadań od Uramusa
[*]Usunięcie grafiki cienia w specyficznym pomieszczeniu w świątyni w Iris po porażce w walce z Uramusem - która wyświetlała się i potem w PC i na innych mapach
[*]Przywrócenie normalnego tempa BGM walki po walce z Uramusem
[*]Przyspieszenie walki ze Sneavenem - zbyt długo czekało się aż on wyśle swoje pokemony
[*]Naprawienie wyświetlania odpowiedniej formy startera w świątyni w Iris
[*]Zmiana ME przed walką z As Trenerem w Ścieżce Unvolt - na odpowiedni dla As Trenera, a nie Górnika
[*]Naprawa działania jednego z górników w Ścieżce Unvolt, który wyzywał do walki nawet, jeżeli go pokonaliśmy
Poprawki w dialogach:
[*]Naprawa pisowni "Proffesora" w dialogu Sophii przed II gymem
[*]Naprawa pisowni "Proffesora" w dialogu z Cuirem po pokonaniu gruntsów Team Skyar na Drodze 4
[*]Poprawa literówki w retrospekcji Profesora
[*]Naprawa literówki "Latios i Latais" w Grocie Jasnej Gwiazdy
[*]Naprawa literówki w dialogu z sprzedawcą rowerów w Miasteczku Iris
[*]Poprawienie "pięc" zamiast "pięć" w turnieju
[*]Dziwny - urwany dialog Psionika przy dojściu do Miasteczka Iris
[*]Literówka - Unoca zamiast Unova w dialogu Artysty w Miasteczku Iris
[*]Koleś przed Salą w Miasteczku Iris mówił "gym" zamiast "sala"
[*]Naprawa dziwnego dialogu z rywalem po pokonaniu 4 lidera
[*]Naprawa dialogu z chłopcem w Sounto - mówił "podobnie" zamiast "podobno"
[*]Naprawa niepotrzebnego dialogu dużymi literami z artystą w Miasteczku Sounto
[*]Usunięcie niepotrzebnego słowa "zaskoczy", które nie pasuje w ogóle do zdania - w zdaniu As Trenera wyzywającym do walki w Ścieżce Unvolt
[*]"Ponóc" w tekście Psionika po lewej stronie wieży spinaraków na Drodze 7
Inne zmiany
[*]Usunięcie bijących promieni słońca przy najwcześniejszej porze dnia - i mnie denerwowały + w oryginalnych grach pokemon ich nie było
[*]Dodanie w kilku scenkach w grze, aby wykrywały pory dnia i po scence odcień ekranu zmieniał się nie na jasny, ale na odpowiedni dla danej pory dnia
[*]Dodanie zapisywania ID lokacji i współrzędnych gracza na każdej mapie na zewnątrz + niektórych wewnętrznych - tam gdzie są walki - po to aby właśnie tam gracz był teleportowany po ewolucji, a nie jak gra w innym miejscu, gdzie miała miejsce poprzednia walka która to zapisywała te współrzędne
Odpisz
17.09.2019, 15:42, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.09.2019, 15:42 przez Shadi.)
#36
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Cóż. Myślę, że tradycyjnie nadszedł czas na nową aktualizację.Dobrą wiadomością jest to że jeden tester zbliża się do 8 odznaki, zatem wkrótce ukończy swoje testy, natomiast pozostałych dwoje testerów jest mniej więcej w połowie gry. Z racji, że może takie spisy poprawek już się zrobiły nudne postanowiłem ograniczyć się do najważniejszych błędów, a przeciętne błędy w dialogach, czy wydarzeniach pominąć. I tak w pełnej wersji będzie dostępny plik z listą poprawek, już teraz liczący 17 stron A4 w wordzie.
Oto najważniejsze błędy poprawione ostatnimi czasy:
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
[*]Blokowanie się w Domu Zagadek w Mieście Helko - bez którego przejścia nie można zdobyć 7 odznaki - wywołane nadmiarem pudeł, przez co gracz nie mógł się obrócić przodem do przejścia dalej i uruchomić jego zdarzenia
[*]Młody Trener w Mieście Helko przy Pokecenter teleportował do położonej dalej Drogi 13
[*]Zbyt wąskie korytarze w Domu Zagadek w Helko, co uniemożliwiało jego przejście, z kolei bez niego nie dało się zdobyć 7 odznaki
Naprawa błędów w systemach:
[*]W Voltorb-Flipie w Kasynie w Mieście Helko błędnie się jedna kratka aktywowała
[*]Brak zablokowania menu głównego w systemie Voltorb-Flipu
Błąd w systemie pływania polegający na tym że przy wjeździe na rowerze do wody jeździło się dalej na nim, zamiast zmieniać grafikę na pływającą - naprawiony połowicznie - to znaczy gracz wchodzi normalnie do wody, natomiast po wyjściu z niej ma prędkość rowerzysty, ale grafikę pieszego bohatera - do dopracowania
[*]Naprawa tego, że mapa świata w systemie latania błędnie identyfikowała położenie gracza i pokazywała go w kilku lokacjach jednocześnie - wynikało to z tego że w zdarzeniach wielu lokacji był błędnie ten sam przełącznik
[*]Naprawa tego, że w strefie Safari tło walki zmieniało się na wodne i nawet jak gracz potem walczył w trawie, to pokazywało mu się wodne pole walki
[*]Wykrywanie w Boxie Cranidosa jako Shieldona
[*]Zła pisownia Flaaffy'ego w systemie ewolucji
[*]Pokazywanie Luxio w animacji ewolucji Flaaffyego
Poprawki w mapach:
[*]Poprawa blokowania mostów, aby kiedy zwisają nad poziomem lądu nie można było schodzić z nich do wody
[*]Dodanie tła walki z wodnymi polami dla gracza i przeciwnika dla walk w zbiornikach wodnych w jaskiniach
[*]Usunięcie obrazka ograniczającego pole widzenia na potrzeby Tunelu Altoir po przegranej walce tamże, która cofa gracza do Pokecenter
[*]Postarzenie w środku Pokecenter w Altoir na potrzeby zachowania tamtejszego klimatu: https://www.dropbox.com/s/28r6qe22bcrht5...r.png?dl=0
[*]Naprawa blokowania wiat straganowych w Miasteczku Altoir
[*]Zablokowanie windy w wieży radiowej w Mieście Dicart
[*]Zablokowanie obrazka w więzieniu po którym można było wejść na ścianę w Mieście Dicart
[*]Poprawa blokowania głośników i foteli w siedzibie Team Skyar w Miasteczku Hintyeach
[*]Usunięcie ruchu dzieciakom na Drodze 10 aby nie wchodziły do wody w jedynej ich grafice naziemnej, nie mają one grafiki pływającej
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Przyspieszenie bardzo wolnej walki z szeregowcem Team Skyar przy wejściu do miasta podczas ostatecznego starcia z tą drużyną
[*]Zmiana odcienia ekranu w Świątyni Unownów na Drodze 12 na jaśniejszy
[*]Pojaśnienie ekranu w więzieniu
[*]Dodanie możliwości leczenia się w celi w więzieniu
[*]Pojaśnienie ekranu w zagadce w podziemiach Miasta Helko
[*]Dodanie wyjaśnień co do zagadki z wieloma korytarzami w Mieście Helko
[*]Dodanie informacji o ilości żetonów w recepcji kasyna w Mieście Helko
[*]Zwolnienie pokazywania się napisów kończących główną fabułę gry aby były one bardziej klimatyczne i zgrane z muzyką
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Conquest
27.10.2019, 11:26, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2019, 11:27 przez Shadi.)
#37
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Poprawki trwają dalej. Bardzo dobrą wiadomością jest że jeden z trojga testerów zakończył swoje testy. To przybliża nas do finału. Drugi tester jest mniej więcej w 3/4 gry, niestety ostatnia testerka jedynie w 1/2 gry. Chciałbym, aby wersja poprawiona ukazała się do końca tego roku, ale niczego nie obiecuję. :-)
A teraz co zostało poprawione ostatnimi czasy, czyli przez ponad miesiąc:
Zmiany w systemach:
[*]Zmiana ikonek w menu głównym aby bardziej wskazywały na to co zawierają
[*]Zmiana ikonki ataków w menu na taką jaką proponował Mikołaj Motak - tzn. gwiazdkę
[*]Uprostokątowienie i zwiększenie windowskina przez co w zapisie gry dużo bardziej estetycznie to wygląda
[*]Poprawa układu pokemonów w Boxie zgodnie ze wskazówkami Mikołaja
[*]Usunięcie zdarzenia pytającego nas czy chcemy wejść do depozytu, gdyż stało się zbędne
[*]Dodanie leczenia pokemonów po wyjściu z Boxa aby wychodziły one z niego z pełnym HP, a nie jakimiś jego resztkami
[*]Poprawa oznaczenia wycia i ryku jako ataków fizycznych, zamiast tego oznaczenie ich jako statusy
[*]Zmiana działania węszenia, aby zamiast uderzać fizycznie, obniżało obronę i specjalną obronę przeciwnika
[*]Poprawa działania NPC zmieniającej imię pokemonów w Mieście Hount aby wykrywała Sandshrewa i ewolucję Golbata
[*]Obniżenie poziomu startowego Tyrogue'a, aby od razu nie ewoluował
[*]Wzmocnienie ognistej pięści
[*]Naprawa usytuowania 8 odznaki w karcie trenera, by lepiej wpasowała się w okienko dla niej
Zmiany w mapach w grze:
[*]Zablokowanie wyjścia na północ od drogi 13 bez przejścia przez bramki przez dodanie tam kamieni
[*]Poprawa teleportów w Miasteczku Hintyeach by nie było tak że teleport z jednego domku przed inny nas przenosi
[*]Dodanie, aby kolejne wichajstry w 8 gymie były możliwe do odblokowania dopiero po pokonaniu odpowiadającego im numerem trenera - po to aby całego przejścia nie można było sobie odblokować na raz
[*]Poprawa usytuowania drabiny w 8 gymie i wchodzenia na nią aby można było poprzez dotknięcie same jej teleportować się
[*]Zwiększenie widoczności kamienia za trenerką w trzeciej komnacie w 8 gymie poprzez danie tam wyższego kamienia
[*]Naprawa błędu w 8 gymie polegającego na tym, że jeśli się podjedzie do dziury w drugiej komorze od lewej, to się nie wpada do dziury - tylko zatrzymuje obok niej
[*]Poprawa blokowania chodnika w Mieście Volter ( po prostu to nie chodnik był zablokowany, a przeźroczyste pola)
[*]Usunięcie zbędnego kawałka skały na mapie Drogi 12
[*]Dodanie alternatywnego przejścia przez Drogę 14, co umożliwia powrót bez konieczności przegranej w walce lub użycia lotu
[*]Usunięcie nadmiaru NPC na Drodze 15
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Poprawa hieroglifów w świątyni poprzez naprawę literek oraz danie większej odległości między literkami i między wyrazami jako takimi by tekst był bardziej czytelny
[*]Dodanie aby strażnicy w przejściu pomiędzy Drogami 12, 13 i 14 dawali nam Odmrażacz i 5 Super Mikstur na ciężką dalszą przeprawę, skoro nie ma tu PC
[*]Dodanie możliwości przeczytania listu dla gracza w siedzibie TS w Hintyeach wielokrotnie
[*]Dodanie informacji w dialogu z MaTe w Miasteczku Hintyeach o konieczności pójścia do Prezesa Cuira by skonsultować akcję ratowania ojca
[*]Zwiększenie tempa chodzenia NPC w trakcie podziękowań po lidze i tym samym ich skrócenie.
[*]Dodanie aby zdarzenie z MaTe'm po lidze aktywowało się na autostart, a nie dotknięcie zdarzenia
Zmiany w scenkach:
[*]Poprawa scenki z Liderem Dantelem i Ariadosem w wieży spinaraków, by byli widoczni od razu kiedy gracz tam wejdzie
[*]Usunięcie niepotrzebnych NPC podczas ostatecznego starcia z team Skyar
[*]Przedłużenie zaciemnienia na koniec scenki z Arceusem podczas tegoż starcia, aby nie było widać jak ludzie znikają
[*]Przybliżenie gracza do scenki z Suicunem poprzez danie aby uruchamiała się ona bliżej Suicune'a
Poprawki w dialogach:
[*]Poprawa literówki "przytrafiła mi isę w sklepie" w Mieście Volter
[*]Zmiana dialogu z poszukiwaczem w świątyni Unownów na mniej infantylny
[*]Poprawa dialogu z Slowbro w świątyni Unownów by nie wynikało z niego że goniliśmy za jakimś Slowbro od czapy
[*]Przeniesienie tekstu o mitycznych pokemonach z odrębnych tabliczek na posągi tychże
[*]Dodanie dialogu strażnikom w przejściu między drogami 12, 13 i 14
[*]Poprawa "ażeby" "żeby" w dialogu z Uramusem w siedzibie w Mieście Volter jeżeli gracz jest zły
[*]Zamiana "podoba mnie się" na "podoba mi się" w dialogu As Trenerki w bibliotece w Hintyeach
[*]Zmiana stylu mówienia informacji w Hintyeach na mniej formalny i bardziej dostosowany do wieku postaci gracza
[*]Poprawa tekstu szeregowca Team Skyar w bazie w Hintyeach na mniej dziwaczny
[*]Poprawa tekstu innego szeregowca Team Skyar w bazie w Hintyeach na taki, który uwzględniałby to że my byliśmy w tym Team Skyar
[*]Przeniesienie NPC mówiącej o białych kwiatkach bliżej białych kwiatków, a nie czerwonych
[*]Poprawa wykrywania płci w dialogu z MaTe po lidze
Odpisz
6.12.2019, 16:09,
#38
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Trzecia testerka niestety zrezygnowała z testów, natomiast drugi tester jest już na finiszu, a zatem na dniach powinna się ukazać wersja poprawiona, którą to zgłoszę do recenzji na Twierdzy.
Jeżeli chodzi o postęp prac to streszczę go w kilku punktach:
Zmiany w systemach:
[*]Zmiana mało estetycznych napisów w menu PokeDeva https://www.dropbox.com/s/s9w3rm6voj2r8w...v.png?dl=0 - widok po poprawkach
[*]Danie możliwości odesłania pokemona do boxa jeżeli nie ma się miejsca w drużynie w przypadku pokemonów nie łapanych osobiście, a dostawanych od ludzi
[*]Zmiana układu Boxa – przesunięcie pokemonów w drużynie na lewo i zmniejszenie liczby pokemonów w jednym rzędzie do ośmiu, a także w miarę wypełnienie pokemonów w jednym rzędzie https://www.dropbox.com/s/sqj42j9b18mrwo...y.png?dl=0 - widok po poprawkach
Zmiany w rozgrywce:
[*]Dodanie możliwości złapania legendarnych pokemonów: Arceusa, Raikou, Entei, Suicune'a, Ho-Oha, Groudona,
[*]Dodanie możliwości złapania Unowna, Torkoala, Kricketota
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie cen obok przedmiotów w menu w Willi na Wyspie Wybrańców
[*]Umożliwienie dodawania i usuwania na bieżąco mebli w tej willi
[*]Dodanie boxa i możliwości leczenia w Domu Pojedynków na Wyspie Wybrańców
[*]Dodanie możliwości wyboru czy chcemy walczyć z liderami na Wyspie Wybrańców
[*]Uczłowieczenie zagadki w Jaskinii Stworzenia poprzez dodanie przyciemnienia polom, gdzie gracz słyszy przeraźliwy ryk i się cofa
Odpisz
7.12.2019, 17:03, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 7.12.2019, 17:05 przez Shadi.)
#39
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Ostatni tester sprężył się i dzisiaj przed południem dał mi swoje ostatnie uwagi.
Zatem udostępniam wersję poprawioną gry
Oto linki:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/s/4u8yn4z2vqfv5j...2.zip?dl=0
Dysk Google:
https://drive.google.com/open?id=1_VK3RE...kEFIRQeFmK
Cóż. Gra mimo mnóstwa poprawek, nie doczekała się zmian rewolucyjnych i nadal bazuje na systemie RPG Makera + systemach robionych na zdarzeniach z małą domieszką skryptów. Przeprowadzka na Starter Kita by za dużo kosztowała, chociaż gdybym wiedział, że poprawki zajmą mi prawie rok, a nie miesiąc-dwa, to bym może się zdecydował. Ale szkoda mi było wówczas moich systemów, tak ciężko robionych. Mam nadzieję, że gracze docenią jednak mniejsze i większe zmiany. To tyle. To wesołego grania.
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Conquest
22.12.2019, 12:12,
#40
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Gratulacje z powodu dopieszczenie wreszcie po tylu latach gry! Oby cieszyła się dużym zainteresowaniem!

Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Shadi
6.01.2020, 12:51,
#41
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Witajcie. Coś mało komentarzy widzę w tym wątku.
Choć w pierwszym poście jest już sporo filmików, to postanowiłem by ożywić ten temat i aby jakoś zachęcić was do przejścia gry zrobić jeszcze screenów, których z kolei jest w nim mało. Udało mi się przejść grę do 3 odznaki i z tego okresu mam dla was screeny:
https://imgur.com/a/YuXcCBb
Poza tym, odkryłem istotny błąd w grze, przeglądając eventy w niej. Polega on na tym że jest lokacja (Magmowyspy), do której przejścia potrzebne są pokemony umiejące wspinać się po skałach. Tylko że nie ma do ukończenia misji na tych wyspach możliwości powrotu do miasta by wziąć z komputerka, albo nawet i złapać takie pokemony. Stwierdziłem, że choć nie miałem zamiaru już w tej grze grzebać, to ponieważ może to przy złym losie uniemożliwić przejście gry, trzeba naprawić ten błąd i naprawiłem. Jakby Reptile ( na którego recenzję na Twierdzy czekam) w trakcie swojego przechodzenia gry znalazł tego typu błędy, to również je naprawię. Natomiast przy niedoróbkach gry, które nie przeszkadzają w jej przejściu, nie będę się już bawił.
Trochę to moja porażka że coś takiego się zdarza już po testach, ale cóż.. Testy trwały prawie rok, to chyba odpowiedni okres.. Dodatkowo kilka osób brało w nich udział, a nie jedna. Widocznie zawsze takie rzeczy będą się zdarzać.
Oto linki do wersji poprawionej z uwzględnieniem tego błędu:
https://drive.google.com/open?id=1y28RcQ...gFEiUW2W2u
https://www.dropbox.com/s/b3o3lu7fz9i17l...b.rar?dl=0
No cóż. W każdym razie do usłyszenia i miłego grania.
Odpisz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości