Facebook
Odwiedź stronę dystrybutoraReklama Sun i Moon



Pytania dotyczące działania kart i zasad
20.11.2010, 11:48
Post: #46
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
(19.11.2010 17:12)emachel napisał(a):  
(19.11.2010 15:31)Angel napisał(a):  Karty Prize nakładasz ze swojego decka przed dociągnięciem 7 kart do ręki na start(lub po np, na lackeyu). Jak oczekujesz jeszcze jakiejś pomocy to pisz od razu wszystko Wink

Właśnie, chciałbym tu napisać o poprawnej kolejności rozpoczynania:

1. Ciągniecie 7 kart, aż będzie miało się basica.
2. Ustawienie basiców.
2. Ustawienie 6 prize'ów (koniecznie PO wykonaniu 1., ponieważ nie istnieje zasada, że trzeba mieć więcej niż 6 basiców w talii)
3. Odsłonięcie basiców (koniecznie PRZED 4., bo któryś z zawodników może mieć Sableye'a).
4. Flipnięcie, kto zaczyna grę (istnieje niepisana zasada, że flipający ZAWSZE bierze heads).

Jedyna kolejność approved by me.

Jak jest tu ktoś, kto przynajmniej raz nie złamał tej kolejności to niech się zgłosi, chciałbym mu pogratulować.

Woli uściślenia:

Jeżeli pociągniesz 7 kart i nie masz basic pokemona w ręce to robisz tak:
1. Na turniejach (i poza turniejami zresztą też) powinieneś pokazać zawartość handa przeciwnikowi, żeby nie było oszukiwania dla lepszego początku gry.
2. Następnie wtasowujesz karty do decka i ciągniesz kolejne 7.
3. Przeciwnik może pociągnąć dodatkową kartę. (jeżeli gracie według starych zasad Wizarda to 2 karty)
4. Jeżeli obaj gracze nie mają basica w pierwszej ręce to żaden z nich nie dobiera dodatkowej karty.
5. Skamieliny (zarówno Fossile jak i Old Amber) w pierwszym handzie liczą się jako basic pokemony, Clefairy Doll nie liczy się jako basic w handzie.
6. Na poczatku gry musisz wystawic przynajmniej jednego Basic pokemona na Active, wystawienie innych na ławkę jest opcjonalne ale nie obowiązkowe.

[Obrazek: sig.php]
Odpisz
4.12.2010, 9:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 4.12.2010 10:14 przez Reel.)
Post: #47
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
[Obrazek: 98_Triumphant_Yanmega_Prime.jpg]

Czy power tej karty odnosi się również do TM'ów i memory berry? (I czy tylko mi się wydaje, że zapomnieli zrobić spacji pomiędzy of a Yanmega's? oO)

Odpisz
22.07.2011, 14:19
Post: #48
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
1. Czy można użyć najpierw poke power/body, a później ewoulować Pokemona/wycofać go lub odwrotnie: wycofać Pokemona i wtedy użyć Poke Power/body?
2. "Burmy Trash Cloak can evolve during the turn you play it" / cytat z instrukcji po polsku od isy "nie możesz przeprowadzić ewolucji Pokemona, którym właśnie zagrałeś". W tych przypadkach chodzi o wprowadzenie go do gry z ręki, czy o użycie Poke-Power/Body?\
3. Czy Pokemon może być uśpiony, sparaliżowany i otruty w jednym czasie?
4. Atak Ariadosa HGSS za 30 pkt obrażeń "Remove from Ariados the number of demage counters equal to the demage you did to the Defening Pokemon". Tutaj chodzi o dane obrażenia w tym ataku czy ogólnie o wszystkie krążki obrażeń leżące na Broniącym się Pokemonie?
5. "If you played Beedrill G from your hand during this turn, this attack-s base demage is 4 instead 10. Czy to oznacza, że w jednej turze można dać bedrilla na ławkę i w tej samej uczynić go podstawowym Pokemonem?
6. Czy można w tej turze, co położy się Pokemona na ławce dołożyć do niego energię?
7. Czy gracz rozpoczynający grę pobiera kartę? (mówiono mi, że nie, a z instrukcji wynika, że tak (instrukcja DP, str. 30 Overviev of Game Rule Changes)
8. Pierwszy gracz nie może w swojej pierwszej turze używać żadnych trainerów, Supporterów i Stadiumów, ale gracz nr 2 w swojej pierwszej turze może, tak?
Odpisz
22.07.2011, 14:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.07.2011 14:58 przez Legends.)
Post: #49
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
1. Można.
2. Chodzi o normalne ewolucje Pokemonów, które zagrałeś. Burmy to omija, bo ma body. Możesz go ewoluować praktycznie w każdym momencie.
3. Może być zatruty, oparzony i uśpiony / sparaliżowany / skonfudowany. Jeden status, który zmienia położenie karty i dwa znacznikowe.
4. Tylko z tego ataku.
5. Beedrill G to basic, zatem tak.
6. Można.
7. Dociąga.
8. Black & White rules to zmieniły, gracz który zaczyna może zagrać ISSy.

Odpisz
22.07.2011, 14:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.07.2011 15:01 przez Reel.)
Post: #50
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  1. Czy można użyć najpierw poke power/body, a później ewoulować Pokemona/wycofać go lub odwrotnie: wycofać Pokemona i wtedy użyć Poke Power/body?

Możesz nawet użyć jednorazowego Power/Body, wycofać Pokemona Seekerem/SSU, wystawić Pokemona raz jeszcze i znowu użyć jednorazówki (nie dotyczy rzeczy, które mają wyraźnie zaznaczone, że w ogólności używa się ich raz na turę, a nie, że jeden Pokemon to jedno użycie w trakcie tury).

(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  2. "Burmy Trash Cloak can evolve during the turn you play it" / cytat z instrukcji po polsku od isy "nie możesz przeprowadzić ewolucji Pokemona, którym właśnie zagrałeś". W tych przypadkach chodzi o wprowadzenie go do gry z ręki, czy o użycie Poke-Power/Body?\

Chodzi o to, że dzięki Powerowi/Body możesz ewoluować tego Pokemona, którego zagrałeś w tej samej turze. Jeśli więc przeciwnik dał Ci blokadę na Powery/Body (czymkolwiek to jest), nie będziesz mógł tego zrobić.

(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  3. Czy Pokemon może być uśpiony, sparaliżowany i otruty w jednym czasie?

Paraliż i sen się znoszą, tzn tylko jedna z tych kondycji może wystąpić naraz, zawsze ta, która weszła jako ostatnia. Otrucie może wystąpić przy dowolnej z nich.

(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  4. Atak Ariadosa HGSS za 30 pkt obrażeń "Remove from Ariados the number of demage counters equal to the demage you did to the Defening Pokemon". Tutaj chodzi o dane obrażenia w tym ataku czy ogólnie o wszystkie krążki obrażeń leżące na Broniącym się Pokemonie?

Chodzi o to, ile obrażeń zadasz atakiem po uwzględnieniu Weakness/Resistance/Beltów/jakichkolwiek rzeczy zmieniających Ci damage ataku.

(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  5. "If you played Beedrill G from your hand during this turn, this attack-s base demage is 4 instead 10. Czy to oznacza, że w jednej turze można dać bedrilla na ławkę i w tej samej uczynić go podstawowym Pokemonem?

Tak. Wystarczy zreatreatować bądź switchnąć bądź ssu-ować bądź Poke-Turnować (jeśli to SP) bądź użyć czegokolwiek z ostatnich trzech z Junk Arma (dobra, pomysły mi się skończyły, ale coś pewnie jeszcze się znajdzie... A, tak - warp point i warp energy xD I cyclone energy, o!) aktywnego Pokemona.

(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  6. Czy można w tej turze, co położy się Pokemona na ławce dołożyć do niego energię?

Nawet więcej niż jedną, jak wiesz jak ^^

(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  7. Czy gracz rozpoczynający grę pobiera kartę? (mówiono mi, że nie, a z instrukcji wynika, że tak (instrukcja DP, str. 30 Overviev of Game Rule Changes)

Każdy gracz ciągnie kartę na początku swojej tury, licząc od zupełnie pierwszej.

(22.07.2011 14:19)ktospl1 napisał(a):  8. Pierwszy gracz nie może w swojej pierwszej turze używać żadnych trainerów, Supporterów i Stadiumów, ale gracz nr 2 w swojej pierwszej turze może, tak?

Ta zasada została zmieniona wraz z dodatkiem BW. Od tej pory już od "najpierwszej" tury można bez przeszkód używać TSSów.

Odpisz
22.07.2011, 18:06
Post: #51
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Być może jestem tęoy, że nie kapuję, ale co to znaczy "zagrać Pokemonem"? Wystawić go z ręki na Bench?
Odpisz
22.07.2011, 18:29
Post: #52
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
(22.07.2011 18:06)ktospl1 napisał(a):  Być może jestem tęoy, że nie kapuję, ale co to znaczy "zagrać Pokemonem"? Wystawić go z ręki na Bench?

Zagrać Pokemona to chyba znaczy tyle co napisałeś, aczkolwiek jeśli to tekst z polskiego tłumaczenia, to nie ręczę za jego znaczenie. Z tego co patrzyłem to jest ono szalenie nieintuicyjne i wręcz myli w paru przypadkach znaczenie kart/zasad (vide słynny PlusPower).

Odpisz
6.03.2012, 3:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 6.03.2012 9:29 przez Mendokaze.)
Post: #53
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Niedawno z kuzynem zakupiliśmy sporo boosterków z D&P PL co by pograć w wolnych chwilacj, ale mamy kilka pytań w związku z zasadami. Wybaczcie za noobostwo Smile

1. Działanie poison/burned - powiedzmy np. taki Dustox atakuje za 50 i narzuca status trucizny, to znaczy że zaraz po tym ataku na początku tury przeciwnika trzeba dodać jeszcze obrażenia od trucizny? (w jego przypadku 20, więc w zasadzie pokemon obrońca dostałby od razu za 70), czy też trucizna zacznie działać dopiero po ataku tego zatrutego pokemona (czyli miałby szansę nie otrzymać obrażeń od trucizny, gdyby w następującej po zatruciu turze wycofał go lub uleczył czymś co znosi status).

2. Działanie trenerów - chodzi mi o np. Super Scoop Up (Superodzysk), czy jeśli Pokemon śpi lub jest sparaliżowany, to można na nim to zastosować? I czy wtedy traci także znaczniki obrażeń? Czy np. Zamiana jest możliwa gdy Pokemon jest unieruchomiony?
Odpisz
7.03.2012, 0:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 7.03.2012 0:09 przez Reel.)
Post: #54
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Odpowiadam zatem.

1. Specjalne kondycje sa rozliczane miedzy turami, tzn po tym jak zakonczysz atak, a przed tym jak przeciwnik pociagnie karte. Przeciwnik moze unikac obrazen od kondycji, jesli jakis efekt pozwoli mu ja zdjac przed rozpoczeciem jego tury.

2. Tak. Zarowno Switch i SSU moga zostac uzyte niezaleznie od kondycji na Pokemonie. SSU zdejmuje oczywiscie kanterki, no bo chyba do reki bys ich nie wzial Tongue Tak samo Seeker.

Cytat:Czy np. Zamiana jest możliwa gdy Pokemon jest unieruchomiony?

Wybacz, ale uzywasz jakis polskich terminow i za cholere nie rozumiem co one oznaczaja. "Zamiana"? Chodzi Ci o retreat czy karte "Switch"? "Unieruchomiony", czyli co? Ech, odpowiem na wszystkie mozliwosci, jakie mi przychodza do glowy...

Switcha mozesz uzyc zawsze, chyba, ze masz na sobie Trainer Locka.
Retreatowac mozesz sie, jesli jakis efekt (ataku, powera/body/ability czy innej karty) Ci tego nie zabrania lub nie jestes uspiony badz sparalizowany. No i pod warunkiem, ze nie robiles jeszcze tego w tej turze.

W odpowiedzi na ewentualne dodatkowe pytania - uzycie Switcha nie wplywa na limit retreatu na ture.

Odpisz
7.03.2012, 13:07
Post: #55
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Czyli w przypadku ataku Dustoxa "Toxic dust" (http://serebii.net/card/diamondandpearl/025.shtml), Pokemon obrońca dostanie 50 i od razu 20 na wstępie od tej trucizny ma się rozumieć? Smile
Odpisz
7.03.2012, 17:44
Post: #56
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Nie. Jesli np. Pokemonem przeciwnika jest Steelix Prime, a w grze nie ma Dialgi G lv. X, to wowczas ten atak zada 50 obrazen i nie nalozy specjalnej kondycji w ogole.

Odpisz
8.03.2012, 19:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 8.03.2012 19:56 przez Mendokaze.)
Post: #57
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Ale jeśli pokemon obronca nie posiada umiejetnosci Steelixa, to rozumiem że oberwawszy 50, zaraz po tym na początku obrywa 20? Smile
I tak na przyszłość a propo tego Poke Body od Steelixa, czy obejmuje również np. atak Silscoona, który nie rzuca paraliżu, ale atakiem powoduje że przeciwnik nie może atakować w następnej turze.

Wiem, że "goły" D&P nie należy do zbyt silnych kolekcji, ale i tak ułożyłem sobie ciekawy deck typu "starter" mono energy:

Pokemony (24):

4x Wurmple
3x Cascoon
2x Dustox
3x Turtwig
3x Grotle
2x Torterra
3x Combee
2x Roselia
2x Chatot

Trenerzy (16):

4x Pokeball
3x Super Scoop Up
3x Switch
3x Profesor Rowan
3x Energy Restore

Energie (20):

20x Energy Grass

Ogółem chodzi o aktywowanie Dustoxa (główny filar) lub może być Torterra (jako substytut lub asystujący gdyby Dustox padł), a wszystko inne ma przetrzymywać przeciwnika (głównie narzucanie kondycji, np. Combee umie wyciągnąć pokemona z ławki i uśpić od razu). Trenerów mało, ale chodzi głównie o dociąganie kart energii, której talia potrzebuje całkiem sporo.

Wybaczcie że tutaj pisze, ale nie chciałem się rozdrabniać na dwa tematy Tongue
Odpisz
8.03.2012, 19:56
Post: #58
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Ten deck jest beznadziejny, ale tak poza tym to tak, jeśli nic nie zablokuje efektu trucizny między turami, zostanie nałożone 20 obrażeń.

Odpisz
8.03.2012, 20:01
Post: #59
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Cóż, nigdy wcześniej nie układałem deck'ów do Pokemonów, więc domyślam się że jest słaby Big Grin Zastanawiam się, czy dałoby się z samego grass'u, neutral'u i trenerów złożyć coś ciekawszego mając do dyspozycji tylko D&P :>
Odpisz
8.03.2012, 21:11
Post: #60
RE: Pytania dotyczące działania kart i zasad
Nie odpowiem na to pytanie, gdyż tego dodatku nie ma w formacie od jakiś dwóch lat, a deck żeby był dobry, musi jakoś korespondować z tym co jest w obecnym meta.

Odpisz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości