Pokemon Valhalla Forum

Pełna wersja: Pokemon XY - mija tydzień od premiery!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: pokemon-x-y.jpg]
Minęło 7 dni*

Za nami premiera Pokemon X/Y. Przez kilka ostatnich miesięcy mieliście okazję komentować stopniowo ujawniane nowości, jakie miała przynieść szósta generacja gier z tej serii. Z jakim efektem się spotkaliście?

Pokemon X, Y sprzedane w 4 milionach egzemplarzy

Gracze nadal uwielbiają Pokemony. Zaledwie dwa dni wystarczyły, by wydane na konsolkę Nintendo 3DS gry Pokemon X oraz Pokemon Y, sprzedały się w nakładzie przekraczającym 4 miliony egzemplarzy. Tym samym stały się najszybciej sprzedającymi się Pokemonami na konsolach.

Z wyników sprzedaży cieszy się prezes Nintendo Satoru Iwata, który podkreślił, że taki odzew na premiery obu gier nie tylko potwierdza wielką pasję fanów marki, lecz pokazuje, że nowe pokolenie graczy również się nią interesuje.

Wynik sprzedaży jest rewelacyjny i aż o 70 procent wyższy od Pokemon White 2 oraz Black 2.

Coś nowego

Na powiew świeżości w Pokemon X&Y nie można narzekać. Jest to zdecydowanie najbardziej odmieniona część serii odkąd pojawiła się w 1996 roku na Game Boyu. Mowa oczywiście o 3D. Cały świat, wszystkie postacie i Pokemony są teraz przepięknie wyrenderowane w trójwymiarze. Śliczna, grafika, historia, która chyba po raz pierwszy wciąga i wzrusza, wpadająca w ucho muzyka czy rozbudowany "tryb online” - to tylko niektóre z rzeczy, które sprawiają, że są to najlepsze Pokemony, jakie do tej pory wyszły.

Ocena: 5/6
Plusy:

-w pełni udana przeprowadzka w trójwymiar - modele, animacje, kolory, ujęcia... cud!
-najbardziej pełny i wiarygodny świat w serii
-zatrzęsienie zmian i nowych funkcji - tak rewolucyjnych, jak i "małych szczęść"
-oprawa muzyczna
-ostateczne zerwanie z monotonnym grindem...

Minusy:

-... a z drugiej strony niewielka skala wyzwania
-zwalniające walki i wybiórcze 3D
-Lumiose City - największe miasto, największa pustka, najgorsza kamera zza pleców

Data premiery: 12.10.2013
Platforma: Nintendo 3DS
Producent: Game Freak
Wydawca: Nintendo
PEGI: 7


[Obrazek: pokemon.png]







*
Ukryta wiadomość (Kliknij, aby wyświetlić)
Obejrzałem odcinek letsplaya... i do minusów dodałbym to, że postacie praktycznie są sztywne, zdają się w ogóle nie oddychać... Tak jak pokemony są żywe i mają realistyczne animacje, tak ludzie tylko kręcą głowami jak roboty. To mnie mocno rozczarowało.
No i... eee... czy ktoś mi powie, na czym polega "zerwanie z grindem"?
... Ale czy postaci kiedykolwiek "żyły", czy też oddychały? xD Akurat sylwetki postaci poszły na plus o czym świadczy np możliwość customizacji własnej postaci. A że nie oddychają? Trudno, może w następnej genie, lecz to nie jest argument na minus XY.

Grindowanie - trening w krzaczkach etc by nabijać levele.
Przecież wreszcie pozbyli się tych ochydnych wielkich głów, na tle paru pikseli odpowiadających za ciało, więc to na pewno +
Lumios, rzeczywiście kłopotliwa lokacja, bardzo łatwo stracić orientację, zwłaszcza przy Prism Tower nie mam pojęcia w które miejsce mam się udać. Kamera nie jest co prawda idealna, lecz to raczej wina że, nie dodali na starcie konsoli dwóch analogów.
Mi najbardziej zwalnia kiedy mam mega charizarda x, lub przy zbliżeniach, a co dziwne nic nie zwalnia o dziwo przy link battle. Ale i tak w większości przeważają zalety tych gier. Wink
(19.10.2013, 15:53)Kleszczu napisał(a): [ -> ]... Ale czy postaci kiedykolwiek "żyły", czy też oddychały? xD Akurat sylwetki postaci poszły na plus o czym świadczy np możliwość customizacji własnej postaci. A że nie oddychają? Trudno, może w następnej genie, lecz to nie jest argument na minus XY.
No, oczywiście, że nie, ale skoro pokemony są animowane przez cały czas, to nie widzę powodu, by postacie w cutscenkach były sztywne jak patyki i tylko obracały głowy XD Jak dla mnie to wygląda jak jakieś niedopatrzenie, ale aż tak mnie to nie boli.

(19.10.2013, 15:53)Kleszczu napisał(a): [ -> ]Grindowanie - trening w krzaczkach etc by nabijać levele.
Kchem... wiem, co to grinding. Pytałem, o co chodzi z tym "zerwaniem", czyli co takiego zrobili, że już nie jest wcale potrzebny...
Do plusów dodałabym jeszcze fakt, że możemy tutaj spotkać Pokemony ze wszystkich generacji (ponad połowę z nich), Pokemon Amie które wcale drobnym szczegółem nie jest (dzięki niemu Pokemon może wyjść z paraliżu, przetrwać atak od którego powinien zemdleć, zadać cios krytyczny i tym podobne).
To dopiero pierwsze Poki wykorzystujące modele zamiast sprite'ów więc nie wymagajmy zbyt wiele Wink Mnie osobiście postacie ludzkie nie wydawały się sztywne.
Mnie się wydaje że "zerwanie z grindem" to odejście od tradycyjnego, monotonnego expienia Poków (zasługa Exp. Share).
Sprzedają się jak van Persi do ManUtd.
Z czego ponad 2 mln. w japonii, lol nie ma się czym chwalić lol
(19.10.2013, 17:10)ktosieczek napisał(a): [ -> ]Kchem... wiem, co to grinding. Pytałem, o co chodzi z tym "zerwaniem", czyli co takiego zrobili, że już nie jest wcale potrzebny...

1) Za same walki trenerskie dostajesz nadto expa
2) Exp. share jest teraz broken i każdy pok w teamie dostaje expa