Wystąpiły następujące problemy:
Warning [2] file_put_contents(): Only 0 of 24765 bytes written, possibly out of free disk space - Line: 6648 - File: inc/functions.php PHP 7.3.16 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/functions.php 6648 file_put_contents
/inc/init.php 175 rebuild_settings
/global.php 20 require_once
/showthread.php 28 require_once





Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo



Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
30.06.2011, 0:41, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 1.07.2011, 13:00 przez Gonzo.)
#1
Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Cytat:» Mish - 29-06-09:10 -- a ja nie mam ochoty. wolę, żebyś tutaj uruchomił słowniczek. To, że Ty znasz wszystkie skróty świata PKMN nie znaczy, że wszyscy je znają.

Z dedykacją dla pana powyżej prezentuje wam pierwsze w Polsce...


Rozmówki polsko-pokémonowe
czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi


Witajcie w temacie, w którym spotkacie terminy tak nielogiczne i zawiłe, że ich istnienie nawet nie śniło się filologom. Jest to pierwsza próba usystematyzowania mojej chaotycznie zdobytej wiedzy, i to w taki sposób, by była ona zrozumiała dla tych, co dopiero wkraczają w świat online’owego Pokémona.... tudzież tych, którzy czasem po czytaniu postów w subforach z grami nie mogą nie podrapać się w głowę. Do której z grup byś nie należał(a), mam nadzieję że spodoba ci się to co zaraz przeczytasz. Smile

W celu szybkiego wyszukiwania haseł, zawsze używaj Ctrl+F.

Uwaga: kursywa i wygrubienie oznaczają, że termin został wytłumaczony wcześniej w słowniku. (przest.) - przestarzałe, oznacza terminy, których się już praktycznie nie używa.

---

200 play (przest.) – wczesny metagame 3 generacji. Kiedy wyszło R/S, wiele Pokémonów było niemożliwych do legalnego zdobycia, co wywołało powstanie ograniczonego trybu gry znanego jako 200 play. Można było w nim używać wyłącznie Pokémonów dostępnych w Ruby i Sapphire. 200 play umarło wraz z premierą FireRed/LeafGreen.

386 play (przest.) – "nowoczesny" metagame 3 generacji, ze wszystkimi istniejącymi Pokémonami.

4drag2mag – team z gatunku Heavy Offence (patrz: Typy teamów) składający się z 4 smoków oraz 2 „magnesów” – Magnetona i Magnezone’a. Ban Latiasa i Salamence’a szybko zakończył karierę tego typu drużyn.

[Obrazek: image.php?groupid=379&dateline=1271141389]

Acmacune (przest.) – relikt z czasów 2 generacji. Suicune @ Leftovers z movesetem Curse / Rest / Return / Roar. Jak dziwnie by nie wyglądał, w owych czasach stanowił niemal takie samo zagrożenie co słynny CurseLax.

Azelf Trick (przest.) – przestarzała formułka z czasów wczesnego DP, bazująca na niewiedzy graczy o tym, iż pewne niebieskie duszki potrafią eksplodować...

Base Power – podstawowa siła danego ataku. Zobacz też STAB.

Base Stats – wartości, na podstawie których można określić siłę danego gatunku Pokémona. Po więcej informacji zapraszam tutaj (rozdział 4.0).

Bellyzard – Charizard @ Salac Berry z movesetem Substitute / Belly Drum / Fire Punch / Earthquake. Bardzo popularny w czasach II I III generacji; obecnie, ze względu na powszechność Stealth Rocka i ataków priorytetowych, praktycznie bezużyteczny.

BOAH – Znany też jako TyraniBOAH. Tyranitar @ Leftovers z movesetem Substitute / Focus Punch / Dark Pulse / Ice Beam. Popularny w czasach III generacji (pod nieco inną postacią), obecnie rzadko używany.

BoltBeam – połączenie ataków Thunderbolt i Ice Beam, może jednak odnosić się do każdego combo typów Electric i Ice (np. Discharge + Hidden Power Ice). Ice + Electric mają niemal doskonały type coverage (pokrycie typów), zadając normalne lub super efektywne obrażenia wszystkim Pokémonom w grze, poza rodziną Magnezone’a, Lanturna i Shedinją.

Bombfish / Boomfish (przest.) – przezwisko Qwilfisha, wynikające z popularności Explosion w jego movesecie.

Broken (ang. przesadzony) – obelga rzucana na Pokémony, które uważamy za zbyt silne. Z reguły bez pokrycia w rzeczywistości.

CeleTran – popularna wśród graczy kombinacja Celebi + Heatran. Obydwa Pokémony uzupełniają się w fantastyczny sposób – Heatran jest wytrzymały na wszystkie słabości Celebiego i vice versa.

[Obrazek: celetransmall.jpg]

ChainChomp (przest.) – Garchomp @ Life Orb z movesetem Draco Meteor / Swords Dance / Earthquake / Fire Blast. Niegdyś jeden z popularniejszych movesetów Garchompa, obecnie martwy z powodu a) „promocji” Garchompa do Uberów i b) odkrycia iż SDYache Chomp deklasuje wszystkie inne sety tego Pokémona (w tym ChainChompa). Ciekawostka: nazwa pochodzi od jednego z przeciwników z gier Super Mario.

Check – Pokémon grający jako kontra na stworka przeciwnika, będący w stanie go znokautować lecz nie pochłaniać jego ataków. Porównaj z Counter.

ChestoRest – połączenie ataku Rest z Chesto Berry. Rest leczy 100% HP użytkownika i usuwa wszystkie statusy, w zamian usypiając go na 2 tury. By skorygować tę wadę, niektórzy gracze dają swoim Pokémonom Chesto Berry, które budzi Pokémona zaraz po uśpieniu. Porównaj z ResTalk.

CMSHNW! (przest.)Calm Mind Suicune Has No Weak! (czasem po prostu “No Weak”). Staroszkolna formułka z czasów 3ciej generacji, gdzie pokonanie Suicune’a @ Leftovers z movesetem Surf / Calm Mind / Rest / Roar graniczyło z cudem (a przynajmniej wtedy, gdy miał już kilka CMów za pasem).

Counter (ang. Kontra) – Pokémon grający jako kontra na przeciwnika, będąca w stanie pochłaniać jego ataki oraz (choć nie jest to konieczne) pokonać go w bezpośredniej walce. Przykładem kontry jest Blissey w starciu ze Starmie. Z wielu zawiłych przyczyn termin wychodzi powoli z obiegu. Porównaj z Check.

Competitve Clauses (ang. Restrykcje turniejowe) – restrykcje używane przez graczy w celu zbalansowania pewnych elementów rozgrywki. Najpopularniejszymi Clause’ami są:
  • Species Clause (ang. Restrykcja gatunkowa) – gracz nie może używać więcej niż 1 Pokémona tego samego gatunku w swojej drużynie.
  • Sleep Clause (ang. Restrykcja snu) – gracz nie może uśpić więcej niż 1 Pokémona w teamie przeciwnika na raz. Wyjątek stanowi samouśpienie wywołane np. przez atak Rest.
  • Freeze Clause (ang. Restrykcja zamrożenia) – gracz nie może zamrozić więcej niż 1 Pokémona w teamie przeciwnika na raz. Używane tylko na symulatorach i PBR.
  • OHKO Clause (ang. Restrykcja OHKO) – ataki Horn Drill, Guillotine, Fissure i Sheer Cold są zakazane.
  • Evasion Clause (ang. Restrykcja uniku) (rzadziej nazywany DT/Minimize Clause) – ataki Double Team i Minimize są zakazane.
  • Item Clause (ang. Restrykcja przedmiotu) – gracz nie może użyć więcej niż 1 przedmiotu danego rodzaju w swoim teamie. Stosowane prawie wyłącznie w podwójnych walkach (Double).
  • Self-KO Clause (ang. Restrykcja nokautu) – gracz nie może w ostatniej turze użyć ataku który wymusiłby remis, tak jak np. Explosion czy Perish Song.
  • Fixed Damage Clause (ang. Restrykcja stałych obrażeń)– gracz nie może używać ataków zadających stałą ilość obrażeń, takich jak Dragon Rage czy Sonicboom. Zasada stosowana w Little Cup (patrz Tiers)
  • Soul Dew Clause (ang. Restrykcja Soul Dew) (przest.)– przedmiot Soul Dew jest zakazany na wszystkich Pokémonach. Obecnie nie stosowany.

CurseLax – Snorlax @ Leftovers z movesetem Curse / Rest / Return / Fire Punch. W II generacji (z Earthquake zamiast Fire Punch) zdolny do młócenia pełnych teamów bez żadnego wsparcia.

Cro–Pokémon - typ movesetu Pokémona. Ogólny schemat to Rest / Sleep Talk / atak podnoszący statystyki / atak zadający obrażenia. Najpopularniejszym przykładem Cro-Pokémona jest CroCune (Suicune @ Leftovers Rest / Slee Talk / Calm Mind / Surf). Ciekawostka: nazwa pochodzi od Cromata, użytkownika smogona który spopularyzował ten set.

Double Powder / Double Status – strategia polegająca na używaniu dwóch różnych ataków zadających statusy np. Sleep Powder + Stun Spore. Gracz usypia wtedy pierwszego Pokémona Sleep Powderem, a następnie z miejsca używa Stun Spore, paraliżując Pokémona, którego w odpowiedzi wystawia na niego przeciwnik.

DSDS (przest.)Dual Screen Deoxys-S(peed Forme) . Czyli Deoxys-S @ Light Clay z movesetem Reflect / Light Screen / Taunt / Stealth Rock. Używany jako lead w czasach gdy Deoxys-S został dopuszczony do OU.

Dual Screen – Kombinacja ataków Reflect i Light Screen, chroniąca całą drużynę tak przed fizycznymi jak i specjalnymi atakami. Pokémonami używającymi tej kombinacji są np. Bronzong i Uxie.

EdgeQuake – kombinacja ataków Earthquake i Stone Edge. Ground i Rock zapewniają świetne pokrycie typów, zadając wielu Pokémonom super efektywne obrażenia. Używane przez większość ziemnych i kamiennych Pokémonów w walkach online.

Entry Hazards – zbiorcze określenie ataków-pułapek, które zadają obrażenia gdy Pokémon wchodzi do gry. Zalicza się do nich Stealth Rock, Spikes i Toxic Spikes.

[Obrazek: entryhazards_charizard.jpg]

EV – Effort Values. Jeden z rodzajów specjalnych punktów zwiększających statystyki Pokémona (drugie z nich to IVy). Jedna z podstaw gry turniejowej (competitive). Po więcej informacji zapraszam tutaj (rozdział 1.0).

FEARFocus Sash / Endeavor / Quick Attack / Rattata. Dość słynne combo wynalezione we wczesnych latach D/P. Ciężko wytłumaczyć je słowami, więc może zobacz je sam?

FWGFire / Water / Grass, czyli pewien rdzeń drużyny składający się z 3 Pokémonów ww. typów. Przykładowo, jeśli w teamie znajdują się jednocześnie Heatran, Shaymin i Suicune, to mówimy wtedy o FWG. Obecny w większości nowoczesnych teamów IV generacji.

Glass Cannon (ang. szklana armata) – termin określający Pokemony, które mają wysoki Attack lub Special Attack i (choć są wyjątki) Speed (staty) natomiast niskie statystyki obronne, przez co są narażone na np. revenge killing. Ogólnie Glass Cannony giną bardzo szybko, często wykorzystują ataki z recoilem i dużym Base Power (Head Smash np.). Przykładami szklanych armat są m.in. Weavile i Rampardos.

Hax – negatywny termin na określenie nagłego farta w grze (w przypadku Pokémonów chodzi o dodatkowe efekty ataków, takie jak np. cios krytyczny, flinch). (Nie)Najlepsza wymówka na uzasadnienie czyjejś przegranej. Powszechnie stosowane w większości społeczności skupionych wokół jakiejś gry sieciowej, nie tylko Pokémonowej. Najczęstsza przyczyna ragequitów. Niektóre Pokemony z ability Serene Grace opierają swoje movesety właśnie na haxach, doskonałym przykładem jest np. Paraflinch Togekiss

IV – Individual Values. Jeden z rodzajów specjalnych punktów zwiększających statystyki Pokémona (drugie z nich to EVy). Jedna z podstaw gry turniejowej (competitive). Po więcej informacji zapraszam tutaj (rozdział 5.0).

Lati@s – określenie dla rodziny Latios i Latias.

Leftovers number – Leftovers leczy 1/16 HP Pokémona trzymającego go. Wielu graczy lubi, by HP ich Pokémonów było podzielne przez 16, dzięki czemu żaden punkt HP nie zostanie „stracony” (gra ucina wszystkie zbędne ułamki).

LO number - jest to każda trzycyfrowa liczba kończąca się na 9. Dzięki temu dziesięć ataków przeprowadzonych z użyciem Life Orba zostawia możliwie najwyższą ilość HP (9).

Magic number – wszyscy wiemy, że 4 EVy dodają +1 do statystyki, prawda? Otóż są wyjątki. Gdy EVy dojdą do tzw. magicznej liczby, wtedy podnoszą statystykę Pokémona o jeszcze jeden, darmowy punkt.

McGar (przest.) – Gengar @ Leftovers z movesetem Substitute / Focus Punch / Ice Punch / Thunderbolt. Jeden z lepiej znanych setów tego Pokémona w czasach III generacji. Ciekawostka: nazwa pochodzi od twórcy tego setu, niejakiego McGraw’a.

Metagame – jest trudny do zdefiniowania. W najprostszym sensie
„metagame” to wszystko to, czego używają inni gracze. Inna definicja mówi, że metagame to ogół strategii popularnych w danej grze w danym czasie. O metagamie szerzej rozpisuje się ten artykuł.

Moveset (ang. zestaw ruchów) – dosłownie, to, co w tłumaczeniu, czyli - zestaw ataków Pokémona.

Movepool (ang. pula ruchów) – są to wszystkie ataki, których jest w stanie nauczyć się dany Pokémon, lub któraś z jego ewolucji.

NFE - Not Fully Evolved. Dotyczy wszystkich Pokémonów nie będących w ostatnim stadium ewolucji.

OHKO – czyli skrót od „One-Hit Knockout” (ang. nokaut jednym ruchem). Odnosi się on zarówno do ataków OHKO, czyli np. Sheer Cold, Fissure, ale także do ataków które są w stanie pokonać przeciwnika używając tylko jednego ruchu, np. „Ice Punch Weavile’a OHKO’uje Dragonite’a.”

Paraflinch – kombinacja ataku paraliżującego i flinchującego w jednym movesetcie. Razem połączone sprawiają, że przeciwnik ma niską szansę na wykonanie swego ruchu. Popularnymi użytkownikami paraflincha są Togekiss i Jirachi.

Parafusion – to samo co powyżej, z podstawieniem confusion za flinch. Nieco rzadziej spotykane combo.

PhazingPseudo-Hazing. Zbiorcze określenie ataków wymuszających zmianę Pokémona na oponencie – są to Roar, Whirlwind i Dragon Tail (V generacja). Ataki te mają szereg użytecznych zastosowań, dlatego są powszechnie używane. Jednym z nim jest usuwanie stat-boostów przeciwnika, tak jak to robi atak Haze (stąd nazwa). Oprócz wyżej wymienionych ataków jako phazer sprawdza się także Yawn.

Pinch Berry – termin trudny do dosłownego przetłumaczenia, niemniej jednak, termin ten odnosi się do jagód, które podnoszą statystyki Pokemonów, gdy te mają 25 lub mniej % HP. Często wykorzystywane w połączeniu z np. Substitute (sławny SubPetaya Empoleon). Pokemony z ability Gluttony aktywują Pinch Berry gdy ich HP jest równe lub mniejsze niż 50%, przykładem jest Salac Belly Drum Linoone. Istnieje 5 rodzajów Pinch Berry, jednak tylko trzy są popularnie stosowane – Liechi (+ATK), Petaya (+SPA) i Salac (+Speed).

Potoczne nazwy ataków - powszechnym procederem w społecznościach growych jest skracanie nazw postaci, miejsc itp. do możliwie najprostszej formy – Pokémonowe ataki nie są tu wyjątkiem. Parę bardziej znanych przykładów:

- EQ – Earthquake
- SD – Swords Dance
- NP – Nasty Plot
- CM – Calm Mind
- DD – Dragon Dance
- DM – Draco Meteor
- T-wave – Thunder Wave
- T-punch – ThunderPunch
- Sub – Substitute

Niektóre ataki posiadają ten sam skrót, który znaczy co innego w zależności od kontekstu np. BP znane jest jako Bullet Punch, ale także jako Baton Pass. (Bullet Punch Ninjask? Baton Pass Machamp? Nie wydaje mi się!)

Potoczne nazwy przedmiotów - powszechnym procederem w społecznościach growych jest skracanie nazw postaci, miejsc itp. do możliwie najprostszej formy – Pokémonowe przedmioty nie są tu wyjątkiem. Parę bardziej znanych przykładów:

- Lefties – Leftovers
- LO – Life Orb
- Band / Scarf / Specs – Choice Band (CB) / Choice Scarf (CS) / Choice Specs (CS)
- Salac / Petaya – Salac i Petaya Berry
- Sash – Focus Sash

Potoczne przezwiska Pokémonów –powszechnym procederem w społecznościach growych jest skracanie nazw postaci, miejsc itp. do możliwie najprostszej formy – imiona Pokémonów nie są tu wyjątkiem. Parę bardziej znanych przykładów:

- T-Tar – Tyranitar
- D-Nite - Dragonite
- Luke – Lucario
- Fat Whore, Bliss - Blissey
- Hippo – Hippowdon
- Skarm - Skarmory
- Rachi – Jirachi
- Zelf – Azelf
- Cress - Cresselia
- Gar – Gengar
- MissyM – Mismagius

Priority (ang. Pierwszeństwo) – zbiorcze określenie ruchów atakujących zawsze jako pierwsze, takich jak np. Quick Attack albo Extremespeed.

(P)RNG – (Pseudo) Random Number Generator. Generator liczb (pseudo)losowych wchodzi w grę tam, gdzie konieczne jest wykreowanie jakiegoś losowego efektu, np. tego, czy Pokémon zostanie schwytany, albo czy Thunderbolt sparaliżuje przeciwnika. Dla wielu z graczy termin ten kojarzy się też troszkę inaczej, jednak na razie nie będę o tym opowiadać.

Ragequit – ucieczka z walki wywołana napadem wściekłości. Najczęstszy skutek nadmiernej ilości haxu. Wink

Residual Damage (ang. obrażenia poboczne, szczątkowe) - obrażenia zadawane Pokémonowi mimo tego, iż nie został on zaatakowany. Wywoływane są przez:
- recoil (ang. odrzut) ataków takich jak np. Flare Blitz czy Double-Edge oraz przedmiot Life Orb,
- entry hazards,
- obrażenia pogodowe - Hail i Sand,
- statusy - burn, poison, confusion.
- inne efekty, takie jak Curse, Liquid Ooze (po atak wysysających), czy Sunny Day dla Pokémonow z ability Dry Skin
Ciekawostka: Jedynym Pokémonem, którego zabija jakikolwiek residual damage jest Shedinja.

ResTalk – kombinacja ataków Rest + Sleep Talk, czasami znana też jako „Stalking”. Rest zapewnia szybkie i pełne leczenie, a Sleep Talk gwarantuje że śpiący Pokémon nie pozostanie bezużyteczny podczas odsypiania swoich 2 tur. Często spotykane na defensywnych Pokémonach, nie mających pewniejszej formy leczenia, oraz na Cro-Pokémonach. Powrównaj z ChestoRest.

Revenge killing – jak sama nazwa wskazuje, jest to akt „zemsty” za „zabicie” jednego z twoich (lub oponenta) Pokémonów. Zwykle polega to na tym, że po utraceniu swojego stworka, gracz wysyła szybszego Pokémona z superefektywnym ruchem (lub priority), i „mści” się nim za pobitego towarzysza. A wtedy drugi gracz wystawia kolejnego Pokémona na zemstę i... hmm, może już nie będę tego kontynuować Wink

Roulette – ruletka to specyficzny typ walki Wi-Fi. Najpierw numerujesz wszystkie zdolne do walki Pokémony. Potem twój przeciwnik wybiera 6 numerków z podanego przez ciebie zakresu, i walczysz tymi Pokémonami, które kryją się pod tymi liczbami. Później to samo robisz ty dla swojego przeciwnika. Ciekawy sposób gry, zwłaszcza gdy masz dużo wytrenowanych Pokémonów. Smile

SalaZone (przest.) –niegdyś popularna kombinacja Salamence + Magnezone. Poza uzupełnianiem swoich słabości, combo to służyło do eliminowania Stalowych Pokémonów z gry tak by Salamence mógł bez trudu atakować swymi smoczymi ruchami. Jednak Salamance dostał „awans” do Uberów i tym samym kombo się rozpadło.

SkarmBliss – datująca aż od czasów II generacji defensywna kombinacja Skarmory’ego i Blisseya. Mimo iż w IV generacji straciła już trochę na swej sile, wciąż pozostaje jednym z najbardziej znanych combo w grze.

[Obrazek: corecrisis_skarmbliss.jpg]

Speed tie - gdy dwa Pokémony mają ten sam Speed (stat), wówczas o tym kto atakuje jako pierwszy decyduje przypadek – mówimy wtedy o remisie, czyli speed tie.

STABSame Type Attack Bonus. Jeśli atak jest tego samego typu, co jego użytkownik, wtedy otrzymuje +50% bonus do swej bazowej siły. Przykładowo, Lapras (typ Water / Ice) posiada moveset Surf / Ice Beam / Thunderbolt / Body Slam. Ataki Surf i Ice Beam będą o 50% silniejsze gdyż są tych samych typów co Lapras, a Thunderbolt i Body Slam pozostaną przy swojej zwyczajnej sile.

Stallrein – Walrein @ Leftovers z movesetem Protect / Substitute / Surf / Toxic i ability Ice Body (istnieją też inne wariacje). Dzięki Leftovers i aktywowanemu Ice Body, Walrein jest w stanie przeskakiwać między Substitutem a Protectem niemal dowolną ilość razy. W tym czasie Pokémona oponenta wykańcza Hail i trucizna. Z uwagi na konieczność utrzymania gradowej pogody, strategia ta jest użyteczna tylko w dedykowanych Hail Teamach.

Status effect / Status problem – zmiany w kondycji Pokémona wywołane niektórymi atakami. Najbardziej znane statusy to sleep (uśpienie), freeze (zamrożenie), burn (poparzenie), paralysis (paraliż) i poison (zatrucie).

Sweep – akt “koszenia” (lub zamiatania) teamu przeciwnika jednym, najczęściej zdrowo podpakowanym Pokémonem. Główny cel Sweeperów (a jakżeby inaczej).

SubPunch – kombinacja ataków Substitute i Focus Punch. Substitute chroni użytkownika przed otrzymaniem bezpośrednich obrażeń, dzięki czemu nasz Pokemon lub, co gorsza, Pokemon rywala jest zdolny do załadowania i zaatakowania Focus Punchem, nie martwiąc się o bycie wybitym z równowagi. Kombinacja ta bardzo często wykorzystywana jest przez Brelooma. Oprócz SubPuncha istnieją inne kombinacje z Substitute, jednak maja one dużo prostszą mechanikę nie wymagającą tłumaczenia.

SunnyBeam – Kombinacja ataków SolarBeam i Sunny Day. SolarBeam w słońcu nie wymaga ładowania, co przy wysokim Base Powerze i 100% celności daje wybuchową mieszankę. Jedna z podstaw w teamach opartych na Sunny Dayu. Po więcej informacji na temat tego stylu gry patrz do Typy teamów. Porównaj z ThunderDancem.

Suspect (ang. Podejrzany) – smogonowskie określenie Pokémona mającego potencjał na bycie Uberem / BLem. Suspect’ci byli najpierw poddawani intensywnym testom, a potem najczęściej banowani. W przeszłości status Suspecta otrzymały m.in. Garchomp, Wobbuffet, Manaphy, Latias i Salamence (wszystkie zbanowane).

TechniTop – Hitmontop @ Life Orb z movesetem Fake Out / Bullet Punch / Mach Punch / Close Combat. Nazwa bierze się od jednej z umiejętności Hitmontopa – Technican, która podwyższa moc słabszych ataków (=<60 Base Power) o 50%, czyniąc je dość skutecznymi w walce.

Tiers (ang. klasy, dosł. warstwy) – kategorie na jakie podzielone zostały wszystkie, w pełni wyewoluowane Pokémony (oraz niektóre NFE) na podstawie ich popularności bądź siły. Klasy ustawione są w hierarchii – im wyżej znajduje się tier, tym silniejsze/popularniejsze są w nim Poki. Jednocześnie, w danym tierze można używać tylko Pokémonów z tego samego tiera bądź poniżej (np. w UU można używać Poków z UU i NU, ale już nie Uber, OU i BL). Akualne tiery dla 4 generacji znajdują się tutaj. A oto 6 podstawowych klas Pokémon:

  1. Uber – jest to klasa, w której dozwolone są wszystkie Pokémony w grze. Dominują tu „duże” legendy i teamy oparte na pogodzie. Przykłady Uberów: Kyogre, Palkia, Giratina, Mewtwo.
  2. OverUsed (OU) – zwany potocznie Standardem, jest dokładnie tym, na co wskazuje jego nazwa – standardowym sposobem rozgrywania walk online. OU można porównać do klubu dla VIPów, do którego należą tylko najsławniejsze „osobistości” w grze. Dominują tutaj „małe” legendy, Stalowe i (do niedawna) Smocze Pokémony oraz ogółem Poki bez żadnych widocznych wad. Przykłady OUsów: Heatran, Scizor, Dragonite, Flygon, Zapdos, Suicune.
  3. BorderLine (BL) – klasa przejściowa między OU a UU. Należą do niej Pokémony zbyt silne by być UU, ale też nie na tyle popularne by być w OU. Kontynuując moją analogię z klubem, BLe są jak starzy gwiazdorzy których nie wpuszczono do klubu, bo są już „nie na czasie”. BLe to m.in. Heracross, Staraptor, Gallade, Froslass.
  4. UnderUsed (UU) – klasa bezpośrednio pod OUsem. Należą do nich Pokémony mało popularne, czego powodem są z reguły słabe statystyki, niewystarczający movepool, kiepska kombinacja typów, a nawet słabość na Stealth Rock. UUsy można porównać do fanów stojących pod klubem, marzących o spotkaniu ze swymi idolami. Przykładowe UUsy to Arcanine, Venusaur, Milotic, Swellow.
  5. NeverUsed (NU) – klasa pod klasami - i niestety, także najbardziej liczebna z nich. NU to Pokémony niepopularne na tyle, by nie zakwalifikować się nawet do UU. Nie jest z nimi jednak tak źle, jak mogłoby się wydawać – znaleźć tu można perełki takie jak Walrein czy Magmortar, które w odpowiednich warunkach są bardzo niszczycielskimi Pokémonami. NUsy można porównać do zwykłych szaraczków, którzy zobaczą wnętrze klubu i „lepsze życie” jedynie na ekranach telewizora. Przykłady NU: Meganium, Girafarig, Torkoal, Charizard.
  6. Little Cup (LC) – tier inny niż wszystkie – używane są w nim Pokémony w pierwszym stadium ewolucji, na nie dalej jak 5 levelu. Little Cup posiada więcej takich unikalnych zasad (w tym własną banlistę), i ciężko byłoby tu wymieniać je tu wszystkie. Do Little Cup należą m.in. Cranidos, Machop i Chinchou.

OverUsed, UnderUsed i NeverUsed ustalane są na podstawie popularności, natomiast Uber i BorderLine to lista zbanowanych Pokémonów dla (odpowiednio), OverUsed i UnderUsed. Little Cup ma swoją oddzielną banlistę zwaną LC Ubers. Prawie w każdą z tych klas da się „grać” – wystarczy tylko zbudować odpowiedni team i… znaleźć kogoś chętnego do walki. Pamiętaj, że klasa twojej drużyny ustalana jest na podstawie najlepszego (tierowo) Pokémona w składzie. Jak twój team składa się z Arceusa i 5 Magikarpi, to i tak walczysz nim w Uberach. Ciekawostka: w V Generacji, powstał nowy tier RU (Rarely Used). Bazowany jest głównie na IV-genowym UU+BL. Znajduje się on pomiędzy UU i NU.

ThunderDance –Kombinacja ataków Thunder I Rain Dance. Thunder w deszczu otrzymuje idealną celność (nigdy nie pudłuje), co w połączeniu z wysokim Base Powerem i 30% szansą na paraliż czynią ThunderDance jedną z bardziej letalnych kombinacji. Popularna w teamach opartych na Rain Dancie. Po więcej informacji na temat tego stylu gry patrz do Typy teamów. Porównaj z SunnyBeamem. Termin dziwnym trafem powoli wychodzi z użycia.

Triple steel – triple dragon – kolejny archetyp teamu, tym razem oparty całkowicie na dwóch typach Pokémonów – Stalowym i Smoczym. TS-TD zyskały największą popularność w czasach gdy Latias był jeszcze w OU. Obecnie rzadko spotykane.

TSS (przest.) – Toxic, Spikes, Sandstorm. Dawna nazwa stall teamów, popularna w czasach 3ciej generacji. Patrz: Typy teamów.

Type coverage (ang. pokrycie typów) – dość luźny termin używany wszędzie tam, gdzie mówi się o kombinacji jakichś ruchów. „Dobry” type coverage ma miejsce wtedy, gdy ataki Pokemona zadają neutralne lub superefektywne obrażenia większości innych Pokemonów w grze, natomiast „zły” – tam gdzie moveset Pokemona jest łatwo wallowany przez rzesze popularnych stworków.

Typy ról

  1. Podstawowe
    • Sweeper – Pokémon nastawiony głównie na zadawanie obrażeń. Przykładami sweeperów są Lucario, Infernape, ofensywne warianty Jirachi’ego, Dragonite’a, Gyaradosa i wiele innych.
    • Tank – Pokémon nastawiony jednocześnie na przyjmowanie jak i zadawanie obrażeń. Pokémony te z reguły cechuje niski Speed (Szybkość). Przykładami tanków są Swampert, Heatran, Metagross, Tyranitar, Machamp defensywny Zapdos i wiele innych.
    • Wall – Pokémon nastawiony niemal wyłącznie na przyjmowanie obrażeń. Poza pochłanianiem ataków Walle wspierają także resztę drużyny, rozprzestrzeniając statusy lub używając Entry Hazards. Przykładami walli są Skarmory, Blissey, Forretress, Hippowdon, Bronzong i wiele innych. Ciekawostka: Special Walle noszą przydomek „sponge” (ang. gąbka), jednak termin ten staje się coraz mniej popularny.
    • Lead – Pokémon startujący jako pierwszy do walki. Dobry lead potrafi podyktować tempo starcia na korzyść jego trenera już od pierwszych tur pojedynku. Leadem może być dosłownie wszystko; w OverUsed popularne są Azelf, Machamp i Metagross.
  2. Specjalne
    • Annoyer – jak sama nazwa wskazuje, jest to Pokémon którego głównym celem jest denerwowanie przeciwnika. Zwykle robi to przez ataki, które wywołują paraliż, confusion, zwiększają Evasion i tym podobne. Rzadko używany w poważnych teamach, choć niektórzy zaliczają do tego Jirachiego i Brelooma.
    • Anti-lead – jest to lead, którego zadaniem jest pokonanie możliwie jak największej ilości innych leadów. Z czasem anti-lead zyskuje status leada, i wtedy tworzone są przeciw niemu anti-leady… i koło toczy się dalej. Tak było np. z Machampem.
    • Baton Passer – Pokémon nastawiony na przekazywanie stat-boostów za pomocą ataku Baton Pass. Pokémony te rzadko atakują, niekiedy nie mając w swym arsenale żadnego ruchu na obrażenia. Przykładowi Baton Passerzy to Ninjask i Smeargle.
    • Wall Breaker – specjalny typ sweepera dedykowany na przebijanie się przez walle. Zwykle mianem Wall Breakera określa się każdego Mixed Sweepera, choć nie każdy Mixed Sweeper jest Wall Breakerem. Do tej grupy zaliczane są np. Infernape, CM+Wish Jirachi, Swords Dance Lucario.
    • Spinner – Pokémon używający ataku Rapid Spin. Jego rolą jest usuwanie różnego rodzaju Entry Hazardów, których przeciwnikowi udało się nawrzucać w czasie walki. Przykładami Spinnerów są Starmie, Forretress i Donphan.
    • Spinblocker – Pokémon, którego zadaniem jest kontrowanie Spinnera przeciwnika. Tym sposobem gracz chroni swe ciężko wypracowane Hazardy przed „wywianiem”. Spinblockerem jest zawsze duch np. Dusknoir i Spiritomb.
    • Cleric – Pokémon odpowiedzialny za leczenie drużyny ze statusów. Atakami zdejmującymi statusy są Aromatheraphy i Heal Bell. Clericami są np. Blissey, Celebi, Altaria, wszystkie Eeveelucje i inne.

Typy teamów – im bardziej czerwony kolor , tym bardziej ofensywny jest team, a im bardziej niebieski – defensywny. Uwaga: hasło dla mocno zaawansowanych!

  1. Heavy/Hyper Offence – ten styl gry najkrócej można określić jako „wal póki nie padniesz”. Team kwalifikujący się pod HO składa się najczęściej z 5 sweeperów i suicide leada. Najszybszym sposobem na rozpoznanie, czy mamy do czynienia z ciężką ofensywą, jest obecność Dual Screenów na leadzie przeciwnika. Gdy ten wykona swoją robotę, gracz wybiera pierwszego set-up sweepera (czyli sweepera z ruchem podnoszącym statystyki) i rozpoczyna natarcie. Warto przy tym pamiętać, że ze względu na ograniczony czas trwania Screenów oponent rzadko, o ile kiedykolwiek, będzie zmieniał swoje Pokémony. W konsekwencji tego w hiper ofensywie rzadkie jest stosowanie przedmiotów lokujących na jeden atak, tj. Choice Scarf/Band/Specs, gdyż zmuszają one do częstego żonglowania stworkami.
  2. Teamy pogodowe – Rain i Sun – od standardowej Heavy Offence różnią się przede wszystkim obecnością pogody – deszczu i słońca. Ich podstawowym źródłem są ataki Rain Dance i Sunny Day, najczęściej wsparte „przedłużaczami”, tj. itemami Damp Rock lub Heat Rock. Teamy oparte na tych dwóch efektach robią duży użytek z bonusów jakie zapewniają, w tym zwiększanie i zmniejszanie siły wodnych lub ognistych ataków, aktywacja ability Swift Swim i Chlorophyll, zwiększone leczenie z ruchów Moonlight i Morning Sun, 100% celność Thundera, oraz wiele, wiele innych. Kluczem do efektywności takich teamów jest utrzymanie sprzyjającej im pogody, tak więc jeśli masz w drużynie stworka automatycznie wywołującego jakiś inny opad atmosferyczny (Tyranitar & friends) – nie zawahaj się go użyć! W najgorszym wypadku należy przeczekać, aż zła pogoda przeminie.
  3. Baton Pass – jak nie trudno się domyślić, motywem przewodnim jest atak Baton Pass, który przekazuje wszelkie zmiany statystyk następnemu członkowi drużyny. Dedykowane Baton Pass teamy tworzą całe „łańcuszki” Baton Passerów, których celem jest przekazanie wszystkich dostępnym buffów jednemu finalnemu sweeperowi. Aby to się udało, BP teamy korzystają z pomocy ataków takich jak Ingrain i Mean Look, które zapobiegają zniszczeniu starannie akumulowanych boostów. Efekt końcowy? Sweep masakrycznie podpakowanym, niemożliwym do zabicia stworkiem. Po drodze wiele rzeczy może pójść jednak źle – wystarczy bowiem, że jeden z Baton Passerów padnie, a cały team jest zrujnowany. Równie zabójcze są ataki Perish Song i Taunt.
  4. Bulky Offence – podstawą „wytrzymałej ofensywy” są tanki – ciężkie, powolne sweepery. Aby nie przepaść w walce z szybszymi stylami, Bulky Offence robią duży użytek z resistance’ów Pokémonów, które pomagają im wykonywać bezpieczne switche. To prowadzi do powstania określonych „rdzeniów”, takich jak FWG, dających pokrycie wielu różnych typów przy możliwie najmniejszej ilości Pokémonów. Bulky Offence najłatwiej jest pokonać szybkimi sweeperami o wysokim type coverage, takimi jak Infernape.
  5. Balance – zawsze tam, gdzie istnieją dwie skrajne opcje, nigdy nie może zabraknąć wyboru „pomiędzy”. Tym jest właśnie balans, który łączy w sobie to co najlepsze ze stallu i ofensywy. Generalnie, balans wyróżnia się obecnością Entry Hazardów (część stallowa), lecz zamiast walli używa sweeperów do wymuszania częstych switchy (część ofensywna). Stąd powszechne są w nim takie stworki, jak Choicerzy, revenge killerzy, oraz różne inne „nieprzewidywalne” Pokémony. Balansy są dość elastycznym stylem gry, tak więc ciężko znaleźć na nie jedną kontrę. Dobrym startem sąSpinnerzy.
  6. Teamy pogodowe – Sandstorm i Hail – podobnie jak przy teamach Rain i Sun, rzeczą która wyróżnia Sandstorm i Hail od typowego stallu jest obecność pogody. Sandstorm jest nieco mniej unikalny, zwłaszcza od czasu kiedy Heavy Stall zaczął używać Hippo i TTara na porządku dziennym, nie mniej posiada on kilka oryginalnych opcji, takich jak stall Cradily. Hail to już zupełnie inna bajka – strategia tak odrębna od pozostałych, że równie dobrze mogłabym na nią poświęcić oddzielny akapit. Poza wymaganym Pokémonem (Abomasnowem), powszechne jest używanie 100% stallerów takich jak Stallrein, oraz szerokie wykorzystanie ability „unikowych”, a konkretnie Snow Cloak (Froslass, Mamoswine), co jest rzeczą niespotykaną w innych stylach gry. W przeciwieństwie do typowego stallu, walle w Hailu posiadają potężną broń w postaci 100% Acc, najczęściej STABowanego Blizzarda. Przy dobrym użyciu, niespodziewających się niczego graczy czeka powolna śmierć od padającego gradu. Przy złym... defensywna słabość Ice jako typu przyjdzie odwiedzać cię w koszmarach. Nie zapomnij zabrać Rapid Spinnera!
  7. Heavy Stall – wiele rzeczy można powiedzieć o Heavy Stallu, jednak jedno jest pewne – nie jest to team dla nowicjuszy. Aby móc zacząć bawić się w budowanie niepokonanej fortecy, konieczne jest posiadania ogromnej wiedzy na temat aktualnych trendów w grze, zwłaszcza najpopularniejszych Pokémonów i setów jakich używają. Dlaczego tak jest? Otóż stall to styl, w którym twoim jedynym zadaniem jest kontrowanie teamu oponenta. Tak, nie forsowanie własnej strategii, lecz kontrowanie. A bez dokładnej wiedzy co, kogo i JAK kontruje, nie dasz rady przeprowadzić sukcesywnej gry. Skoro stall (prawie) nie atakuje, jakim cudem może wygrać walkę? Odpowiedź jest prosta – przez użycie entry hazardów. Zmuszając Pokémony przeciwnika do ciągłej ucieczki, nagromadza on sobie coraz większe obrażenia, co bez dobrego leczenia szybko rozmiękcza nawet największych sweeperowych twardzieli. Poza standardowymi wallami i użytkownikami entry hazardów, w stall teamach zawsze znajdziecie ducha, który blokuje Rapid Spin przeciwnika, własnego Spinnera oraz „sprzątacza syfu”, czyli szybkiego revenge killera, który łatwo dobije resztki składu oponenta. Wady? Owszem, są. Utrata choćby jednego walla wywołuje „efekt domino”, w którym starannie ułożona forteca zaczyna sypać się przez jedną lukę w obronie. Dodatkowo stall jest bardzo podatny na hax. Jeden critical hit w niewłaściwym momencie może zaskutkować martwym wallem, a martwy wall – przegraną grą. Tak czy inaczej, jeśli miałeś kiedyś w sobie skłonności do sadyzmu, stall to wybór dla ciebie.

[Obrazek: chesspokemon.jpg?t=1253056805]

Walling – akt łatwego pochłaniania ataków przeciwnika, często połączonego z leczeniem otrzymanych obrażeń. Walling przysługuje Pokémonom a) mającym odporność (resist i immunity) na wszystkie ataki przeciwnika; b) otrzymującym niskie obrażenia z powodu wysokich statów defensywnych (HP, Defence i/lub Sp. Defence).

WonderTomb – zhackowany Spiritomb, któremu dano ability Wonder Guard. Rzeczona zdolność chroni przed wszystkimi atakami, na które nie ma słabości, a że Spiritomb nie posiada żadnych naturalnych weaknessów to nietrudno się domyślić, że w efekcie otrzymujemy niemal niezniszczalnego Pokémona (wciąż działają na niego m.in. statusy, efekty pogodowe i atak Fire Fang).

Podziękowania

Gonzo - za korektę, sugestie oraz nazwę tematu Smile
smogon.com - za większość obrazków

---

Mam nadzieję, że się przyda. Wszelkie sugestie oczywiście mile widziane. Rate, hate, comment. No, może nie to drugie Wink

[Obrazek: mudkipsx.png]


Cytat:Never argue with an idiot. They drag you down to their own level and then beat you with experience.
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Gonzo, Newspaper, Arinald, Mish, nitras, Turtwig, Pawciooo, Inaka, Szajni, Cynd Ninja, Dilorian, żółty k. momo, Megan, lukaszkond, gimlig, Tasiek, Mati11, jonaszek, Politeod, Kippert, Pelek, gabox, sedzia555, Dirt05599, Admirau, Chinchou, MrAsh, Chaqui, Pokemonowy, MATA, Hawkey, Staś, adasko456, Matt, Hyu, deyZ, _M_, PokeSentiment, Dodoo, KleszczRex, Renata88, Wooyar, Mico, Suspect, Tyma, Piterr, Ari, Obilventon, Veill, Lucar, KnuxFan, Conquest, Kurtz, Naidara94, Waren78657
30.06.2011, 9:59,
#2
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
To jest po prostu genialne Smile wszystko w jednym miejscu i poukładane ^^ Jakbym mógł, to bym dał 10 Cherrishy, ale moge tylko 1 Smile Ps. nie róbcie ze mnie niewiadomo kogo Tongue a po drugie, to były pretensje do Gonza, do Ciebie nigdy nie miałem żadnych ^^

Mish Productions: Unboxing + Reviews Smile

Odpisz
30.06.2011, 11:10,
#3
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Cytat:(Bullet Punch Ninjask? Baton Pass Machamp? Nie wydaje mi się!)


Dobre XDDD!

Super poradnik, wszystko dokładnie i profesjonalnie wytłumaczone jak zawsze.

[Obrazek: prawie%20impos%20late%20flip]

Ukryta wiadomość (Kliknij, aby wyświetlić)
(• ◡•) ADVENTURE TIME! (❍.❍ʋ)
Odpisz
30.06.2011, 12:19,
#4
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Dzięki, Rubin, już przyklejam ; *

Pawciooo, to akurat dodatek ode mnie, jakby nie patrzeć parę rzeczy tam dopisałem, ot taki przywilej korektora :3

[Obrazek: gonzo.png]
Odpisz
30.06.2011, 12:21,
#5
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
O ja pier***... Wielka robota, rubin, zaiste wielka. Teraz nareszcie zacząłem rozumieć niektóre pojęcia... Ale mam sporo pytań, dotyczących niektórych pojęć, ale to na gg. Cherish poleciał, wielkie brawa i szacun za taką robotę.

FC PEARL: 4727 8778 9544
FC DIAMOND: Nie odkryte. Powód: przechodzę od nowa.
FC PLATINUM: 5286 2258 3630
FC SOULSILVER: Nie otrzymałem jeszcze.
FC WHITE EU: 4513 1774 1555
FC WHITE JAP: Nie otrzymałem jeszcze.
Odpisz
30.06.2011, 15:59,
#6
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Widzisz Gonzo, jakby się Tobie chciało, a nie na mnie nakrzyczał i powiedział że mam se szukac, to byś tez dostał Cherrisha ;P a tak to sobie nie doczepiaj zasług Tongue

Mish Productions: Unboxing + Reviews Smile

Odpisz
30.06.2011, 17:51,
#7
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Dzięki za komenty Smile

Mish napisał(a):Ps. nie róbcie ze mnie niewiadomo kogo Tongue a po drugie, to były pretensje do Gonza, do Ciebie nigdy nie miałem żadnych ^^

Rozśmieszyło mnie niesamowicie, gdy w szaucie zobaczyłam twój komentarz o słowniczku akurat tego samego dnia kiedy miałam taki postować Smile Sory za wyciągnięcie zdania z kontekstu, hehe.



Aha, i jeszcze dodatkowe podziękowania dla Gonzo za pomoc w wymyśleniu nazwy. Smile

[Obrazek: mudkipsx.png]


Cytat:Never argue with an idiot. They drag you down to their own level and then beat you with experience.
Odpisz
30.06.2011, 18:01,
#8
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Mish, nie wiem, czy wiesz, ale to forum ma więcej użytkowników, niż Ty, opanuj swoje ego i je stąd zabierz. Jeśli ten post miał być śmieszny, nie - nie jest. Jeśli miał być przyjaźnie dokuczliwy, nie - nie jest. Jeśli miał mnie zdenerwować - gratulacje. Tym samym oznajmiam, że jeśli pociągniesz temat dalej - 20%, nie róbmy flejma.

@topic - przygotowuję już kolejne hasła do dodania do słowniczka, ponadto, spodziewajcie się małej lekcji savoir-vivre'u Big Grin

[Obrazek: gonzo.png]
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Legends
30.06.2011, 18:35,
#9
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
thanks teraz wiem i rozumiem znacznie więcej rzeczy(kto wie może mi się to przyda w trenowaniu i tworzeniu teamów)

Mój nowy nuzlocke http://forum.poke.pl/showthread.php?tid=1759
ostatni chapter 23.02.2012
Odpisz
30.06.2011, 18:56, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.06.2011, 19:13 przez rubin.)
#10
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Malutki update, poprawiłam kilka błędów w formatowaniu. Możecie zauważyć, że niektóre terminy w hasłach nie są napisane kursywą i boldem, mimo że są obecne w słowniczku - to nie jest błąd, po prostu nie wyróżniałam terminów, które pojawiły się wcześniej w tym samym haśle.

@żółty k. momo - dzięki, mam nadzieję że się przyda Wink

@Gonzo - czekam na twoje i innych pomysły ^^

edit: nowe hasło - Residual Damage, by Gonzo

[Obrazek: mudkipsx.png]


Cytat:Never argue with an idiot. They drag you down to their own level and then beat you with experience.
Odpisz
30.06.2011, 20:14, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.06.2011, 20:32 przez Gonzo.)
#11
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Żeby nie było, że nie jestem Cherisha warty.
Hasła stworzone przeze mnie:
- OHKO,
- Glass Cannon,
- Redisual Damage,
- Pinch Berry,
- Lati@s,
- SubPunch,
lista sukcesywnie będzie powiększana Wink

[Obrazek: gonzo.png]
Odpisz
 Cherish Balle podarowali: Szajni, Newspaper, rubin, deyZ
7.07.2011, 17:06,
#12
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Dzięki Gonzo Smile Jak ktoś jeszcze ma jakieś pomysły, to najlepiej niech skontaktuje się ze mną przez GG (w profilu), to omówimy wszystkie szczegóły.

Na chwilę obecną szukam bannera do tematu. Jak ktoś miałby wolną chwilę by coś takiego zrobić, albo nawet zna kogoś kto ma talent, również zapraszam na GG. Płacę Cherishem + dowolnym wyRNGowanym Pokemonem. (no prawie, ale jak odnajdę mój chromolony Pearl to wszystkie xD)

[Obrazek: mudkipsx.png]


Cytat:Never argue with an idiot. They drag you down to their own level and then beat you with experience.
Odpisz
9.07.2011, 18:09,
#13
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
rubin, nie mogłaś mnie poprosić? Zrobię banera nawet za free. ;]

FC PEARL: 4727 8778 9544
FC DIAMOND: Nie odkryte. Powód: przechodzę od nowa.
FC PLATINUM: 5286 2258 3630
FC SOULSILVER: Nie otrzymałem jeszcze.
FC WHITE EU: 4513 1774 1555
FC WHITE JAP: Nie otrzymałem jeszcze.
Odpisz
23.02.2012, 10:28,
#14
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
Piękna sprawa. jestem pod wrażeniem.
Odpisz
15.05.2012, 15:40,
#15
RE: Rozmówki polsko-pokémonowe, czyli jak porozumieć się przez Wi-Fi
kawał dobrej roboty, mi by sie tyle pisać nie chciało xd
Odpisz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości