Pokemon Valhalla Forum
[Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - Wersja do druku

+- Pokemon Valhalla Forum (http://forum.pokemony.com)
+-- Dział: Pokemon (http://forum.pokemony.com/forum-1-Pokemon)
+--- Dział: Gry Pokemon (http://forum.pokemony.com/forum-7-Gry-Pokemon)
+---- Dział: D/P/Pt (http://forum.pokemony.com/forum-12-D-P-Pt)
+---- Wątek: [Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny (/temat-1610-Poradnik-RNG-IV-Generacji-Czesc-I-czyli-jak-wykluc-shiny)



[Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - rubin - 11.09.2011

[Obrazek: tIaOp.png]

„A man RNGs, a slave breeds for days...”


Taki mały prezent z okazji awansu na stanowisko admina Wink

Spis treści:
  1. Teoria
    • Wstęp do RNG, czyli dlaczego ma mnie to obchodzić?
    • Szczypta definicji.
  2. Przygotowania
    • Co potrzeba.
    • Jak sprawdzić SID?
  3. Praktyka
    • Metoda I (łatwiejsza, tylko dla DPPt)
    • Metoda II (dla wymagających)
  4. RNGowanie z Timerem
  5. Źródła & podziękowania

Zanim zaczniemy, przyjmijmy odpowiednie oznaczenia…

[Obrazek: immature.jpg][Obrazek: tldrn.jpg][Obrazek: brokendslite3.jpg]

1. Teoria

(jeśli nie jesteś zainteresowany detalami i chcesz od razu przejść do „RNGowania” możesz w całości pominąć tę część)

1a. Wstęp do RNG, czyli dlaczego ma mnie to obchodzić?

Zacznijmy od najbardziej podstawowego pytania z możliwych, czyli czym właściwie jest RNG? RNG, a w zasadzie PRNG, to skrót od (Pseudo) Random Number Generator, co tłumaczy się na generator liczb (pseudo)losowych. Takie generatory używane są wszędzie tam, gdzie potrzebna jest szybka produkcja wysokiej jakości liczb losowych, czyli w kasynach online, większości gier komputerowych (zwłaszcza RPG), różnych algorytmach probabilistycznych i wielu, wielu innych.

Pokemony to jednak nie kasyno, tak więc RNG które stosuje (a są nimi – liniowy generator kongruencyjny i Mersenne Twister) są też odpowiednio prostsze, a co za tym idzie - łatwiejsze do złamania, co paru sprytnych graczy oczywiście nie omieszkało się wykorzystać . Smile

Przejdźmy jednak do meritum sprawy, czyli powodów, dla których warto nauczyć się „RNGowania”:

- zawsze marzyłeś o tym, by posiadać swojego ulubionego Pokemona w wersji shiny? Nic prostszego, z RNG zrobisz to w przysłowiowe 5 minut.

- breeding dobrego, IVowanego Pokemona (broń boże z Hidden Powerem!) trwa tygodniami i nie wyrabiasz na kolejny turniej Valhalli?! Z RNG będziesz mógł nie tylko kontrolować IVy jakie dostanie twój hodowany Pokemon, ale i ability, naturę, a nawet płeć jaką będzie miał!

- złapanie legendarnego Pokemona z dobrymi IVami i odpowiednim Hidden Powerem zakrawa o mission impossible? RNG poda ci takie stwory na srebrnej tacy.

Jednakże, jak każda elitarna umiejętność, nauka RNG wymaga włożenia w nią masy wysiłku. Po drodze wiele rzeczy pójdzie nie tak, zatniesz się w jakimś momencie i zachcesz rzucić to w cholerę. Z własnego doświadczenia mogę jednak powiedzieć, że warto, i to bardzo – okaż tej metodzie trochę cierpliwości, a odpłaci ci się z nawiązką. Smile

1b. Szczypta definicji

W poradniku często będziesz napotykał się na dość niejasne określenia, takie jak „seed” czy „delay”. Żeby przybliżyć ci nieco ich znaczenie, ich definicje umieściłam w tym dziale. Staraj się jednak nie przykładać do nich zbyt dużej uwagi – pamiętaj, że ich rozumienie nie jest potrzebne aby móc sukcesywnie RNGować.

Seed (pl. ziarno, zarodek) – jest to liczba szesnastkowa (0-F), którą gra używa do produkowania serii PIDów z uwzględnieniem frame’a na którym aktualnie się znajdujesz. Ustalany jest na podstawie daty i godziny zapisanych w twoim DSie oraz tzw. delaya (o nim niżej) w momencie w którym klikasz Continue. Istotą RNGowania jest włączenie gry w takiej godzinie, o takiej dacie i o takim delayu, by gra wyprodukowała ziarno z którego uzyskamy perfekcyjnego Pokemona bądź shiny. Brzmi skomplikowanie, jednak w miarę postępów sam zaczniesz rozumieć w czym rzecz. Seed wybierany jest tylko raz i pozostaje niezmienny aż do czasu wyłączenia gry.

Delay (pl. Opóźnienie) – to dodatkowa wartość stworzona po to by jeszcze bardziej „ulosowić” grę. Delay nalicza się zaraz po uruchomieniu gry, i kończy przed wciśnięciem Continue.

[Obrazek: aObFx.jpg]

Innymi słowy, gra sprawdza ile czasu „opóźniasz” uruchomienie właściwego RNG, a następnie używa tej wartości do wyboru seeda (wraz z DSowym czasem).

PID (Pokemon ID) – Pokemon ID to kolejna liczba szesnastkowa, która spełnia niezwykle ważną funkcję w generowaniu danych napotkanego Pokemona. PID jest niczym kod DNA – zawarte są w nim wszystkie informacje o „wyglądzie” stworka – od płci i ability poczynając, na shiny i IVach kończąc. Żeby łatwiej ci było sobie to wyobrazić, przypuśćmy że chodzisz po trawie i natrafiasz na dzikiego Pokemona. Gra pyta wtedy RNG – „No dobra, ale co to za Pokemon i jak on „wygląda”?”. RNG losuje wtedy PID i mówi – „Gracz spotka teraz samca Rattaty o naturze Adamant, ability Quick Feet i IVach 31 / 5 / 21 / 3 / 23 / 13”. Pożywiona tymi informacjami gra idzie teraz zgotować plejerowi stosowny random encounter. Wink

Frame (pl. Klatka) – ale, ale, to jeszcze nie wszystko! RNG musi przecież wiedzieć jaki PID wybrać, prawda? W tym celu wynalezione zostały frame’y, czyli klatki. Klatki w Pokemonie działają niczym te na taśmie filmowej - są ruchome, a na dodatek można nimi manipulować na wiele różnych sposobów. Aby lepiej uświadomić ci w czym rzecz, zerknij na ten screenshot:

[Obrazek: 4PB2V.jpg]

Pokazana jest tu seria klatek, które „wyprodukuje” seed dade61. Po włączeniu gry startujemy z klatki 1. Gdybyśmy teraz spotkali dzikiego Pokemona, to miałby on naturę Mild i IVy 31/31/15/30/14/7. Gdybyśmy zaś przed spotkaniem dzikiego Pokemona zrobili 2 kroki w wysokiej trawie, klatka „przesunie” się o 2 pozycję w górę listy (1 krok = +1 frame), co da nam stworka z naturą Bashful i IVami 11/17/3/16/18/15. I tak dalej i tak dalej. Metod na manipulacją framem jest oczywiście dużo, dużo więcej, ale o tym porozmawiamy w następnej części poradnika.

W tym artykule klatki pojawią się przy RNGowaniu shiny jaj w HG/SS. Warto jednak zaznaczyć, że są to klatki innego rodzaju niż te kontrolujące IVy. Podlegają one tzw. IRNG (Incubator RNG), który odpowiada za cechy Pokemonów z jajek, takie jak natura, płeć i shiny.

Seconds (pl. Sekundy) – to ile sekund zajmuje ci wejście do gry począwszy od jej uruchomienia do kliknięcia w Continue. Oczywista rzecz.

2. Przygotowania

2a. Co potrzeba.

Dla wszystkich:

  1. Oryginalna kopia gry Pokemon Diamond, Pearl , Platinum, SoulSilver lub HeartGold. Na flashcartach metoda nie działa.*
  2. Zegarek tarczowy ze wskazówką sekundową. Może być też ten Windowsowy.
  3. Secret ID (w skrócie SID). Secret ID jest drugim z numerów identyfikacyjnych gracza, ukrytym głęboko w kodzie gry. Zaradni fani oczywiście znaleźli sposoby na jego sprawdzenie Wink. W tym celu zapraszam do 2b.
  4. RNG Reporter – twoje podstawowe narzędzie pracy. Najnowsza wersja do ściągnięcia tutaj. Program wymaga Microsoft .NET framework by móc funkcjonować poprawnie (download).
    Uwaga: Program nie działa pod Mac OSem - posiadacze komputerów Apple’a muszą korzystać z PPRNG (do ściągnięcia tutaj), którego użycie niestety nie będę opisywać.
    Uwaga II: RNGujący shiny jaja w HG/SS muszą zaopatrzyć się w starszą wersje programu, do ściągnięcia tutaj.
  5. Oczywiście dobrze by było, gdyby główny wątek fabularny mieć już za sobą…

*możliwe jest jednak RNGowanie na emulatorach

Dla graczy Diamond / Pearl / Platinum

- aplikacje #6 (tzw. Happiness App) i #15 (tzw. Coin Flip) w PokeTch

- ShinyFinder (dla metody II) – do ściągnięcia tutaj.

Dla graczy HeartGold / SoulSilver:

- roamerzy (czyli Entei, Raikou oraz Latios/Latias) biegający po mapie. Nie jest to co prawda obowiązkowe, ale znacznie ułatwia RNGowanie. Im więcej roamerów tym lepiej.

- numer telefonu do Profesora Elma dającego tylko 3 konkretne odpowiedzi, których treść zamieszczam niżej:
  • Ewolucja (E) – "There are so many different ways that Pokémon evolve, aren't there?! Some Pokémon don't even evolve until they meet certain conditions first!"
  • Kanto (K) - "I expect there are some Pokémon in the Kanto region that I don't know. There are probably methods of evolution that I'm not familiar with yet. I should use that perspective and discover what I can!"
  • PokeRus (P) - "It seems that Pokémon that have been infected with Pokérus level up better. I’m not quite sure why..."

Aby Elm dawał tylko takie odpowiedzi, konieczne jest:

  1. Dotarcie do Kanto statkiem SS Anne (Kanto)
  2. Zdobycie PokeRusa (najszybciej przez wymianę) i pokazanie go siostrze Joy w PokeCenter (PokeRus)
  3. Wyklucie oraz pokazanie Elmowi Togepiego, którego jajo dostajemy na początku gry. (Ewolucja)

2b. Jak sprawdzić SID?

Dla graczy Diamond / Pearl / Platinum

- złapać kilka shiny z pomocą PokeRadaru i skorzystać z funkcji Chain To SID w RNG Reporterze.

[Obrazek: LJqXm.jpg]

Jak widać, konieczne będzie obliczenie dokładnych IVów stworka, podanie jego natury, płci oraz paru innych parametrów. IVy najlepiej obliczać przy pomocy MetalKid IV Calculatora. Numer ability sprawdzić można w Pokedex/IV Checkerze w lewym górnym rogu okna głównego. W miarę wpisywania kolejnych wyników, lista możliwych SIDów będzie się zawężać, aż zostanie tylko jeden wynik – jest to właśnie twój Secret ID.

Dla graczy HeartGold / SoulSilver

- złapać kilka razy czerwonego Gyaradosa na Lake Of Rage. Czerwony Gyarados liczy się jako chainowane shiny, więc znów korzystamy z funkcji Chain To SID by wyliczyć nasz sekretny numer.

- losowanie numerków w loterii GoldenRod. Przy tej metodzie należy skorzystać z tej aplikacji, i postępować zgodnie z instrukcją w tym poście (uwaga: aplikacja w języku japońskim).

Dla wszystkich

- PokeCheck (lub podobny mu IR-GTS). PokeCheck jest to rodzaj GTSa stworzony przez fanów dla fanów, pozwalający graczowi m.in. na sprawdzanie swojego Secret ID, IVów i EVów Pokemona, i wielu, wielu innych. O tym jak korzystać z PokeChecka możecie przeczytać na stronie głównej projektu.

- złapać losowe (nie chainowane) shiny i skorzystać z tej instrukcji (uwaga: sporo nie-do-końca-łatwego liczenia!).

- sprawdzić PokeSavem/ARem. Na smogonie (w tym temacie) takie SID checki robione są za darmo.

3. Praktyka

Zaczynamy!

3a. Metoda I (łatwiejsza, tylko dla DPPt)

Metoda ta jest zarówno prosta jak i skuteczna, nie daje jednak żadnej kontroli nad takimi cechami, jak natura czy ability Pokemona, tak więc głównie polecam ją tym, dla których shiny są w pierwszej kolejności przedmiotem kolekcjonerskim, a w drugiej materiałem do walki.

Krok 1 - Szukanie seeda

Wpierw musisz wykonać kilka prostych czynności:

  1. Zebrać drużynę złożoną z pięciu Pokemonów.
  2. Przygotować Pokemony do breedingu shiny jajka. Możesz trzymać je w drużynie lub w Boxie.
  3. Ustawić aplikację w PokeTch na tą znajdującą się przed lub za Happiness Appem (#6)

Gdy już to zrobisz, zapisz grę w miejscu gdzie łatwo złapiesz wysokopoziomowego Pokemona (drogi na Battle Isle są dobrym wyborem) i wyłącz i włącz konsolę.

Podstawową czynnością w RNGowaniu jest manipulacja datą i czasem. Pozwala nam to kontrolować jakie seedy wyprodukuje gra, co w konsekwencji pozwoli na znalezienie naszego shiny. To co będziesz musiał teraz zrobić, zwie się synchronizacją, czyli skoordynowaniem dwóch różnych przedmiotów w czasie. My będziemy synchronizować zegarek ręczny, który przygotowałeś wcześniej, oraz wewnętrzny zegar DSowy. Poniżej zamieszczam krótką instrukcję.


Gdy będziesz to miał za sobą wejdź do gry. Uważnie obserwując swój ręczny zegarek soft-resetuj grę (Start+Select+R+L). Zapamiętaj minutę i godzinę w której klikniesz „Continue” w menu głównym. Unikaj resetowania w momentach, gdy zegar jest blisko przejścia na następną minutę, gdyż trudniej ci będzie ustalić kiedy tak naprawdę włączyłeś grę. Przebicie się przez same ekrany startowe zajmuje ok. 15 sekund.

Szybko złap wysokopoziomowego Pokemona, i otwórz RNG Reporter.

W oknie głównym aplikacji wejdź do 4th Gen Tools i wybierz Find Seed By Stats. Wpisz wszystkie potrzebne dane, poczynając od czasu resetu, na statystykach złapanego Pokemona kończąc. Gdy skończysz, kliknij w Generate. W tabelce powinien pojawić się twój Initial Seed. Wciskając teraz OK twój seed zostanie przekopiowany prosto do okna głównego, gdzie zaczniemy nasz następny krok.

Krok 2 – uzyskiwanie shiny jajek

Seed odnaleziony! Nie było to takie trudne, prawda? Nie klep się jeszcze jednak po plecach, jesteśmy dopiero w połowie drogi. Smile (nie żeby dalej miało być trudniej, no ale cóż)

[Obrazek: 3W2xo.jpg]

Skieruj swoją uwagę na lewą górną część okna. Są tam paneliki takie jak Method, Encounter Slot, Synch Nature i więcej. Nas interesuje tylko pierwszy z nich, czyli metoda generacji PIDów. W rzeczonym Method wybierz DPPt Egg PID (Normal), jeśli rodzice pochodzą z tej samej wersji językowej, lub DPPt Egg PID (International) jeśli z różnych. Rodzice z różnych wersji językowych dają dużo większe szanse na spotkanie shiny, tak więc polecam zaopatrzyć się w jakieś nie anglojęzyczne Pokemony (jest to konsekwencja tzw. Masuda’s Method, o którym możecie poczytać sobie tutaj).

Po kliknięciu w Generate na szarym polu wyskoczy lista dostępnych shiny. Wybierz ten, który ci najbardziej odpowiada (im niższy Frame tym lepiej). Następnie klikając w niego prawym przyciskiem myszy przywołaj menu kontekstowe i kliknij w Calculate PokeTch Taps.

[Obrazek: cVkIF.jpg][Obrazek: MymXS.jpg]

RNG Reporter pokaże ci teraz listę czynności, które należy wykonać. Jeśli ich ilość jest zbyt wysoka (powiedzmy, powyżej 100 dla każdej z opcji) to polecam poszukać innego seeda. Nic tak nie frustruje jak stukanie w DSowy ekranik po kilkaset razy. x)

Gdy już wszystko zostanie wybrane, udaj się w stronę Solaceon Town i zacznij wykonywać wymagane czynności.

Happiness Double Tap wykonuje się przez szybkie, podwójne stuknięcie rysikiem w puste pole w Happiness Appie (#6). Sprawi to, iż Pokemony chodzące po ekranie podskoczą w górę, tak więc nie ma mowy o pomyłce. Po skończeniu nie otwieraj Happiness Tapa już nigdy więcej, inaczej będziesz musiał zaczynać wszystko od nowa!

[Obrazek: Xf8D5.jpg]

Jako drugie w kolejności są Coin Flipy. Tutaj po prostu podrzucasz monetę z 15 aplikacji wymaganą ilość razy.

[Obrazek: ryQiD.jpg][Obrazek: ieRzD.jpg]

Gdy już skończysz, zostaw rodziców w Day Care Center. Pamiętaj, by nigdy, przenigdy nie dawać im do trzymania Everstone’a, gdyż może poważnie zepsuć ci to wyniki.

Jedź rowerkiem w tę i z powrotem dopóki dziadunio nie odwróci się w prawą stronę (czyli gdy ma jajo). W środku jaja powinno znajdować się twoje shiny. Zapisz grę przed odebraniem go jeśli planujesz wyRNGować Pokemonowi IVy, a następnie wykluj i zweryfikuj czy trafiłeś.

A co jeśli shiny nie będzie? Możliwe jest kilka wytłumaczeń:

  1. Pokemony które zostawiłeś w Day Care nie są z tej samej wersji językowej, lub przeciwnie, są z tej samej wersji językowej, w związku z czym wybrałeś nie odpowiednią metodę generacji. Upewnij się co do pochodzenia rodziców i spróbuj jeszcze raz.
  2. Pomyliłeś/aś się przy robieniu tapów I flipów. Try again.
  3. Nie zdjąłeś/aś przez omyłkę Everstone’a.
  4. Wpisałeś/aś zły ID i SID.
  5. Inne drobne pomyłki np. niepoprawne wpisanie statów w kroku 7.

Jeśli nie uda ci się za pierwszym razem, pamiętaj by się nie zniechęcać – metodą prób i błędów w końcu dojdziesz do szczęśliwego rozwiązania Wink

Nadal masz trudności z wykluciem shiny tą metodą? Polecam ci zatem ten filmik autorstwa zerohorusa.

3b. Metoda II (dla wymagających)

Podstawowym problemem jaki stwarza metoda pierwsza jest trudność z jaką przychodzi znalezienie shiny spreada o dobrej naturze, ability i/lub płci, i to takiego, który nie wymaga zrobienia setek tysięcy Double Tapów. Jeśli jesteś graczem zainteresowanym wysokiej jakości shiny do walk, to ta metoda jest dla ciebie. Jest to też jedyny sposób na shiny jaja w HG/SS.

Uwaga: Do tej metody bardzo zalecane, choć nieobowiązkowe, jest użycie Timera, o którym szerzej piszę w 4 rozdziale tego poradnika.


Krok 1 - Kalibracja

Zanim zaczniesz, konieczne będzie dokładniejsze zbadanie swojej gry – proces ten zwie się kalibracją i przebiega jak następuje:

  1. Zapisujesz grę w miejscu gdzie można złapać wysokopoziomowego Pokemona, tak ok. 50-tego levela (w DPPt takie Pokemony znajdziesz na Battle Isle, w HG/SS – w Mt. Silver)
  2. Synchronizujesz zegarek w DSie do twojego zegarka. Dokładną instrukcję znajdziesz kroku I do Metody I.
  3. Uruchamiasz grę i soft-resetujesz (Start+Select+R+L) dokładnie w tej chwili, w której wskazówka sekundowa rozpocznie naliczać nową minutę. Zapamiętaj koniecznie czas w którym resetujesz grę.
  4. Wciskaj szybko A lub Start do póki nie klikniesz w Continue.
  5. Złap wysokopoziomowego Pokemona (tak ok. 50 levela). Następnie wpisz jego dane i czas/datę w Seed Finderze w zakładce "Find Seed by Stats".
  6. Danymi które będą cię interesować są delay i seconds. Dla D/P normalne wartości chodzą w granicach 615-635 delay i 14-15 sekund. Dla Platinum – 590-605 delay i 14 sekund, a dla HG/SS - 490-495 i 13-14 sekund. Uzyskany wynik zapisz w Notatniku lub podobnym programie.
  7. Powtórz proces od punktu trzeciego począwszy jeszcze ze 4-5 razy. Wynik uśrednij i zapisz/zapamiętaj, bo będzie on podstawą do RNGowania shiny tą metodą.

Uwaga: Osoby korzystające z Timera nie muszą przeprowadzać kalibracji, wystarczy że użyją standardowych wartości dla swojej gry, które podałam w punkcie 6.

Przykład:

Na potrzeby kalibracji złapałam kilka razy Snorlaxa obok Diglett Cave. Oto wyniki jakie otrzymałam w RNG Reporterze:

13 sekund / 492 delay
13 s / 498 d
13 s / 492 d
13 s / 496 d
13 s / 484 d
13 s / 492 d
13 s / 488 d

Nie trudno zauważyć że wyniki są do siebie bardzo zbliżone. Sekundy były identyczne w każdej próbie, pozostaje jedynie ustalić jaki zakres delayów wybrać. Trafiam w delaye w granicach 484-496, mogę więc założyć, że najczęściej będę trafiać w 490-494 delaya. Zatem moje ostateczne dane to d: 490-494 i s:13.

Zauważ też, że wyliczone przeze mnie delaye są zawsze parzyste. Jeśli w następnym kroku wybiorę seed o nieparzystym delayu, będę musiała pozmieniać parę rzeczy... ale o tym w szczegółach już niedługo. Smile

Nadal masz problem ze zrozumieniem kalibracji? Polecam zatem ten filmik autorstwa bearsfana.

---

Dalej proces przebiega różnie dla DPPt jak i dla HGSS, tak więc podzieliłam go na dwie części.

D/P/Pt

Krok 2 – szukanie seeda

Przed rozpoczęciem przygotuj odpowiednio grę:
  1. Zbierz drużynę złożoną z sześciu Pokemonów. Rodziców miej przy sobie lub w Boxie.
  2. Ustaw PokeTch na Coin Flip App (#15).
  3. A na koniec zapisz grę w Solaceon Town.

Włącz ShinyFinder.

[Obrazek: VG3jS.jpg]

Zaczynając od lewego górnego rogu okna wpisz dowolnie wybraną przez ciebie datę i czas, twój ID i SID oraz dane z kalibracji. Po prawej stronie podaj kryteria, które spełniać ma wykluty Pokemon. Numer ability liczy się tylko wtedy, gdy Pokemon ma dwie możliwe umiejętności. To, jaki numer daje jaką umiejętność sprawdzić można w RNG Reporterze w zakładce Pokedex / IV Checker.

[Obrazek: LwXfC.jpg]

Gdy skończysz, kliknij Generate. Wyskoczy tabelka z dostępnymi shiny. Wybierz ten z możliwie najniższą ilością Taps i Flips i kliknij w niego 2 razy myszką. Otworzy się nowe okienko zwane Seed Range. Już niedługo posłuży ci ono pomocą, tak więc pozostaw je otwarte.

Krok 3 – trafianie we właściwy delay

Wróćmy teraz do DSa. Wejdź do Ustawień (Settings) i przestaw datę zgodnie z tym, co podał ci ShinyFinder, a następnie ustaw zegarek DSowy na 1 minutę PRZED czasem podanym w ShinyFinderze – czas na zegarku tarczowym nie musi się oczywiście zgadzać z tym co jest w DSie, jednak zgodnie z zasadą synchronizacji wskazówki na obu urządzeniach powinny iść równym torem.

Zamknij teraz DSa, włącz go ponownie i uruchom grę.

Przyglądaj się uważnie swojemu ręcznemu zegarkowi. Gdy wskazówka sekundowa przeskoczy na nową minutę, zresetuj grę i szybko przebij się przez ekrany początkowe, wciskając A lub Start aż do kliknięcia Continue.

Teraz możesz zacząć sprawdzać czy trafiłeś we właściwy delay. Jeśli czytałeś wprowadzenie do RNG wiesz, że delay jest jedną z dwóch wartości jakich gra używa by wygenerować seed. I o ile włączyć grę w odpowiedniej minucie nie jest trudno, tak delay może sprawiać trochę więcej kłopotów – jeden delay trwa raptem 0,02 sekundy, tak więc aby dobrze trafić potrzebna jest nie tyle niesamowita precyzja, co spory łut szczęścia. Na papierze (ekranie?) brzmi strasznie, jednak w praktyce nie jest aż tak źle – w danej chwili gra bowiem będzie ci oddawać tylko jeden rodzaj delayów – parzyste bądź nieparzyste, co czyni trafianie znacznie łatwiejszym. Jeśli seed, w który chcesz trafić wymaga innego typu delaya niż ten w który akurat trafiasz ty, możesz zrobić którąś z tych rzeczy:

  1. Wsadzić do Slota 2 grę Pokemon z 3 generacji. Zmienia to układ delayów do czasu wyciągnięcia cartridge’a.
  2. Zmienić rok na jeden do przodu lub do tyłu. Jeden rok dodaje lub odejmuje jeden delay od danego seeda.
  3. Przed włączeniem gry, będąc na ekranie głównym DSa, zjedź kursorem na ikonkę "Settings" używając strzałek na D-Padzie, a potem odpal grę.
  4. Wybrać inny shiny spread w ShinyFinderze.

Wróćmy jednak do naszego shiny – by sprawdzić w jaki delay trafiłeś, zacznij podrzucać monetą w PokeTchu. W okienku Seed Range, w zależności od wyniku rzutu, klikaj w T jeśli wypadnie reszka (czyli Poke Ball) lub w H jeśli orzeł (czyli Magikarp). Lista powoli zacznie się kurczyć, aż pozostanie na niej tylko jeden wynik – jest to delay w jaki trafiłeś.

[Obrazek: vkPO3.jpg][Obrazek: SgOBE.jpg]

Jeśli nie udało ci się trafić w odpowiedni delay – co na początku zdarza się często - spróbuj jeszcze raz od synchronizacji zegarka poczynając.

Jeśli zaś udało ci się trafić, to moje wielkie gratulacje! Smile Możesz przejść do ostatniego kroku.

Krok 4 – Double Taps i Coin Flipy

Sprawdź jeszcze, czy podrzuciłeś monetą dokładnie 10 razy. Nawet jeśli po 5 rzutach wiesz, że trafiłeś w swój delay, to dobij brakujące 5 rzutów - jest to część procesu RNGowania shiny i nie wolno go pominąć.

Teraz przestaw PokeTch na szóstą aplikację (Happiness App) i zacznij wykonywać wymagane Double Tapy. Dokładną instrukcję jak je robić znajdziesz w kroku II do metody I.

Na koniec z powrotem przełącz się na Coin Flipa i wykonaj wymaganą przez ShinyFinder ilość rzutów.

Gdy to już będziesz miał za sobą, depozytuj rodziców w Day-Care Center i zacznij jeździć rowerkiem w te i z powrotem dopóki dziadunio nie będzie trzymał jajka. Pamiętaj by NIE dawać im do trzymania Everstone’a. Jeśli planujesz RNGować IVy stworka, zapisz grę zanim odbierzesz jajo. Teraz możesz je wykluć dla sprawdzenia czy wszystko się udało.

HG/SS

Krok 2 – szukanie seeda

W przeciwieństwie do DPPt, szukanie shiny w HG/SS odbywa się w całości w RNG Reporterze. Na początek, tradycyjnie już, przygotuj grę w odpowiedni sposób:

  1. Dla posiadających roamerów na mapie - wejdź do gry i otwórz swój PokeGear na mapie. Sprawdź numery dróg na jakich znajdują się wszyscy roamerzy. Zapamiętaj je bo dalej będą ci bardzo potrzebne.
  2. Zostaw rodziców w Day Care Center na Route 34. Nie dawaj im Everstone’a ani Power Itemów (tj. Power Bracer, Power Weight i tym podobne).
  3. A na koniec zapisz grę.

Otwórz RNG Reporter (starszy niż 9.81) i wejdź w Time Finder do zakładki 4th Gen Shiny Egg.

[Obrazek: pxY3K.jpg]

Po lewej stronie wpisz wybraną przez siebie datę oraz dane z kalibracji. Po prawej możesz wybrać dodatkowe kryteria jakie ma spełniać RNGowane przez ciebie jajo, czyli naturę, płeć i ability. Niezależnie od tego czy płeć ci jest obojętna czy nie, wybierz właściwe Gender Ratio Pokemona – sprawdzić je możesz w dowolnym onlineowym Pokedeksie np. tutaj. Numer ability liczy się tylko wtedy, gdy Pokemon ma dwie możliwe umiejętności. To, jaki numer daje jaką umiejętność sprawdzić można w RNG Reporterze w zakładce Pokedex / IV Checker. Na koniec zaznacz okienko przy HGSS Shiny Egg. Jeśli rodzice pochodzą z dwóch różnych wersji językowych, zaznacz również okienko przy International Parents.

Kliknij Generate. Jeśli nie wyświetli się żaden wynik (mało prawdopodobne) – nie panikuj, zmień datę i spróbuj jeszcze raz. Gdy program znajdzie już jakieś spready, koniecznie wybierz ten z nieparzystym framem (1,3,5…). Pamiętaj też, by nie wybierać spreadów, których godzina jest bliska przejścia na następny dzień (np. 23:58), bo to może poważnie zepsuć ci wyniki.

Krok 3 – wybór daty i czasu oraz generowanie listy sąsiadujących (adjacent) delayów

Gdy wybierzesz sobie odpowiedni shiny spread, kliknij w niego prawym przyciskiem myszy. W menu kontekstowym wybierz „Generate More Times..”. W wersjach w których dodano już opcję RNGowania w Black i White może wyskoczyć ci okienko mówiące o tym, że podany seed jest niewłaściwy.

[Obrazek: ZewNS.jpg]

To jest błąd w programie, zignoruj je i przejdź dalej.

Aplikacja przeniesie cię teraz do nowego okienka - Seed To Time.

[Obrazek: Rlnne.jpg]

Skup się na razie na górnej części okna. Ustaw tam swój rok i sekundy, następnie zaznacz opcję HGSS i wpisz obok pozycje roamerów, które sprawdzałeś/aś wcześniej. Jak nietrudno się domyślić, R oznacza Raikou, E – Entei’a, a L - Latiosa/Latiasa. Jeśli nie masz na mapie żadnych roamerów, pomiń ten krok w całości.

Po kliknięciu w Generate wyskoczy ci tabelka z czasami, dzięki którym uzyskasz wybrany seed. Nie ma znaczenia który z nich wybierzesz, tak więc weź jaki ci odpowiada. Podświetl wybraną datę kliknięciem myszy i przejdź do niższej części okna.

Masz tam do wypełnienia dwie kolejne luki – delays i seconds. W Delays wpisz 50 zarówno w + jak i -, a seconds ustaw na 0/0. Jeśli znasz też swój układ delayów (o czym za chwilę), zaznacz okienko przy Odd/Even should match the seed’s delay. Ponownie kliknij w Generate. To co teraz dostałeś, to lista delayów „sąsiadujących” z delayem w próbujesz trafić. Innymi słowy, są to delaye w które będziesz trafiał przez przypadek podczas resetowania – nie przejmuj się jednak, trafianie w nie oznacza że jesteś na dobrej drodze by zRNGować swoje shiny jajo!

Krok 4 – trafianie we właściwy delay

Mając już reporterowy szajs za sobą włącz DSa. Ustaw podaną w RNG Reporterze datę, a następnie ustaw zegarek DSowy na 1 minutę PRZED czasem podanym w w Seed To Time – czas na zegarku tarczowym nie musi się oczywiście zgadzać z tym co jest w DSie, jednak zgodnie z zasadą synchronizacji wskazówki na obu urządzeniach powinny iść równym torem.

Zamknij teraz DSa, włącz go ponownie i uruchom grę. Soft-resetuj (Start+Select+L+R) ją dokładnie w momencie, w którym wskazówka sekundowa zacznie naliczać nową minutę. Wciskając A lub Start przebij się szybko przez ekrany początkowe aż do kliknięcia w Continue.

Teraz możesz sprawdzić czy trafiłeś we właściwy delay. Jeśli czytałeś wprowadzenie do RNG wiesz, że delay jest jedną z dwóch wartości jakich gra używa by wygenerować seed. I o ile włączyć grę w odpowiedniej minucie nie jest trudno, tak delay może sprawiać trochę więcej kłopotów – jeden delay trwa raptem 0,02 sekundy, tak więc aby dobrze trafić potrzebna jest nie tyle niesamowita precyzja, co spory łut szczęścia. Na papierze (ekranie?) brzmi to strasznie, jednak w praktyce nie jest aż tak źle – w danej chwili gra bowiem będzie ci oddawać tylko jeden rodzaj delayów – parzyste bądź nieparzyste, co czyni trafianie znacznie łatwiejszym. Jeśli seed w który chcesz trafić wymaga innego typu delaya niż ten w który akurat trafiasz ty, możesz zrobić którąś z tych rzeczy:

  1. Wsadzić do Slota 2 grę Pokemon z 3 generacji (edit: wg. Gonzo działają też i inne gry). Zmienia to układ delayów do czasu wyciągnięcia cartridge’a.
  2. Zmienić rok na jeden do przodu lub do tyłu. Jeden rok dodaje lub odejmuje jeden delay od danego seeda.
  3. Przed włączeniem gry, będąc na ekranie głównym DSa, zjedź kursorem na ikonkę "Settings" używając strzałek na D-Padzie, a potem odpal grę.
  4. Wybrać inny shiny spread.

Wróćmy jednak do naszego shiny jaja. Tutaj sprawdzanie, czy trafiłeś w delay (a zatem i seed) jest różne dla osób z roamerami i bez:

Dla osób z roamerami: wciśnij X i wejdź do PokeGeara. Sprawdź na mapie pozycję (numer drogi) roamerów. W RNG Reporterze kliknij teraz w Search Roamers, wpisz co potrzeba i naciśnij OK.

Dla osób bez roamerów: wciśnij X i wejdź do PokeGeara. Wejdź w telefon i zadzwoń do Elma po 10 razy, notując, czy jego wypowiedzi odnosiły się do ewolucji (E), do Kanto (K), czy do PokeRusa (P). Oto jak wyglądają jego odpowiedzi:
  • Ewolucja (E) – "There are so many different ways that Pokémon evolve, aren't there?! Some Pokémon don't even evolve until they meet certain conditions first!"
  • Kanto (K) - "I expect there are some Pokémon in the Kanto region that I don't know. There are probably methods of evolution that I'm not familiar with yet. I should use that perspective and discover what I can!"
  • PokeRus (P) - "It seems that Pokémon that have been infected with Pokérus level up better. I’m not quite sure why..."

W Seed To Time wejdź teraz do Search Elm, wpisz jego odpowiedzi w odpowiedniej kolejności i naciśnij OK.

Osoby z roamerami mogą naturalnie korzystać z obu metod, jednak muszą pamiętać o pewnej ważnej rzeczy – roamerzy mają wpływ na to co mówi Elm, sprawiając że część z jego wypowiedzi zostaje pominięta (skipped). Te wypowiedzi oddzielone są nawiasami od reszty, tak więc nie będziesz mieć problemów z ich rozróżnieniem.

[Obrazek: Rtdka.jpg]

Jest to spowodowane przesunięciem tzw. IV frame’a, o którym mówiłam w dziale Teoria.

Po zatwierdzeniu aplikacja podświetli teraz delay w jaki trafiłeś. Jeśli nie udało ci się trafić w ten co trzeba (co na początku zdarza się często) spróbuj jeszcze raz od synchronizacji zegarka poczynając, pamiętając jednak o dwóch rzeczach:
  • Jeśli delay, w który trafiłeś był w tabeli wyżej od tego na którym ci zależy, to po resetcie musisz zacząć klikać w przyciski nieco szybciej.
  • Jeśli zaś znajdował się niżej od wybranego delaya, zacznij klikać nieco wolniej.

Jeśli po kliknięciu w OK aplikacja nie znajdzie niczego, zwiększ zakres szukanych delayów (np. do 100) i spróbuj jeszcze raz.

Krok 5 – przesuwanie frame’a (klatki)

Gdy już trafisz w upragniony delay, opanuj na chwilę swoją euforię i wróć jeszcze raz do telefonu. Wink

Pamiętasz gdy pisałam, byś wybrał shiny seed z nieparzystym framem? Teraz nadszedł czas by ów frame odpowiednio „przesunąć” (o czym mówiłam już nieco w Teorii). Wymagany frame został ci podany gdy szukałeś shiny seeda w Time Finderze. Klatka jest oczywiście niewidoczna dla naszych oczu, tak więc musisz ją sobie wyobrazić. Na początek zapamiętaj, że twój (IRNG) frame na początku gry (czyli teraz) wynosi zawsze 0. Będziesz musiał zrobić co następuje:

W swoim in-game’owym telefonie znajdź trenera, który tego dnia nie chce mieć z tobą rewanżu. Listę trenerów i dni w których żądają rematcha znajdziesz tutaj. Wykręcenie numeru do takiego NPC zwiększy twoją klatkę o 2. Przypuśćmy więc, że nasze shiny jest na 7 frame. Ponieważ zabawę zaczynamy od klatki 0, musisz zadzwonić do rzeczonego trenera 3 razy, co umieści cię na 6 frame. No dobrze, ale my mamy trafić w frame 7, tak? Nic prostszego, zostaje on dodany przez odebranie jajka od dziadka Day Care! (odebranie jajka dodaje +1 frame).

Podsumowując, klatkę przesuwasz w następującej kolejności:
  1. Dzwonisz do NPC wymaganą ilość razy.
  2. Jeździsz po okolicznych drogach do póki dziadunio nie będzie trzymał jajka
  3. A na koniec odbierasz jajko, co daje ci ostatecznie nieparzysty frame.

Jeśli planujesz zRNGować Pokemonowi perfekcyjne IVy, zapisz grę przed odebraniem jaja. Możesz teraz wykluć i sprawdzić czy wykluje się shiny.

4. RNGowanie z Timerem

Gdy będziesz czuł się pewnie w opisanych wyżej metodach, możesz (ba, powinieneś) zainteresować się czymś, co wielu zaawansowanych RNGierów używa na porządku dziennym. Tytułowe Timery, bo właśnie o nich będzie mowa, są to w najprostszym sensie wyspecjalizowane stopery pomagające w trafianiu w wysokie (czasem BARDZO wysokie) delaye. Znajomość Timerów będzie konieczna przy RNGowaniu perfekcyjnych Pokemonów, tak więc polecam nauczyć się ich już teraz.

Czemu Timery są takie korzystne? Po pierwsze, zapewniają lepszą kontrolę nad trafianymi delayami, pozwalając trafić w wybrany wynik już po 3-4 próbach. Po drugie, nie musisz synchronizować z nim zegarków, co na długą metę bywa bardzo upierdliwe. Po trzecie, skróca czas związany z czekaniem na kolejne próby – przy zwykłym synchronizowaniu zegarków trzeba odczekiwać minutę, przy Timerach – nawet o połowę mniej. No i wreszcie, przy Timerach nie musisz się trzymać danych z kalibracji. Możesz trafiać w dowolny delay i sekundy, co poszerza zakres shiny spreadów jakie możesz wybrać.

Przejdźmy jednak do konkretów.

Krok 1 – wybór Timera i szukanie seeda

Pierwszym krokiem będzie wybór odpowiedniego Timera. Najlepszym wyborem są obecnie dwa programy:

  1. emloop – japoński, online’owy Timer. Emloop został stworzony na potrzeby RNG w Emerald (stąd nazwa – Emerald loop), jednak perfekcyjnie sprawuje się również i w nowszych generacjach. W moim doświadczeniu dużo bardziej precyzyjny niż konkurencyjny EonTimer, tak więc w tym poradniku skupie się całkowicie na nim.
  2. EonTimer – offline'owy Timer napisany przez ToastPlusOne ze smogona. Atrakcyjny graficznie i wyposażony w oddzielne zakładki dla III, IV i V generacji, jednak mało precyzyjny (IME). Nie będę go tu omawiać, jednak program jest na tyle intuicyjny że myślę, że po zapoznaniu się z emloopem każdy z nim sobie poradzi.

Zanim jednak zaczniesz bawić się w ustawianie Timera konieczne jest znalezienie odpowiedniego seeda. Postępuj tak jak opisałam to w Metodzie II w kroku 2 dla HG/SS, z jedną różnicą – sekundy wybierz w miarę wysokie (minimum 40), a delay określ jak ci się podoba (polecam granicę 750-800). Gracze DPPt naturalnie nie oznaczają okienka HGSS Shiny Egg ani nie sprawdzają pozycji Roamerów.

Krok 2 – ustawianie Timera

Gdy otworzymy stronę główną emloopa, oczom naszym ukażą się urocze japońskie krzaczki i jakieś dziwne zera. Bez paniki, zaraz poskromimy tą bestię Smile

[Obrazek: HQNjD.jpg]

(obrazek przygotowany przez Sephiornę ze smogona)

Jeśli po włączeniu emloopa wyświetli ci się co innego, kliknij w przycisk oznaczony na obrazku jako Timer.

Na początek czeka nas trochę liczenia. Zerknij jeszcze raz do RNG Reportera i sprawdź delay w który celujesz. Odejmij od niego swój delay z kalibracji, a wynik wpisz do okienka oznaczonego na obrazku jako Frames. Przyjmijmy, że delay w który celuję to 750, a delay z kalibracji to 492.

750 – 492 = 258

I taki oto wynik wpisuje w okienko Frames.

Następnie, kliknij w szary przycisk znajdujący się między Frames a Time. Obliczona przez nas różnica zostanie przekonwertowana na sekundy i milisekundy i umieszczona w okienku Time. Do tego dodaj teraz swoje sekundy z kalibracji, uważając przy tym by NIE USUNĄĆ krzaczka stojącego przy przekonwertowanym czasie. Przykładowo, czas obliczony w emloopie (z 258 delaya) to 4.3, a moje sekundy z kalibracji wynoszą 13.

13 + 4.3 = 17.3

I taki też wynik wpisuje w okienko Time.

Do wypełnienia pozostało nam już tylko jedno okno. Znajdź w RNG Reporterze sekundy, w które musisz trafić (powinny być nie mniejsze niż 40 tak jak zalecałam na początku). Odejmij od nich to, co znajduje się teraz w okienku Time, a wynik umieść w okienku Pre-Reset Time. W ramach przykładu, przypuśćmy, że moje sekundy z RNG Reportera wynoszą 40, czas obliczony w emloopie to 17.3.

40 – 17.3 = 22.7

I taki oto wynik umieszczam w Pre-Reset Time.

Przy wszystkich obliczeniach polecam korzystać z windowsowego Kalkulatora, inaczej dość łatwo jest o pomyłki.

Na koniec zaznacz też małe okienko przy Ten second-beeper – będzie ono niezwykle pomocne w właściwym RNGowaniu!

Krok 3 – resetowanie z Timerem

Zanim zaczniemy, w RNG Reporterze wygeneruj listę sąsiadujących delayów tak jak to opisałam w Metodzie II w kroku 3 dla HG/SS, z jedną drobną różnicą – Delays w dolnej części okna ustaw na względnie wysokie, w granicach 100-200 zarówno w + jak i -.

Włącz teraz DSa. Wejdź w Ustawienia (Settings), zmień datę na tą którą podał RNG Reporter, oraz wejdź do Clock. Ustaw czas dokładnie na tą samą godzinę i minutę co w RNG Reporterze, ale jeszcze nie zatwierdzaj. I teraz uwaga: wciśnij A oraz Spację JEDNOCZEŚNIE. Tym samym zatwierdzisz nowy czas i uruchomisz odliczanie w Timerze.

Jako pierwszy rozpocznie swe liczenie czas przedresetowy (Pre-Reset Time). Ponownie uruchom DSa i wejdź do gry. Gdy pierwszy czas dobiegnie końca, soft-resetuj (Start+Select+L+R) grę.

Swe odliczanie rozpocznie teraz drugi, właściwy zegar do delayów, obecny w okienku Time. Przebij się przez ekrany początkowe i zatrzymaj na Continue. W ciągu ostatnich 10 sekund rozpocznie się charakterystyczne „pikanie”, które pomoże ci precyzyjnie wycelować w delay. Gdy i drugi stoper skończy pikać, kliknij w Continue i wejdź do świata gry.

Krok 4 – sprawdzanie delaya i doprecyzowywanie ustawień Timera

Delay sprawdzany jest zgodnie z posiadaną grą – gracze DPPt rzucają 10 razy monetą, gracze HGSS patrzą na pozycję roamerów i/lub odpowiedzi Elma. Wyniku szuka się przez Search X, gdzie X to Flips, Roamers lub Elm.
Znaleźliśmy zatem delay w który trafiliśmy. W 99% przypadków będzie on dość znacznie oddalony od delaya w który próbujemy trafić. Musimy zatem tak doprecyzować nasz Timer by odzwierciedlał tą różnicę. Odejmujemy nasz trafiony delay od delaya, w który próbujemy trafić (jeśli wynik będzie ujemny, zignoruj minus). Tą różnicę mnożymy przez 0,02 (tyle właśnie trwa 1 delay jak już wspomniałam przy kilku okazjach). Teraz w zależności od tego gdzie trafiliśmy, wynik odejmujemy lub dodajemy do okienek Time i Pre-Reset Time w emloopie:

  1. Jeśli delay w który trafiliśmy był wyżej niż ten w którego chcemy trafić, obliczoną różnicę odejmujemy od okienka Time i dodajemy do okienka Pre-Reset Time.
  2. 2. Jeśli delay w który trafiliśmy był niżej niż ten w którego chcemy trafić, obliczoną różnicę dodajemy do okienka Time i odejmujemy od okienka Pre-Reset Time.

I tutaj mała wskazówka – żeby sprawdzić czy czas został zmieniony dobrze, dodaj do siebie wartości w Time i Pre-Reset Time. Wynik powinien być równy sekundom które wybrałeś na początku w RNG Reporterze Smile

Podam przykład – przypuśćmy, tak jak na początku, że delay w który chce trafić to 750. Po resetowaniu gry okazało się że trafiłam w 704. Odejmuję zatem tę dwie liczby od siebie:

704 – 750 = -46

Wynik mnożę teraz przez 0.02 (tu znów polecam windowsowy kalkulator):

46*0.02 = 0.92.

Ponieważ trafiłam poniżej oczekiwanego delaya, obliczoną różnicę dodaje do mojego okienka Time:

17.3 + 0.92 = 18.22

A następnie odejmuję od okienka Pre-Reset Time:

22.7 – 0.92 = 21.78

Oba wyniki umieszczam na koniec w odpowiednich okienkach.

Tym sposobem po kilku próbach łatwo trafisz w upragniony delay. Korzystaj i szlifuj swoje umiejętności Smile

Małe FAQ dotyczące emloopa:

Q: Gdy wciskam spację ekran emloopa przeskakuje w dół a sam timer się nie włącza! Co robić?
A: Kliknij myszką w okienko Time za krzaczkiem tak żeby pojawił się kursor. Teraz spacja powinna działać poprawnie.

Q: Po uruchomieniu Timera pod okienkiem Time pojawia się takie coś: NaN分NaN秒, a drugi Timer nie chce odliczać! Co robić?
A: Znak oddzielający sekundy od milisekund musi być kropką, a nie przecinkiem tak jak zwykło się u nas przyjmować. Nie bez powodu w poradniku cyfry oddziałam kropkami.

Q: Moje Timery są niepoprawnie odliczane, mimo iż wszystko wpisałem/am dobrze! Co robić?
A: Sprawdź czy okienko pod Pre-reset time jest puste (albo ustawione na 0). Jest to tzw. opóźniacz, którego używa się przy RNGowaniu w Emerald. Nam jest całkowicie zbędny.

5. Źródła & podziękowania

Źródła:

- smogon.com i ich seria poradników o RNG
- poradnik Sephirony do emloopa
- moja własna głowa ;p

Podziękowania:

- dla RNGowych męczyduszy na GG, które w końcu nakłoniły mnie do napisania tego poradnika. Te osoby same wiedzą o kogo chodzi ;p
- lukaszkondowi za użyczenie swego save'a Platinum, bez którego nie powstałaby większość screenów
- Gonzo za poprawki
- dla tych co przeczytali ten artykuł...
- ...oraz dla wszystkich tych, którzy przeczytają go w przyszłości Smile

Xoxoxoxox

Wasza forever rubin.



RE: [Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - BZW Golem - 11.09.2011

[Obrazek: Challenge_Accepted_MeMe_RE_Toothpick_Scu...77-580.png]

Ty poradniku, ja, DSlite i SoulSilver.. jutro po szkole..


I mała rzecz:
EonTimer nie jest Javowy.
Gdyby był to byłby międzyplatformowy i linuxowcy nie musieliby go emulować xD

Edit: To samo się tyczy RNG Reportera.. .Net =/= java
nawet nie wiecie jak trudno było obczaić jak to zemulować xD
.Net zamiast javy używa czegoś takiego jak J#.. ale chyba już zaprzestali nawet tego Tongue

Edit2: masz błąd "Uruchamiasz grę i soft-resetujesz (A+B+R+L)" -> soft reset w dsowych grach to R+L+start+select XD


RE: [Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - Gonzo - 11.09.2011

+ Zmień dział, rozumiem, że Twój, ale to jest jednak wspólne dla całej IV Geny. Sugerowałbym dział wifi.
Nowy pomysł - podlinkuj video Bearsfana. Wydaje mi się, że po przeczytaniu tego każdy go zrozumie, a zawsze to pokaz a nie czysta teoria Smile Powodzenia przy kolejnych częściach, dzięki za podwójne wymienienie mnie w creditsach :3

(też dorzucę parta od siebie, sasasasasasa! Niektórzy nazywają tę część najtrudniejszą, inni jej nie lubią, ale jest najbardziej bajerancka :3 o czym mowa? Dowiecie się w swoim czasie!)


RE: [Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - rubin - 12.09.2011

@Golem - dzięki za spostrzeżenie, nigdy nie byłam dobra w tych technicznych sprawach Tongue A soft-reset to już kompletny derp. Zaraz popoprawiam.

@Gonzo - aww, wiedziałam że czegoś zapomniałam! Faktycznie miałam jeszcze dodać filmiki beasfana... eh, tak to już jest jak edytujesz coś późnym wieczorem Tongue

Błędy poprawię jak wrócę z jazd. Dzięki za komentarze Smile


RE: [Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - Pawciooo - 12.09.2011

Brawoooooooooo! Nareszcie doczekałem się tego poradnika ;3 Wszystko git jak zawsze, można tylko dać Cherisha ;p


P.S. Shiny Findera obecnie nie można ściągnąć, gdyż link ze smogona niestety wyświetla:

Cytat:The file you are looking for seems to be unavailable at the moment. Please come back later.



RE: [Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - rubin - 12.09.2011

Błędy poprawione.

@Pawciooo - umieściłam nowy link do ShinyFindera, ściągasz go teraz stąd.


RE: [Poradnik] RNG IV Generacji - Część I, czyli jak wykluć shiny - 0lawek - 9.12.2012

Ciekawe i przydatne ale ja to uważam za oszustwo i raczej tego używać nie bd.