Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo



[Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
24.08.2010, 21:08, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.09.2010, 19:15 przez Cynd Ninja.)
#1
Information  [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
1. Co to Moveset?


Jeżeli ktoś nie wie, moveset to układ ataków u danego Pokemona. Pokemony mogą znać maksymalnie 4 ataki, dlatego należy też wybrać odpowiednie, by osiągnąć dobre efekty.


2. Skąd pokemon może znać ataki:


a) przez poziom - najprostsza metoda, pokemon sam się uczy jakiegoś ataku po zdobyciu danego poziomu;

b) przez TM'y (Technical Machine - maszyna techniczna) i HM'y (Hidden Machine - maszyna ukryta) to przedmioty które uczą pokemona określonych ataków, TM'y są jednorazowe, natomiast HM'y można używać w nieskończoność, ale nie można kasować ataków nauczonych przy pomocy HM poza miastami;

c) przez move tutorów - są to osoby w grze które mogą nauczyć Twojego pokemona okreslonych ataków;

d) przez krzyżowanie:
- gdy krzyżujemy 2 pokemony, to "matka" daje gatunek, "ojciec" część ataków,
- jeżeli "ojciec" zna jakieś egg moves (ataki dostępne tylko przez dziedziczenie) danego pokemona, to jeden z nich zostanie przekazany,
- przekaże on atak który dziecko może nauczyć się przez TM (Gyarados mogący się nauczyć przez TM np. Hyper Beam, nie może przekazać tego ataku Magikarp'owi, który nie uczy się tego - de facto żadnego w tym przypadku - TM),
- ataki których Pokemon uczy się przez level-up mogą zostać odziedziczone, jeśli zarówno matka jak i ojciec mają go w swoim movesecie
- gdy krzyzujemy jakiegos poka z Ditto, to on jest zawsze "matką", a zasada czwarta jest ignorowana.


3. No to przejdźmy tego, czego pokemona opłaca się nauczyć, a czego nie:


a) Ataki wpływające na statystyki (np. Growl, Swords Dance) - Zależy do siły ataku, jeżeli obniża/zawyża on statystyke tylko o 1 stopień jest mało opłacalny, ponieważ trzeba nim uderzyć kilka razy, by mocno zaniżyć/zawyżyć dana statystykę

b) STAB'y - patrz punkt 7.

c) HM'y - większość z nich jest słaba w walce:
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] HM01 Cut - praktycznie jeden z najgorszych ataków w grze, siła porównywalna z Tackle czy Pound i 95% celności,
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] HM02 Fly - patrz podpunkt "d",
- [Obrazek: 20pxtaklr5.png] HM03 Surf - tu się opłaca, jest to jeden z najlepszych wodnych ataków,
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] HM04 Strengh - słabe obtażenia, i żadnych dodatkowych efektów,
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] HM05 Defog - atak praktycznie zupełnie bezużyteczny,
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] HM06 Rock Smash i HM08 Rock Climb - słabe obrażenia,
- [Obrazek: 20pxtaklr5.png] HM07 Waterfall - najlepszy fizyczny wodny atak w grze.

d) Ataki wieloturowe:
- [Obrazek: 20pxtaklr5.png][Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] ładowanie -> atak (Bounce, Fly, Dive, Dig, Shadow Force, Solar Beam) - wystarczy, że przeciwnik skojarzy atak i wymieni poka (UWAGA: atak taki może być przydatny - patrz komba),
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] atak -> przeładowanie (Hyper Beam, Giga Impact, Blast Burn, Frenzy Plant, Hydro Cannon, Roar Of Time) - ataki mało uzyteczne ale przydatne na szybkie KO od jednego ciosu
- [Obrazek: 20pxtaklr5.png] atak -> atak -> atak -> ... (Uproar, Petal Dance, Thrash, Outrage) - odpowiednio wykorzystujac ten atak możemy zadawac ogromne ilośc obrażeń ewentualnie poświecając poka na koniec.

e) ataki samobójcze:
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] Memento - Zaniżacze statów są przydatne, ale nie tak by poświęcać na nie pokemona -_-'
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] Selfdestruct - Explosion lepszy
- [Obrazek: 20pxtaklr5.png] Explosion - gdy pokemon nie ma praktycznie szans wygrać używasz tego i rozwalasz przeciwnika w pył z największym base dmg w grze uderzającym na połowę defa przeciwnika Big Grin
- [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] Lunar Dance/Healing Wish - gdy pokemon nie ma praktycznie szans wygrać używasz tego i leczysz innego poka (całe hp kosztem 1-10hp np. Cresseli)

f) [Obrazek: 20pxtaklr5.png]supersilne ataki z pow. 100 Base Power - zazwyczaj posiadają one mało pp (zwykle 5) więc starczają na 5 ciosów (chociaż te - dobrze dobrane - mogą wystarczyć do zwycięstwa) - wniosek bierzemy poka z Pickup na 91-100lvl i chodzimy z nim w party czekając na PPup ^_^

g) [Obrazek: 20pxtaklr5.png] ataki wywołujące statusy - bardzo przydatne, szczególnie przy kombach

h) [Obrazek: 20pxtaklr5.png] ataki leczące - bardzo przydatne, szczególnie przy tankach

i) [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] ataki o niskim accuracy - nie polecam uzywać żadnych oprócz Focus Blast (który jest niestety jedynym TMowym, specjalnym atakiem, bedącym jednocześnie typu fight.

j) [Obrazek: 20pxznaczekxdx8.png] Ataki OHKO (Horn Drill, Sheer Cold, Guillotine, Fissure) - straszliwie małe szanse na trafienie, ponadto niezbyt przyjaźnie traktowane przez graczy

4. Zaczynamy tworzenie movesetu:


Przeglądamy ataki jakich może się nauczyć Pokemon przez lvl, najpierw sprawdzamy:
- Ataki z najlepszymi bonusamii
- Najsilniejsze atak
- Ataki tego samego typu co pokemon
- Ataki silne na typy, na które słabe są STABowane (patrz punkt 7.) ataki
- Ataki z jak najwyższym Acc.
- Ataki wywołujące statusy
- Ataki wpływające na statystyki

Przeglądamy jakich TM'ów się uczy pokemon

Żadnych TM'Ow nie uczą się nastepujace pokemony:
- [Obrazek: dpiconani010.gif]Caterpie
- [Obrazek: dpiconani011.gif]Metapod
- [Obrazek: dpiconani013.gif]Weedle
- [Obrazek: dpiconani014.gif]Kakuna
- [Obrazek: dpiconani129.gif]Magikarp
- [Obrazek: dpiconani132.gif]Ditto
- [Obrazek: dpiconani201.gif]Unown
- [Obrazek: dpiconani265.gif]Wurmple
- [Obrazek: dpiconani266.gif]Silcoon
- [Obrazek: dpiconani268.gif]Cascoon
- [Obrazek: dpiconani374.gif]Beldum
- [Obrazek: dpiconani412.gif]Burmy
- [Obrazek: dpiconani415.gif]Combee

Tych TM'ów mogą się nauczyć pozostałe 480 pokemonów:
- [Obrazek: rsitem255.png] TM82 Sleep Talk
- [Obrazek: rsitem255.png] TM50 Endure
- [Obrazek: rsitem255.png] TM47 Facade
- [Obrazek: rsitem255.png] TM43 Secret Power
- [Obrazek: rsitem255.png] TM32 Double Team
- [Obrazek: rsitem255.png] TM27 Return
- [Obrazek: rsitem255.png] TM21 Frustration
- [Obrazek: rsitem253.png] TM06 Toxic


Przydatna Strona:
http://www.serebii.net/pokedex-dp/
http://www.smogon.com/dp/pokemon/
http://www.psypokes.com/dex/psydex/001/all


5. Pierwszy błąd: Nie przesadzaj z ofensywą.


[Obrazek: dpiconani149.gif] Dragonite:
Outrage
Hyper Beam
Earthquake
Dragon Claw

Pok będzie miał dużo ataków do wyboru ale... Outrage i EQ wystarczą by ominąć resisty wszystkich typów jakie są. Przydałoby się natomiast wzmocnienie ataków i, dzięki dużym defom Dragonite'a, coś do leczenia. Na samej sile uderzeniowej deck się nie opiera.

Teraz lepszy moveset:

[Obrazek: dpiconani149.gif] Dragonite:
Outrage
Dragon Dance
Earthquake
Roost

Łapiecie o co chodzi?

6. Drugi błąd: Nie przesadzaj z poprzednim punktem.

Dobra posłuchałeś mnie i robisz se takiego Raichu:

[Obrazek: dpiconani026.gif] Raichu:
Sweet Kiss
Thunder Wave
Growl
Attract

Przeciwnik jest już zakochany, sparalizowany, zdezorientowany i ma osłabiony atak... Jak go teraz dobijesz?

[Obrazek: dpiconani026.gif] Raichu:
Sweet Kiss
Thunder Wave
Thunderbolt
Attract

Teraz masz już możliwość ataku.

7. Wykorzystaj STAB'y.

STAB - gdy pokemon używa ataku tego samego typu co on sam, to siła tego ruchu zwiększona zostaje o połowę.

8. Trzeci błąd: (Znowu) Nie przesadzaj z poprzednim punktem.

Żeby mieć jak najwięcej STAB ładujesz Kyogre ataki:

[Obrazek: dpiconani382.gif] Kyogre:
Surf
Aqua Tail
Water Pulse
Water Spout

Policzmy, ma teraz ofensywe dla 3 typów pokemonów: ognistego, skalnego i ziemnego


[Obrazek: dpiconani382.gif] Kyogre:
Surf
Ice Beam
Thunder
Earthquake
Ile teraz?
[Obrazek: rockl.gif], [Obrazek: ground.gif], [Obrazek: flying.gif], [Obrazek: grassv.gif], [Obrazek: steel.gif], [Obrazek: firem.gif], [Obrazek: dragong.gif], [Obrazek: poison.gif], [Obrazek: electricr.gif], [Obrazek: waterk.gif] - 10 typów


9. Pamietaj o statystykach pokemona.

HP - obrazuje ilość obrażeń jakie może wziąć na siebie Pokemon zanim zostanie znokautowany.

Attack - zwieksza siłe ataków [Obrazek: physical.png] fizycznych pokemona

Defense - obrona na ataki [Obrazek: physical.png] fizyczne przeciwnika

Special Attack - zwieksza siłe ataków [Obrazek: special.png] specialnych pokemona

Special Defense - obrona na ataki [Obrazek: special.png] specialne przeciwnika

Speed - decyduje, który pokemon atakuje pierwszy

Rozłozenie statystyk jest ładnie widoczne w pokedexie na stronie:
http://veekun.com

10. Dostosuje EV do Movesetu

Cytat:Krótki poradnik o EV

1. Co to EV?

Za każdego pokonanego pokemona dostajesz specjalne niewidoczne punkty zwane EV (Effort Points). Za każde 4 EV (np. Speed) dana statystyka (w tym przypadku Speed) wzrasta o 1, gdy pokemon jest na 100lvl.

2. Ekonomiczne rozmieszczenie EV

Pokemon może mieć na sobie maksymalnie 255 Ev jednej statystyki i 510 w ogóle. 255 nie dzieli się przez 4, więc najlepiej jest dać po 252 Ev do dwóch statów i 4 EV do trzeciego, zostanie 2 EV które można władować w trzeci stat, lub użyć do zniwelowania granicy błędu, (jeżeli boisz się że w jednym stacie się pomyliłeś, ładujesz na wszelki wypadek do niego te 2 punkty (na końcu oczywiście, bo mogłeś się pomylić o 2 punkty do przodu Tongue))

3. Jak je trenować?

Za pokemona na 1szym stadium ewolucji dostajesz 1 EV, na drugim 2 EV, a na 3cim 3 EV. Za poki nie przemieniające się dostajesz 2 EV. UWAGA: Nie znaczy to że zawsze to będą 2 takie same EV!

4. Jak przyśpieszyć trening?

Jest kilka możliwości:

a) Pokemon jest chory (lub był chory) na PokeRusa (zdobywane EV się podwajają)

b) [Obrazek: macho-brace.png] Macho Brace (otrzymywany za pokazanie jednocześnie 3 form burmy'ego w Pastoria City) podwaja zdobywane EV

c) [Obrazek: power-weight.png] Power Weight - HP, [Obrazek: power-bracer.png] Power Bracer - Attack, [Obrazek: power-belt.png] Power Belt - Defense, [Obrazek: power-lens.png] Power Lens - Special Attack, [Obrazek: power-band.png] Power Band - Specila Defense, [Obrazek: power-anklet.png] Power Anklet - Speed.
Te przedmioty noszone przez pokemona dodają 4EV do danego statu za każdą walkę.
Przykład:
Pokemon trzyma Power Lens i pokonuje Starlyego - dostaje 1EV Speed za Starly'ego i 4 EV Sp. Attack za Power Lens.

d) [Obrazek: hp-up.png] HP Up (HP), [Obrazek: protein.png] Protein (Attack), [Obrazek: iron.png] Iron (Defense), [Obrazek: calcium.png] Calcium (Sp. Attack), [Obrazek: zinc.png] Zinc (Sp. Defense), [Obrazek: carbos.png] Carbos (Speed).
Powyższe przedmioty dodają po 10 EV do danego statu (nie działają jezeli pok ma 100lbu więcej EV na sobie)

e) Gdzie trenować EV w D/P?

HP:

[Obrazek: dpiconani194.gif]Wooper/[Obrazek: dpiconani195.gif]Quagsire na południowej Route 212 (Surf) (1 EV/2EV)

Attack:

[Obrazek: dpiconani130.gif]Gyarados na Route 229 (Super Rod) (2 EV)

Defense:

[Obrazek: dpiconani075.gif]Graveler/[Obrazek: dpiconani095.gif]Onix na Iron Island (2 EV/1 EV)

Sp. Attack:

[Obrazek: dpiconani055.gif]Golduck w Resort Area (Surf) (2 EV)

Sp. Defense:

[Obrazek: dpiconani072.gif]Tentacool, [Obrazek: dpiconani073.gif]Tentacruel i [Obrazek: dpiconani458.gif]Mantyke na Route 223 (Surf) (1 EV/2 EV)

Speed:

[Obrazek: dpiconani042.gif]Golbat na Victory Route (Surf) (2 EV)

I teraz trzeba się zastanowić jakie EV są potrzebne pokemonowi...

11. Statusy

Paraliż (Paralyse) - pokemon ma 25% szans na wykonanie ataku i o 3/4 mniejszego Speed'a. Atak przerywajacy: Heal Bell (Dowolny inny pokemon w party), Aromatherapy (Dowolny inny pokemon w party), Refresh, Smellingsalt (Użyty na sparalizownym poku)

Uśpienie (Sleep) - pokemon nie może zaatakować dopóki się nie obudzi. Atak przerywający status: Uproar (Inny pokemon gdy uśpiony jest wystawiony), Heal Bell (Dowolny inny pokemon w party), Aromatherapy (Dowolny inny pokemon w party), Wake-Up Slap (Użyty na uśpionym poku), Sleep Talk+Refresh

Zatrucie (Poison) - pokemon traci 1/8HP co turę. Atak przerywajacy: Heal Bell (Dowolny inny pokemon w party), Aromatherapy (Dowolny inny pokemon w party), Refresh

Toksyna (Toxic) - pokemon traci 1/16HP w pierwszej turze, w kolejnych strata hp się podwaja, Atak przerywajacy: Heal Bell (Dowolny inny pokemon w party), Aromatherapy (Dowolny inny pokemon w party), Refresh

Oparzenie (Burn) - pokemon ma zmniejszony atak i obronę, pokemon traci część HP co turę. Atak przerywajacy: Heal Bell (Dowolny inny pokemon w party), Aromatherapy (Dowolny inny pokemon w party), Refresh

Zamrożenie (Freeze) - pokemon nie może zaatakować dopóki nie zostanie rozmrożony.Nie ma limitu co do długości trwania i zamrożony Pokemon ma w swojej kolejce 25% szans na rozmrożenie. Atak przerywajacy: Heal Bell (Dowolny inny pokemon w party), Aromatherapy (Dowolny inny pokemon w party), Flame Wheel (Zamrożony pokemon), Sunny Day (Jakikolwiek pokemon zamrożony pokemon musi być wystawiony w czasie trwania efektu)

Dezorientacja (Confuse) - pokemon ma 50% szans że uderzy w siebie z 40 base dmg. Atak przerywajacy: brak (pokemon może zostać wymieniony)

Zauroczenie (Attract) - pokemon ma 50% szans że uderzy w przeciwnika, który wywołał ten status. Atak przerywający: brak (pokonanie przeciwnika, wymiana jednego z pokemonów)


12. Komba


Odpowiednie rozpracowanie umożliwia wykonanie kombinacji ataków, dającej lepszy efekt.


Komba:

Belly Drum > Rest - rest leczy pokemona po ataku belly drum, który zwieksza atak 4x

Charge > Atak Elektryczny - Charge podwaja siłe atku 2x i zwieksza trochę defy

Defence Curl > Rollout - Rollout uderza 2 razy mocniej gdy pok jest pod wpływem ataku defense Curl

Endure > Revelsal/Flail - Po Endure pok zostaje z jednym HP, więc jego Revelsal/Flail uderzy z gigantycznym base dmg

Mind Reader > Sheer Cold - THKO Mind reader daje 100% celności Sheer Cold, który nokautuje zawsze gdy trafi

Flatter/Swagger > Psych Up - Zwiększa Twój atak o 2 stopnie (podwaja go) i dezorientuje przeciwnika

Lock On > Zap Cannon - Zap Cannon ma 100% celności (zadaje duży dmg i zawsze paraliżuje)

Mean Look > Perish Song - samobójcze kombo nokautujące oba pokemony

Rest > Sleep talk - kombo wymaga posiadania na poku 2 ataków OHKO Big Grin

Rest > Snore - teoretycznie kombo

Rain Dance > Wodny Atak - 1,5x siły ataku

Rain Dance > Thunder - 100% celności Thundera

(Trick Room >) Substitute > Focus Punch - Przeciwnik uderza w substytuta, a ty w niego Tongue

Sunny Day > Solar Beam - Solar Beam staje atakiem jedno turowym ^_^

Sunny Day > Synthesis/Morning Sun/Moonlight - Pokemon lepiej się leczy

Sunny Day > Atak Ognisty - 1,5x wiekszy base dmg

Swagger + 3xScreech - Screech zmniejsza obrone, a Swagger zwiększa atak, co za tym idzie zdezorientowany pok będzie atakował mocniej w samego siebie

3xStockpile > Split Up - 300 base dmg Wink

3xStockpile > Swallow - 100% Hp selfheal

Toxic > Dig/Fly/Dive/Bounce/Shadow Force - zatruty pok bedzie obrywał, a Ty go atakował co 2 rundę i co 2 nie bedzie mógł zaatakować Ciebie

Toxic > Protect/Detect

Leech Seed > Ingrain - 3/16 HP co turę i wróg tez obrywa

Dark Void/Hypnosis > Nightmare - użycie ataku Nightmare

Dark Void/Hypnosis > Dream Eater - użycie ataku Dream Eater

Odor Sleuth/Forestig > Atak Typu Walka lub Normalny - trik na pokemony duchowe

Spikes/Toxic Spikes > Roar/Whirlwind - Spikes uderzają gdy wróg sie wymieni ;p

13. Przykłady Movesetów

Ataker
:
EV'y: SpAtk 252; Spd 252; HP 6
[Obrazek: dpiconani282.gif]Gardevoir:
Calm Mind
Psychic
Focus Blast
Thunderbolt

Kieruje się głównie ofensywą

Tanker:
EV'y: HP 252; Def 129; SpDef 129
[Obrazek: dpiconani324.gif]Torcoal:
Iron Defense
Amnesia
Heat Wave
Rest

Pok przeżyje dużo, ale ma słaby dmg

Toxic-Trapper:
EV'y: HP 252; Def 129; SpDef 129
[Obrazek: dpiconani197.gif]Umbreon:
Mean Look
Toxic
Wish
Taunt

Używa toksyn i mean looka, leczy sam siebie i czeka aż toxic zrobi swoje


Toxic-Tank:

Ev'y: HP 252; Def 129; SpDef 129
[Obrazek: dpiconani213.gif]Schuckle:
Wrap
Toxic
Attract
Rest

Podobny do Tanka, tylko używa toksyn

Wnerwiacz:
EV'y: SpAtk 252; Spd 252; HP 6
[Obrazek: dpiconani026.gif] Raichu:
Sweet Kiss
Thunder Wave
Thunderbolt
Double Team

Polega na praktycznym uniemożliwieniu przeciwnikowi ataku.

Baton Passer:
EV'y: Spd 252; Def 129; SpDef 129
[Obrazek: dpiconani291.gif]Ninjask:
Swords Dance
Protect
Baton Pass
X-Scizzors

Polega na Zwiększeniu Ataku Swords Dance i Szybkości Speed Boostem, a następnie przekazaniu zawyżonych statów innemu pokowi Baton Passem.

Dark Void Darkrai:
EV'y: SpAtk 252; Spd 252; HP 6
[Obrazek: dpiconani491.gif]Darkrai:
Dark Pulse
Dark Void
Nightmare
Dream Eater

Najpierw usypia obu wrogów Dak Void, nastepnie każdy z nich traci 1/16HP co turę, Nightmare dodaje do tego 1/8hp co turę a jak Darkrai cokolwiek oberwał leczy sie przy pomocy Dream Eatera ;p



-----

I to by było na tyle, pisałem to 8 godzin, więc mam nadzieje że się wam spodoba ^_^

Heh, poprawki też trochę trwały Tongue

Podziekowania:
- Rubin za wytłumaczenie mi tych ev ;p (co mnie zręsztą natchnęło do tego poradnika)
- Rubin za znalezienie błędów w pierwszej wersjii, i poprawki, z których skorzystałem.
- Serebii.net - za spis komb (który poprawiłem trochę)
- Psypoke - za przykłady poków
- Pokemon Elite 2000 - za grafiki
- veekun.com - za grafiki
- dla WAS, że wam sie chciało to czytać ;p

By Cynd Ninja
[Jezeli chcesz skopiować zostaw mój podpis i creditsy]

[Obrazek: sig.php]
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: lukaszkond, KNB1307, Reel, Black, Thunder, rubin, DaedagoR, Angel, kamyk027, plpl, torkoal, Matt, Turtwig, matt415, Garchomp, Hachisu, alice, kmx182, Pawciooo, Gonzo, Opticum Mi Styczny, Mythero, Piskor, Celsus, Dawcio, Dilorian, jonaszek, żółty k. momo, Mati11, Pelek, darkpegaz1, Never, Admirau, Pokemonowy, Kapu, Chaqui, Fenir, Dialguś, Dodoo, Wooyar, Patryk666, lirykald, Xax, Cichy Protagonista
24.08.2010, 21:21, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.08.2010, 21:32 przez Kojot.)
#2
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
Po 1 ataki poniżej accuracy 90 - 95 są ryzykowne.. Często można nimi nie trafić. Na wi-fi takie ruchy się raczej nie przydadzą. Bo lepsza jest celność, niż siła.
Zważ na to że Double Team jest ruchem zakazanym ...
Tym samym ruchy OHKO tj; Fissure, Sheer Cold.


Takie "kombowanie" typu Rain Dance jest bardzo ryzykowne. Można zarówno zyskać jak i dużo stracić.
Masz Manetrica w polu. Przeciwnik Suicune. Używasz Rain Dance, Suicune zada ci obrażenia. W następnej turze chcesz go sprzątnąć Thunderem, po czym oppek wychodzi Pokiem o Typie Ground...

Wydaje mi się że Onix daje 1 Ev.
Po co w Raichu Attract i Sweet Kiss?

Pozatym wydaje mi się że Ninjask z takim movesem jest lepszy.

Ninjask
~X-Scizzor / U-Turn
~Swords Dance
~Baton Pass
~Substitute
Odpisz
24.08.2010, 21:25, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.08.2010, 21:25 przez Reel.)
#3
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
Nie rozumiem, ale daję cherisha, bo też lubię zielone ptaszki

Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Pawciooo
24.08.2010, 21:28, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.08.2010, 21:31 przez Cynd Ninja.)
#4
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
(24.08.2010, 21:21)Kojot napisał(a): Po 1 ataki poniżej accuracy 90 - 95 są ryzykowne.. Często można nimi nie trafić. Na wi-fi takie ruchy się raczej nie przydadzą. Bo lepsza jest celność, niż siła.
Zważ na to że Double Team jest ruchem zakazanym ...

Takie "kombowanie" typu Rain Dance jest bardzo ryzykowne. Można zarówno zyskać jak i dużo stracić.
Masz Manetrica w polu. Przeciwnik Suicune. Używasz Rain Dance, Suicune zada ci obrażenia. W następnej turze chcesz go sprzątnąć Thunderem, po czym oppek wychodzi Pokiem o Typie Ground...

Tym samym ruchy OHKO tj; Fissure, Sheer Cold.

Wspomniałem o tym pierwszym, ale chyba faktycznie wypada zrobić osobne podpunkty w 3. Undecided

Co do kombosów, to guide dla początkujących graczy, a nie guide 'idź rozjechać wszystkich na WiFi'

[Obrazek: sig.php]
Odpisz
24.08.2010, 23:24,
#5
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
Cool stuff </cherish>

Cytat:to guide dla początkujących graczy, a nie guide 'idź rozjechać wszystkich na WiFi'

Łeee ;(

[Obrazek: mudkipsx.png]


Cytat:Never argue with an idiot. They drag you down to their own level and then beat you with experience.
Odpisz
25.08.2010, 9:38, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.08.2010, 10:48 przez lukaszkond.)
#6
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
Znalazłem kilka błędów:
-przyjrzyj się nagłówkowi punktu 13
-punkt 6, pierwszy przykład, napisałeś, że przeciwnik ma mocno osłabionego defa, a przecież growl obniża atak
-znalazłem jeszcze kilka, ale nie mam źródła na potwierdzenie ich błędności.
edit: w punkcie 3, podpunkcie i) wpisałeś, że nie polecasz ataków z niską celnością, w takim razie po co dałeś Gardevoir (punkt 13) Thundera (który ma accuracy 70)?
@down jeszcze dodam, gardevoir się nie się uczy Thundera.

JEŚLI KTOŚ COŚ ODE MNIE CHCE, TO NIECH PISZE NA GG LUB MAIL. NIE ODBIERAM PW!
Platinum: 3309 9361 5983
Soul Silver:3782 3580 1710
Pearl: 2107 7548 6279
Black: 1807 2302 5128
White: 1635 6393 7529
PS
WSZYSTKIE GIVEAWAYE ZOSTAŁY JUŻ ZAKOŃCZONE WIĘC NIE ROZDAJĘ JUŻ ŻADNYCH POKÓW!
Odpisz
25.08.2010, 10:29,
#7
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
(25.08.2010, 9:38)lukaszkond napisał(a): Znalazłem kilka błędów:
-przyjrzyj się nagłówkowi punktu 13
-punkt 6, pierwszy przykład, napisałeś, że przeciwnik ma mocno osłabionego defa, a przecież growl obniża atak
-znalazłem jeszcze kilka, ale nie mam źródła na potwierdzenie ich błędności.
edit: w punkcie 3, podpunkcie i) wpisałeś, że nie polecasz ataków z niską celnością, w takim razie po co dałeś Gardevoir (punkt 13) Thundera (który ma accuracy 70)?

1. Kochane ślepe tagi
2. Yyy faktycznie
3. Tam miał być Thunderbolt, w pośpiechu uciąłem istotna końcówkę Tongue

[Obrazek: sig.php]
Odpisz
25.08.2010, 11:03,
#8
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
Poradnik się przyda, ale...

Cindy napisał(a):Tych TM'ów mogą się nauczyć pozostałe 481 pokemonów:

Czemu wypisałeś 13 pokemonów, które nie mogą się nauczyć ani jednego TMa??

Fajna ta twoja matematyka xD

[Obrazek: shadownightsuserbar.png] by me Tongue
[Obrazek: 38138g.gif]
[Obrazek: mysticmusesd8.png]
Odpisz
25.08.2010, 11:37,
#9
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
I popraw w punkcie 3, podpunkt J bo zamiast Aatki powinno być ataki xD

[Obrazek: barteksygna.png]
Odpisz
25.08.2010, 14:18,
#10
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
(25.08.2010, 11:03)Angel napisał(a): Poradnik się przyda, ale...

Cindy napisał(a):Tych TM'ów mogą się nauczyć pozostałe 481 pokemonów:

Czemu wypisałeś 13 pokemonów, które nie mogą się nauczyć ani jednego TMa??

Fajna ta twoja matematyka xD

Pominąłem Combee, a potem zapomniałem poprawić XD

[Obrazek: sig.php]
Odpisz
20.09.2010, 15:30,
#11
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
Widzę,że się bardzo postarałeś żeby zrobić to,co do pracy to bardzo dobrze ci wyszła.

[Obrazek: GwGY.png]

Odpisz
22.09.2010, 16:32, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.09.2010, 8:49 przez Dawcio.)
#12
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
img]http://img111.imageshack.us/img111/5238/20pxznaczekxdx8.png[/img] HM05 Defog - atak praktycznie zupełnie bezużyteczny,

Na początku zapomniałeś dać [ Smile

@down: Tylko, że takie ataki są niesamowicie przydatne. A jak masz takie ataki, to twój team nadaje się jedynie do gry, a to jest poradnik do układania movepoolów do WiFi -.-

@down2: Sorry, nigdy nie widzę różnicy xD

najlepszy meepo huskar eu
Odpisz
22.09.2010, 16:41,
#13
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
Ja tego nie kapuje ja nie daje pierdół typu obniżanie ataku tylko porządne ataki i ewentualnie wywołujące statusy u wroga i regenerujące
Odpisz
22.09.2010, 19:21,
#14
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
(22.09.2010, 16:32)TehIce napisał(a): img]http://img111.imageshack.us/img111/5238/20pxznaczekxdx8.png[/img] HM05 Defog - atak praktycznie zupełnie bezużyteczny,

Na początku zapomniałeś dać [ Smile

@down: Tylko, że takie ataki są niesamowicie przydatne. A jak masz takie ataki, to twój team nadaje się jedynie do gry, a to jest poradnik do układania movepoolów do WiFi -.-

1. Poprawiłem

2. Movesetów, nie movepoolów (patrz sam początek) Undecided

(22.09.2010, 16:41)Turtwig napisał(a): Ja tego nie kapuje ja nie daje pierdół typu obniżanie ataku tylko porządne ataki i ewentualnie wywołujące statusy u wroga i regenerujące

Mój Shuckle (nie, nie taki podany jako przykład, inne EVy, inne ataki) nie ma żadnych ofensywnych ataków, a w 4 na 5 moich walk WiFi udaje mu się zjechać przeciwnikowi co najmniej 1 poka (ta 1/5 meczy to praktycznie tylko mecze, w których przeciwnik wystawia na shuckle gyaradosa, heatrana albo scizora, wtedy nie mam szans, z powodu weaknessów i/lub immunity).

Jeżeli masz na myśli in-game, bez rywalizacji z innymi graczami, to jak najbardziej opłacają się poki, które zadają szybko dmg, bo przyśpieszają rozgrywkę.

[Obrazek: sig.php]
Odpisz
22.09.2010, 21:11,
#15
RE: [Poradnik] Jak stworzyć dobry moveset?
no właśnie nie gram przez wi-fi bo nie wiem jak a i tak mnie to nie interesuje za bardzo Smile
Odpisz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości