Facebook
Reklama Let's GO Pikachu i Eevee



[RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
12.08.2019, 20:09
Post: #31
RE: [RPG Maker] Pokemon Uvopia Version
(12.08.2019 14:30)Shadi napisał(a):  Chciałbym się wobec tego spytać, czy z racji zamieszczania jedynie suchych informacji o zmianach, byłoby zainteresowanie grą z dotychczasowymi poprawkami włącznie czy raczej wolicie poczekać do opublikowania pełnej wersji po zakończeniu wszystkich zmian?

Moim zdaniem chyba lepiej zaczekać do zakończenia prac, aż wszystko będzie na tip-top. Aczkolwiek jakby ktoś chciał, to można chyba udostępnić, to nie jest dużo roboty Tongue

(12.08.2019 14:30)Shadi napisał(a):  Pytam z jednej strony bo co jakiś czas mam myśli żeby to porzucić, nie będę mówił z jakiego powodu, a szkoda byłoby mojej pracy, żeby nikt tego nie zobaczył. Znaczy jak na razie stawiam temu stanowczy opór, ale jest we mnie lęk, że kiedyś zabraknie mi silnej woli, wyrzucę te pliki w diabły i zmarnuję ponad pół roku.

Nie no, Shadi, to jest Twoje PPS-owe opus magnum. Nie musisz się śpieszyć, ale skończ. Dasz radę!

Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Shadi
12.08.2019, 21:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.08.2019 21:02 przez Shadi.)
Post: #32
RE: [RPG Maker] Pokemon Uvopia Version
Dziękuję Conquest. Umocniłeś mnie tymi słowami. Wiem dzięki temu, że są ludzie, którym na tej grze zależy oprócz mnie. Jedynie przypominam ci że ta gra już kiedyś była skończona, to jest tylko, albo i aż wersja poprawiona.
Myślę że warto by było oprócz titlescreena poinformować merytorycznie o postępie prac od 20 lipca:
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
Zmiana aby złapanie Darkraia nie uniemożliwiała kontynuowania zdarzenia w Zamku Altoir
Poprawa wykrywania posiadania legend u Crava w Miasteczku Sounto
Zmiana walki z Uramusem w przypadku złej drogi, po wizycie na Magmowyspach, na taką, która umożliwia przejście dalej, którą można wygrać.
Zmiany w systemach:
Dodanie aktualnej godziny w PokeDeV
Dodanie przegródek z różnymi rodzajami przedmiotów do plecaka (skorzystałem tu ze skryptu autorstwa Ayene)
Poprawa wielu opisów przedmiotów, aby były bardziej czytelne i dopisanie opisów tam, gdzie ich brakowało
Poprawa odporności na ataki elektryczne u Swamperta
Naprawa zablokowania lotu w wypadku przegranej na Magmowyspach (nie dezaktywował się przełącznik, który blokował lot kiedy jesteśmy na Magmowyspach)
Dodanie możliwości polecenia do danego miasta, jeżeli tylko byliśmy w tamtejszym PC
Dodanie wytłumaczenia dlaczego gracz nie może latać w przyszłości
Dodanie możliwości polecenia na Drogę 10
Przesunięcie w systemie rodzajów przedmiotów urządzeń z ostatniego miejsca na pierwsze
Przeniesienie boostów statystyk do przedmiotów używanych poza walką, zostawienie tam tylko przedmiotów używanych do leczenia zmian statusów
Wywalenie przedmiotów, które się powtarzały, z akcesoriów.
Przeniesienie fletów do przedmiotów leczących statusy
Przeniesienie Syntezatora Świetlnego, Baterii i Płyty Obrotowej do przedmiotów kluczowych
Naprawa karty dostępu 1 aby była nieużywalna
Zmiany w mapach:
Dodanie możliwości wyjścia z instytutu Pokemon w Hount, nawet jeżeli nie pokonaliśmy Skyarowców
Dodanie blokowania pójścia na lewo i na prawo w mostku w 3 gymie
Poprawa wycieraczek domkach, aby nie dało się chodzić po czarnym - w tych przynajmniej opartych na podstawowym tilesecie wnętrz
Poprawa teleportów na Magmowyspach, by aktywowały się na dotknięcie bohatera, a nie naciśnięcie przycisku.
Zablokowanie poprzez dodanie kamieni, możliwości wypłynięcia z Magmowysp
Dodanie kamieni przy granicach wyznaczających pole do pływania na Drodze 10, aby było ono szczelne
Zablokowanie lawy na Magmowyspach
Naprawa blokowania mostu w Gallo aby nie dało się z niego pływać
Dodanie policjantów blokujących wejście do Gallo jeżeli nie złapiemy Kyogre pod pretekstem potencjalnej fali turystów do Jaskini Mórz z tegoż miasta, zagrożonej potencjalną powodzią wywołaną przez Kyogre w fali gniewu.
Poprawki uczłowieczające grę:
Dodanie informacji o Mewtwo ukrywającym się w jaskinii w cutscence nad przepaścią na Drodze 8
Dodanie zadania z mostem i Mewtwo do listy zadań
Dodanie informacji o niewidzialnych ścianach w zamku Altoir w dialogu z Shade'm
Sprawienie, by odcień ekranu wracał do normalnego nawet jak się pokona Darkraia
Dodanie informacji w dialogu ze Sneavenem, skąd popłynąć na Magmowyspy
Zmiana odcieniu ekranu w Lesie Relips na normalny, o ile ukończyliśmy zadanie z Cheryl i Celebim (to miało tworzyć mroczny klimat tamże)
Dodanie siostry Joy przed tunelem altoir.
Zmiany w scenkach w grze:
Naprawienie by było widać bohatera płci przeciwnej przy Zamku Altoir, jeżeli wychodzimy z niego, a jesteśmy źli.
Próba poprawy synchronizacji czasowej zdarzenia na początku Wyspy Heneta
Dodanie wzmianki w rozmowie z MaTe na temat tego, że widział się z graczem wcześniej.
Naprawa scenki z Rosmanem na Magmowyspach, by się włączała nawet wtedy, gdy idziemy na prawo
Usunięcie eventów uruchamiających scenkę przy granicy schodów do Instytutu Pokemon w Hount, zacinających grę
Dodanie dialogów do gry:
Dodanie alternatywnego dialogu z Darkraiem w Zamku Altoir, jeżeli jesteśmy źli
Dodanie alternatywnego dialogu npc, który narzeka że nie ma mostu, jeżeli go odbudowaliśmy
Poprawa braku wykrywania płci w dialogach:
Dialog z Shadem w wejściu do Zamku Altoir
Dialog złego gracza z Darkraiem
Dodanie powtarzania kodu do bramki w Instytucie Pokemon u jednego Naukowca, który to tego kodu nie powtarzał
Dodanie w dialogu z Drahem na Drodze 9 uzasadnienia opinii gracza że to tunel czasowy opartej na tym, że przeniesiono go już wcześniej do prehistorii
Zmiana dialogu z Rosmanem na Magmowyspach na szczycie na bardziej naturalny.
Dodanie dialogu sprzedawcy i As Trenerowi w restauracji na Drodze 10
Inne błędy w dialogach:
Naprawa literówki u Ropidii
Usunięcie tabliczek przed zwykłymi domkami w Altoir, informującymi, że tutaj jest budynek mieszkalny
Poprawa dialogów dzieciaków w tunelu Altoir, gdzie mają źle znaczniki i w rezultacie cały ich tekst jest zielony
Naprawa źle napisanego dialogu policjantów blokujących drogę za Altoir
Poprawa źle napisanego "wktórce" w domku w Altoir
Brak rozróżnienia płci w dialogu z Rosmanem po przypłynięciu na Magmowyspy
Brak rozróżnienia płci w dialogu z Juleaną w Restauracji na Drodze 10
Brak rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem po wizycie na Wyspie Heneta
Zmiana „bardzo jest mnie przykro” na „bardzo jest mi przykro” w dialogu z Juleaną w Restauracji na Drodze 10
Odpisz
Dzisiaj, 15:46
Post: #33
RE: [RPG Maker] Pokemon: Wersja Utopijna
Czas na małą aktualizację co też nowego przez ostatni tydzień udało mi się zrobić:
Zmiany w systemach:
[*]Dodanie aby pokemony w boxie wyświetlały właściwą formę nie tylko po kliknięciu, ale też od razu
[*]Dodanie możliwość ewolucji dla pokemona startera
[*]Przyspieszenie animacji trenera w walce o połowę czasu
[*]Naprawienie tego, że w Box w hali contestów działał nie do końca dobrze bo nie znikała gąsienica pokemonów
[*]Naprawienie by kamienie ewolucyjne zużywały się po wykorzystaniu
[*]Dodanie możliwości anulowania ewolucji pokemonów jak w oryginalnych grach
[*]Zmiana ilości punktów SP wymaganych dla poszczególnych ataków - do tej pory było ono identyczne z PP w oryginalnych grach, co było kuriozalne, bo za 5 SP można było użyć Fire Blasta, a za 30 Tackle'a. Od tej pory SP wymagane jest wprost proporcjonalne do siły ataków - najsilniejsze ataki są za 90 SP, a najsłabsze za 40-50.
[*]Dostosowanie wrogich pokemonów do większych potrzeb SP - zwiększenie im punktów SP do 300 - 400.
Dodanie zmian statystyk do ataków jako statusów: typu status wzrostu ataku, status wzrostu obrony, status spadku zwinności itd. Odtąd te ataki nie będą bezużyteczne.
[*]Wprowadzenie jako statusów również ataków które męczą gracza przez kilka tur np: Wrap, Fire Spin itd. oraz zmian pogody w walce takich jak Grad czy Burza piaskowa, czy w końcu ataki leczące gracza też są jako statusy, które zwiększają HP.
Inne zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie więcej atakom starterom
[*]Dodanie Cascoona i Dustoxa oraz Crobata do gry
[*]Naprawienie funkcjonowania ewolucji Cascoona i Dustoxa - tester wyewoluował Cascoona, a mu się Beautifly w boxie pokazywał
Drobne błędy:
[*]Naprawienie by gracz przy przechodzeniu do contestu zmieniał się w rączkę dopiero przy pojawieniu się na planszy contestowej, a nie wcześniej
[*]Naprawienie by znikała leśna mgiełka jeżeli zakończyliśmy przygodę z Cheryl w teleporcie z tego nawiedzonego domku z Celebim
[*]Naprawienie drzwi w barakach Team Skyar na Drodze 4 by teleportowały do pomieszczenia zalanego już przez Grimery, jeżeli je pokonaliśmy
[*]Naprawienie funkcjonowania Revive'a i Max Revive'a
Zmiany w dialogach:
[*]Usunięcie ksywy Mareepa - Wełniaczek i odtąd bohaterka zwraca się do niego po nazwie gatunku
[*]Naprawienie braku rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem w siedzibie Team Skyar w mieście Volter
[*]Wprowadzenie rozróżnienia płci dla dialogu gracza z MaTe w latarni morskiej w Iris oraz w świątyni tamże
[*]Naprawienie dialogu w pierwszej sali z trenerką, która mówiła że Steelix do ewolucji potrzebuje przedmiotu, a chodziło o Onixa.
Ogółem to pierwszy tester, który jest najdalej ma już 6 odznak, druga testerka dogania go i ma już 4, a ostatni trzeci, który dopiero niedawno wystartował ma już dwie odznaki. Powoli, ale do przodu. Mam nadzieję, że nic nie stanie mi na drodze udostępnienia wersji poprawionej, kiedy przyjdzie na to czas. Oby.
Odpisz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości